Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Meillä taas raja menee kodin hintatasossa. Lapsemme ei pääse kylään, ellei kaverin koti maksa ainakin 500 000 euroa. Onneksi Helsingin kantakaupungissa perheiden kodit usein täyttävät tämän kriteerin. Vanhoihin ja huonoihin omakotitaloihin kehäkolmosen ulkopuolella lapsillamme ei ole asiaa.
 
Kalliolainen
Minä asun Helsingin Kalliossa lapseni kanssa, olen asunut koko ikäni täällä. Lähellä on ruiskunvaihtopiste ja Hurstin leipäjonot. Näistä kummastakaan ei ole mitään ongelmia meille, leipäjonosta ollaan keskusteltu ja mietitty miten onnekkaita ollaan kun on töitä ja koti ja tarpeeksi rahaa ruokaan. Lisäksi lähellä on puistoja, kirjasto, kahviloita ja ystäviä. Lapsi osaa liikkua täällä fiksusti koska on aina täällä asunut.

Kielikoulun espoolaisia luokkakavereita ei päästetä meille kylään, koska lapset eivät osaa käyttää julkista liikennettä (11-12v). Autottoman perheemme lapsi on itsenäinen ja osaa liikkua ja pitää itsestään huolta ja uskon että tulee pärjäämään elämässä hyvin.
 
N.O
Onpas sitten ongelma, onneksi meidän kylällä ei ole näitä kerrostaloja niin ei tarvitse tätäkään pohtia :D :D tuolla toisella laidalla pitäjää taitaa kyllä yksi kerrostalo töröttää ja on niitä 55+ taloja :) Mitenkähän näistä immeisistä tulee näin ennakkoluuloisia että ihan asumismuoto tekee toisesta huonomman. Mun yksi tuttava on jopa niin ennakkoluuloinen että lapsia ei missään nimessä voi kasvattaa edes rivitalossa tulee köyhän leima otsaan :D :D tsiisus sanon minä. näinä ihanina lumipyry päivinä olen kyllä miettinyt että olisihan kiva asua kerrostalossa ei tarvitsi selkä kipeenä lunta luoda.

ikäni omakotitalossa asuneena vannon että kunhan minä täytän 50 muutan kerrostaloon :)
 
"miauh"
huh huh .. mitä juttuu :) ei voi ku nauraa... siis oletko ap tosiaan sitä mielt et kerrostaloissa asuminen on elämän varjopuolia? hei haloo.. mist olet kotoisin... joo mäki olen kotoisin maaseudulta... oikee isolta maatilalta.. 10 000 asukkaan paikkakunnalta.. nyt asun omien lapsieni kanssa 80 000 asukkaan paikkakunnalla.. mut olen pienestä pitäen tietänyt mitä kerrostalo elämä myös on... ja joo.. olen vasta 27 vee ja mulla on iso OMA kerrostalo asunto... enkä tietääkseni ole huonoa kansaa.. olen tällä paikkakunnalla yksi sairaanhoitaja.. ja lapseniki ovat iha normaaleit ja ovat kaikenlisäksi päiväkodissa joka on KERROSTALON ALAKERTA, ja tiiätkö mitä... siel on kyl näiden rikkaidenki lapsii.. ku kattelee et lapsii haetaa yli 100 000e arvosilla autoilla.. mut silti kelpaa kerrostalo päiväkoti :)


hih hih .. sain hyvät naurut.. piristi ihanasti pe päivää :)
 
terveiset 3.kerroksesta
Älä ala-arvioi etukäteen, ajatteles jos tämä kaverin perhe asuukin tämmöisessä kerrostalohuoneistossa.. Pitäis voittaa muutama miljoona lotossa ennenkuin tätä voisi harkita ostavansa.

Myytävät Asunnot, kerrostalo, Yli 4 huonetta, Kruununhaka, Helsinki, Uusimaa, 9566531 - Etuovi.com
siis niinku karmee läävä. en mä vaan kehtais myöntää asuvani jossain tolasessa ikivanhassa kerrostalossa (juu tämä oli sitä sarkasmia)
 
  • Tykkää
Reactions: KiiajaVille
"Tavallinen tallaaja"
En ymmärrä tätä provoilun määrää. Avaajan huoli on asiallinen ja kaikki kyllä tietävät, että niin on. Kerrostalossa asuminen on ehkä OK jos ollaan nuoria ja vasta asumisuran alussa tai tosiaan silloin, kun ollaan rakentamassa sitä Oikeaa Kotia, mutta ei kukaan normaali ihminen jää kerrostaloon pidemmäksi aikaa kun on pakko. Juuri siksi niihin siilautuvat vain alkoholiongelmaiset, maahanmuuttajat, poliittisesti outoja mielipiteitä omaavat, mielenterveysongelmaiset ja muut elämänhallintansa menettäneet.

Itse ainakin miettisin kahteen kertaan lapsen harrastuksia ja eskariryhmiä jos niistä alkaisi kertyä kerrostalolaisten kavereita. En tahdo joutua laittamaan arvokkaampia esineitä piiloon kun lapsi tuo ystäviä kylään!
 
