päikkärit... ei millään..

Meillä ollaan siinä pisteessä että kohta ei jaksa pysyä valveilla itse kun olen kohta viimeisilläni raskaana ja meillä 2,5 v. neiti ei halua eikä myöskään nuku päikkäreitä.. Tietyt rutiinit on, vaan jotenki pitää uhmata ja sitten iltapäivällä ja alkuillasta ollaan niin levottomia ja väsyneitä että.... Tuntuu että itelläkin menee koko päivä pilalle kun ei viitsi sitten lähteä edes kyläilemään minnekään ettei sekota koko paikkaa ylösalaisin. Hohhoijaa,... että nyt tosissaan ottaa hermon päälle kun pitää olla niin itsekäs.. :eek: Iltaunille meno ja nukkuminen sitten taas on asia ihan erikseen, siinä ei mitään ole. Houkuttelis aina lähteä autolla ajelulle niin se väsyneenä sinne varmasti nukahtaa mutta tuskin on järkeä.
Auttakaa, onko päiväunien aika jo nyt ohitse.. :'(

:flower:
 
Tuttua tuttua
Samaa hommaa oli meidän pojulla silloin kun sisko oli vauva. Nukahteli sitten lastenohjelmiin jne. Aika usein päädyin pukemaan molemmat talvikamppeisiin, sitten kärrytteleen (nukahti sisaristuimeen!) tai autoileen.
Rasittavaahan se oli, mut jotenki vaik sanoi että väsyttää, paukutti kättä seinään tmv ettei uni voittanut. Alkaa olla vähitellen sitä vaihtetta, että jäämässä pois todennäköisesti.
 
Meillä ei istualteen tai piirettyjen eteenkään nukahdeta ihan vahingossakaan.. Ja siellä sängyssä jos vähän on niin se on sellaista riehumista jonkun ajan kuluttua ja leikkihän siitä syntyy ettei varmasti uni tule, sit jos on mun vieressä niin laittaessani silmiä kiinni pelottaa mitä se silmään tökkää kun on sitten ollu tapana pitää myös minut hereillä... Energiaa sais olla vähän vähemmän...........
 
Tämä saattaa kuulostaa kauhealta, mutta minä pidin lasta syliotteessa sängyssä, kun hän huusi ja yritti huitoa. Lauloin koko ajan, vaikka lapsi huusi "ei saa laulaa, ei saa laulaa" -koska tietty häntä aloi nukuttamaan. parisen viikkoa taisteltiin ja sen jälkeen päiväunet ovat jatkuneet taas normaaliin tapaansa. Tosin nyt miltei 4-veenä ei enää nuku joka päivä, mutta lepoaika on silti. Silloin pysytään omassa sängyssä ja ollaan hiljaa. Jos ei nukahda puolessa tunnissa, niin haen pois sängystä.
 
sebuni ulkoistettu
Kyllä saattaa jäädä jo pois. Meillä ainakin esikko lopetti päikkärit tuon ikäisenä, oli kotihoidossa. Myöhemmin kyllä päiväkodissa nukkui tovin lepohetkenä. Keskimmäinen nukkuu edelleen lyhyet tirsat pk:n lepohetkessä, on nyt 5v...
 
Meillä ei ole koskaan väkisin nukutettu. Esikoinen lopetti päikkärit 3v, keskimmäinen vajaat 2v ja kuopus nyt 2,5 vuotiaana. Eivätkä kyllä ole mitenkään "häiriintyneitä" tai kehityksessä jälkeenjääneitä yksilöitä... (jos nyt joku heti vetoaa siihen, että tuon ikäisen pitää ehdottomasti nukkua kasvun ja kehityksen takia!). Kukin tavallaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 16:41 piitu kirjoitti:
Meillä ollaan siinä pisteessä että kohta ei jaksa pysyä valveilla itse kun olen kohta viimeisilläni raskaana ja meillä 2,5 v. neiti ei halua eikä myöskään nuku päikkäreitä.. Tietyt rutiinit on, vaan jotenki pitää uhmata ja sitten iltapäivällä ja alkuillasta ollaan niin levottomia ja väsyneitä että.... Tuntuu että itelläkin menee koko päivä pilalle kun ei viitsi sitten lähteä edes kyläilemään minnekään ettei sekota koko paikkaa ylösalaisin. Hohhoijaa,... että nyt tosissaan ottaa hermon päälle kun pitää olla niin itsekäs.. :eek: Iltaunille meno ja nukkuminen sitten taas on asia ihan erikseen, siinä ei mitään ole. Houkuttelis aina lähteä autolla ajelulle niin se väsyneenä sinne varmasti nukahtaa mutta tuskin on järkeä.
Auttakaa, onko päiväunien aika jo nyt ohitse.. :'(

:flower:
Täysin sama tilanne meillä,minä raskaana rv38+4 ja pojulla ikää 2v7kk:tta eikä nuku päikkäreitä,muutakuin joskus.Mutta mä olen tullut siihen tulokseen,että jos ei nuku niin ei sitten nuku,väkisin en ole yrittänyt nukuttaa.
 
Meillä esikoisen päiväunet loppui 2v.5kk iässä. Sitä edelsi piiiiiiiiiitkältä tuntuva aika, kun nukutin esikoista koko sen 2h kun pikkusisko nukkui omia uniaan. Sitten pieni heräs eikä esikko vielä nukkunut. Siihen loppui. Omat hermot ei ois sitä enää kestäneet. Muutenkin meillä aina uhmattu juuri nukutusaikoihin....
 
minä myös olen väkisin nukuttanut kainaloon, ja kannan kyllä siitä huonoa omaatuntoa.

Tuossa hieman päälle 2-vuotiaana (ja olin kans raskaana) ei halunnut nukkua, mutta ei jaksanut iltaan astikaan, pidin siis väkisin kainalossani ja tyttö rauhoittui viidessä minuutissa ja sitten pian nukahti. Mutta tuloksena tyttö ei tule kainaloon nukkumaan ja sanoo "ei saa pitää kiinni" heti jos yrittää ottaa kainaloon.

nyt on 3-vuotias ja menee omasta halusta yleensä nukkumaan ja jos ei mene, niin pärjää jo ilman päikkäreitäkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 12:42 vieras kirjoitti:
minä myös olen väkisin nukuttanut kainaloon, ja kannan kyllä siitä huonoa omaatuntoa.

Tuossa hieman päälle 2-vuotiaana (ja olin kans raskaana) ei halunnut nukkua, mutta ei jaksanut iltaan astikaan, pidin siis väkisin kainalossani ja tyttö rauhoittui viidessä minuutissa ja sitten pian nukahti. Mutta tuloksena tyttö ei tule kainaloon nukkumaan ja sanoo "ei saa pitää kiinni" heti jos yrittää ottaa kainaloon.

nyt on 3-vuotias ja menee omasta halusta yleensä nukkumaan ja jos ei mene, niin pärjää jo ilman päikkäreitäkin.
No kyllä saat poteakin huonoa omaatuntoa! Kamala äiti! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 19:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 12:42 vieras kirjoitti:
minä myös olen väkisin nukuttanut kainaloon, ja kannan kyllä siitä huonoa omaatuntoa.

Tuossa hieman päälle 2-vuotiaana (ja olin kans raskaana) ei halunnut nukkua, mutta ei jaksanut iltaan astikaan, pidin siis väkisin kainalossani ja tyttö rauhoittui viidessä minuutissa ja sitten pian nukahti. Mutta tuloksena tyttö ei tule kainaloon nukkumaan ja sanoo "ei saa pitää kiinni" heti jos yrittää ottaa kainaloon.

nyt on 3-vuotias ja menee omasta halusta yleensä nukkumaan ja jos ei mene, niin pärjää jo ilman päikkäreitäkin.
No kyllä saat poteakin huonoa omaatuntoa! Kamala äiti! :eek:
No ei varmasti! hyvä äiti!
Jos noin nopsaan nukahtaa niin on varmasti väsy ja tarvitsee aikuisen joka määrätietoisesti sanoo että nyt nukutaan, vaikka kiinni pitämällä.
Myös holding terapiassa pidetään kiinnni, sylissä ja sein hyväksi.
Itse olen mysö 2-vuotiasta yöunille mennessä pitänyt kiinni ettei ala riehumaan päättömästi. Rauhoittui yleensä nopsaa ja alkoi sanomaan, ei saa pitää kiinni. Ja suostui sitten olemaan paikallaan kun makasin vieressä. Ja nykyään (3v.) on NIIN sylkkytyttö.

Taisi kyllä olla provo...
 

Yhteistyössä