"mii"
tavallinen tallaaja.. no ehkä sit mun lapsi on tuleva rikollinen ja ryöstäjä niinku tos kirjotukses vihjailet... mun tarvii nyt varmaa vetää lapseni pois tarhast ja alkaa elää vaa tääl asunnos.. pois muide silmist... olen vaa asunu jo 7 vuotta kerrostalos.. omassa... ja en ole valitettavasti nii rikas et pystyisin tämän asunnon myymää ja ostamaa 300 000-500 000e omakotitalon... hmmmm
 
Linnan NeitiSetä
Meidän lapset ei koskaan ole missään kerrostalossa käyneet, eikä tule kyllä käymäänkään. Hirveitä hökötyksiä ja täynnä sellaista ällöttävää roskasakkia. HYI hitto että mun manikyyriin sattuu edes ajatella tuommoista. Eskarissa pitää olla jotain rotua sentään. Eikös ne kerrostalon "lapset" voisi mennä sinne huumekomlpeksien keskelle leikkimään ja antaa meidän lasten pysyä puhtaina.
 
"vieras"
[QUOTE="Tavallinen tallaaja";25735189]En ymmärrä tätä provoilun määrää. Avaajan huoli on asiallinen ja kaikki kyllä tietävät, että niin on. Kerrostalossa asuminen on ehkä OK jos ollaan nuoria ja vasta asumisuran alussa tai tosiaan silloin, kun ollaan rakentamassa sitä Oikeaa Kotia, mutta ei kukaan normaali ihminen jää kerrostaloon pidemmäksi aikaa kun on pakko. Juuri siksi niihin siilautuvat vain alkoholiongelmaiset, maahanmuuttajat, poliittisesti outoja mielipiteitä omaavat, mielenterveysongelmaiset ja muut elämänhallintansa menettäneet.

Itse ainakin miettisin kahteen kertaan lapsen harrastuksia ja eskariryhmiä jos niistä alkaisi kertyä kerrostalolaisten kavereita. En tahdo joutua laittamaan arvokkaampia esineitä piiloon kun lapsi tuo ystäviä kylään![/QUOTE]

Hohhoijaa. Tässä näkee taas tuloksen kun ihminen ei ole viitsinyt kouluttautua apukoulua pidemmälle ja maailma rajoittuu oman takapihan aitaan.

On hieman eri asia olla huolissaan kunnan/kaupungin tarjoamien vuokra-asuntojen keskittämisestä yhteen tiettyyn kaupunginosaan,joka on ihan oikeasti ongelma. Juuri tälläisiin lähiöihin kasaantuvat herkästi moniongelmaiset ja laitapuolenkulkijat ja lopulta koko alueen maine on mennyttä,samoin turvallisuus. Vika on täysin aluesuunnittelijoiden ja sosiaalipolitiikasta vastaavien viranhaltijoiden. Sama kuin kaikki maahanmuuttajat ohjataan samaan kortteliin asumaan ja sit kirotaan ja ihmetellään kun ei ne vaan opi Suomea eivätkä verkostoidu paikallisväestön kanssa,kumma juttu!

Me ostettiin toinen omistusasuntomme kerrostalosta,ensimmäisen ok-talomme myimme pois sillä halusimme lähemmäs keskustaa eikä pihanlaitto kiinnostanut kumpaakaan.. Nykyisessä kodissamme on kaikki samat mukavuudet kuin entisessäkin ja tässä 2010 valmistuneessa talossa kaikki asukkaat ovat alkuperäisiä osakkeenomistajia. Ikähaitari on 40-80,taidamme kolmekymppisinä olla nuorimmat. Tässä taloyhtiössä eivät häiriköt piinaa,vaikka miksipä rikas kuusikymppinen isoäitikin ei voisi olla alkoholisoitunut ja naapureita terrorisoiva tapaus.

Mistä sen tietää vaikka siellä hyihyi-lähiössä asuvan luokkakaverin äiti opiskelee vaikka lääkäriksi ja asunto on väliaikaisratkaisu avioeron takia? Ihmiset jotka tuomitsevat toiset vain jonkin ulkoisen seikan perusteella ovat hieman yksinkertaisia ja kokevat ehkä kerrankin elämässään pääsevänsä pätemään asialla josta he eivät todellisuudessa tiedä mitään :)
 
"Laali"
Omakotitaloissa ei sitten varmaankaan ammuskella vaimoja, ei hakata lapsia yms.

Poliisi ei piiritä niitä, kun siellä äijä on mustasukkaisuuksissaan hakenut haulikon ja ampunut vaimonsa ja uhkaa ampua lapsetkin, ellei jo ehtinyt, ja myös naapurinsa.

Tynnyrissä kasvaneita on monenlaisia!

Haloo! Varjoisia puolia on myös omakotialueilla, jopa kartanoissa, ei joka taloon paista aurinko suoraan zeniitistä!
 
hölmöööö
"Nauran vatsa kippuralla... No jos kerrostalo on kaikista huonomaineisimmmalla asuinalueella ja narkkeja lähitienoo ympäri niin en usko että edes ls-antaa tallaisessa paikassa kenenkään lapsiperheen asua"

ja missähän tällänen niin huonomaineinen asuinalue olisi jossa narkkeja joka kulmalla notkuisi? Enpä ole moista kuullut, että jossain olisi alue jossa ei asu yhtäkään lapsiperhettä. Valistakaa mua jos olen väärässä.
 
"Janita"
Jonkunlainen älykkyystesti pitäisi olla (tuleville) vanhemmillekin.Valitettavasti sellaista ei vielä ole, mutta toivotaan että sellainen otettaisiin pian käyttöön. Jos vanhemmat havaittaisiin tämän testin avulla täysin sivistymättömiksi kasvattajiksi, otettaisiin heiltä lapset huostaan ja sijoitettaisiin fiksumpiin perheisiin kasvamaan.

Esimerkiksi tämän ketjun aloittajalta pitäisi ottaa lapset välittömästi huostaan, ettei tyhmyys tartu heihin enää enempää eikä vahinko pääse kasvamaan. Geeniperimälle ei tietenkään mitään voi, mutta siihen päälle idioottivanhemman kasvatus voi saada pahaa aikaan.
 
LOL....
[QUOTE="vieras";25731248]Pahoitteluni, mutta Espoossa ei ole juurikaan puhtaita omakotialueita, varsinkaan siellä tulotilastojen kärjessä.[/QUOTE]




Aijaa,mites toi Westend,Tontunmäki,Haukilahti,Nuottaniemi.Enemmän on mersua pihassa kun sä olet ikinä elämäs aikana nähnyt.Pahoittele hei korkeintaan omaa tietämättömyyttäs...
 
nauraaaaa
[QUOTE="Janita";25735424]Jonkunlainen älykkyystesti pitäisi olla (tuleville) vanhemmillekin.Valitettavasti sellaista ei vielä ole, mutta toivotaan että sellainen otettaisiin pian käyttöön. Jos vanhemmat havaittaisiin tämän testin avulla täysin sivistymättömiksi kasvattajiksi, otettaisiin heiltä lapset huostaan ja sijoitettaisiin fiksumpiin perheisiin kasvamaan.
[/QUOTE]

Saako ne siottaa kerrostalossa asuvalle perheelle vai pitäsikö se kuitenkin olla siellä landella omakotalossa ;)
 
"paniikissa"
meidän lapsillamme on ystäviä joiden vanhemmat ovat alkoholisteja. mutta kun he eivät asu kerrostalossa vaan ok-talossa niin minkäs teet ku ei voi kieltää menemästä kylää. asuisivat edes kerrostalossa niin kuin me niin voisimme kieltää kyläilyt heidän luonaan.
 
"simppu"
no juj ... itse asun 4 lapsen kans kerrostalossa ja kääk myös kaupungin vuokraasunnossa...KÄÄK!!! olemme siis huono osaisia köyhälistöä....just joo!!!! ettäs kehtaat täällä asuu aivan normaaleja töissäkäyviä ihmisiä kuten monissa muissakin kerrostaloissa. olipas loukkaavaa ja ilmeisesti olet itse todella täydellinen. se asuuko joku kerrostalossa, omakotitalossa, rivitalossa vaiko siinä täydellisessä pilvilinnassa ( missä sinä ilmeisesti asut)ei tee ihmisestä pahaa eikä huonompii siihen vaikuttaa ihan muut asiat...
 
Hupsista...
pikku vinkiksi, että joku (kuten esmes meidän 6 henkinen perhe!) valitsi ehdoin tahdoin paikkakuntaa vaihtaessamme kerrostaloasunnon! Ja kerronpa vielä muutaman syynkin:

*lääkäripalvelut ja apteekit lähellä
*koulut ja harrastusmahdollisuudet lähellä
*ruoka- ja vaatekaupat lähellä
*kiinteistöhuolto ulkopuolisella
*posti suoraan luukusta sisään kannettuna
*kaukolämpö sekä huoneiston- että vedenlämmityksessä

Ja se kaikkein tärkein: EMME OMISTA OMAA AUTOA koska bussilla/jalkaisin/pyörällä pääsee joka paikkaan! =) Ihanaa asua kerrostalossa! =)
 
Tsih!
Joo, me ollaan niin epäilyttäviä etten päästä omiakaan lapsia sisälle...
Katsos, rakas serkkuhan se siellä kommentoi.. :) Oliko niin, ettei teitäkään päästetty kotiin ku olitte pieniä? Kun eix sitä vanhempana yleensä tee samoja juttuja ku omat vanhemmat on aikoinaan tehnyt? ;)

Itse olen onnekseni päässyt pois kerrostalosta! Oli kyllä kurja lapsuus, kun joutui sen kerrostalossa viettämään. Vielä samassa kerrostalossa kuin nuo epäilyttävät ja huonosti käyttäytyvät serkkuset! Yök! ;) Polkupyörääkin joutui opetella ajamaan kerrostalon kattotasanteella, hoidossa piti käydä välillä omalla tädillä ja kaikkea muuta kurjaa! Kuinkahan mä oon ikinä selvinnyt hengissä näin kauan!?!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä