Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
jkjk
[QUOTE="Pauliina";25729261]No en todellakaan! Itse asumme kerrostalossa (265 000 maksaneessa omistusasunnossa, btw). Mutta meidän lapset kyläilevät vain tossa läheisessä kartanossa.[/QUOTE]

Huh, siinä on joku tehnyt hyvän kusetuksen kun on saanut myytyä KERROSTALOasunnon tohon hintaan :D Tarvii olla aika hullu että maksaa KERROSTALOasunnosta yli 200 000.
 
"Maire"
Huh, siinä on joku tehnyt hyvän kusetuksen kun on saanut myytyä KERROSTALOasunnon tohon hintaan :D Tarvii olla aika hullu että maksaa KERROSTALOasunnosta yli 200 000.
Sweetheart, 200k:lla saat stadista pienen kaksion, johon ei kannata kyllä lapsen kanssa yrittää änkeä. Eihän yli millin kerrostaloasunnotkaan ole täällä mikään ihme, lande?
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla ja Anatolia
jkjk
[QUOTE="Maire";25739636]Sweetheart, 200k:lla saat stadista pienen kaksion, johon ei kannata kyllä lapsen kanssa yrittää änkeä. Eihän yli millin kerrostaloasunnotkaan ole täällä mikään ihme, lande?[/QUOTE]

Ohhoh, nyt kyllä tipuit provokuoppaan ja ihan kaulaa myöten.
 
"Heidi"
mutta menisin itse ainakin aluksi joillakin kerroilla mukaan saattamaan ja selittäisin matkalla kuinka ihmiset asuvat erilailla ja erilaisissa asunnoissa jne. On monta tapaa toimia. Itse olen ainakin opettanut (vieläkin pienemmästä kuin eskari-ikäinen), että maailmassa on paljon erilaisia ihmisiä ja erilaisia tapoja elää ja olla. Ei mikään niistä ole sen väärempi tai parempi tapa kuin toinen, vaikka onkin erilainen. Kun on vastaan tullut esim. tummaihoinen jota lapset ihmetelleet (täälläpäin harvinaisuus) niin olen selittänyt, että meidän ihon väri on erilainen ja se on ihan normaalia, maailmassa on paljon erivärisiä ihonvärejä kuten silmien värejä jne. Jos vastaan tullut humalassa oleva niin olen selittänyt, että tämä setä tai täti on juonut itsensä humalaan ja käyttäytyy nyt noin, mutta koska setä/täti on humalassa ei ole turvallista olla hänen lähellään jne... Parempi se on lasten ihan suoraan mielestäni nähdä maailmaa ja aikuisen selittää sitä näkemää. :) Ja miksi asioita pitäisi "kaunistella" siis kun maailmahan on jo kaunis ihan vain tälläisenään monimuotoisena ja kirjavana kaikkine elämineen ja tapoineen? Jokainen omalla tavallaan. Mutta tottakai, turvallisuus ja ikäävastaavat rajat täytyy muistaa, jos epäilyttää niin voithan hei änkeä itsesi mukaan ja saat samalla itsekin lisää ystäviä :)
 
Karppaaja77
Tärkeintä on lapsen etu. Kerrostaloissa vierailu on vaarallisempaa ja niissä asuu huonompaa väkeä, joten ei saa päästää lapsia prostituoitujen ja humalaisten uhreiksi.

En ole ennakkoluuloinen, mutta teen köyhille suunnattua avustustyötä ja olen pannut merkille, että narkomaanit, juopot, freelancerit ja prostituoidut asuvat kerrostaloissa. En siis perusta mututietoon mielipidettäni vaan empiiritutkimukseen.
 
Just det
Ei näin voi kukaan oikeasti ajatella. Asun Bostonissa. Osavaltion kalleimmat ja ylellisemmät asumismuodot ovat kerrostaloissa, Bostonin keskustassa. Omakotitaloissa cityn ulkopuolella asumme me joilla niihin ei ole varaa. Vrt esim Eira helsingissä.
 
Kauheeta!!!
No voi härreguudendo!!! Että pitäis lapset päästää kerrostalossa asuvien lasten kanssa leikkimään??? Siis MITÄ teidän mielessä oikein liikkuu??? MÄ asun lapsineni kerrostalossa sadan neliön kattohuoneistossa eikä tulis mieleenkään, että MUN lapset vois leikkiä noiden alempien kerroksien mukuloiden kanssa!!! Onhan ne nyt alempaa tasoa kuin me, kertoohan sen jo kerroskin! Hmphh!!! Omakotiasukkien lapsia voin harkita leikkikavereiksi kun lasken asuinneliöt... jos niistä saa suunnilleen kolmen kerrostalokolmion verran yhteensä, niin pienellä varauksella ehkä. Ja ei kyllä samoihin harrastuksiin sitten vahingossakaan. Kimppakyydit...? Pöyristyttävä ajatuskin!!! Ties mitä pikaruokahapatuksia iskostuu mun pikku mussukoihin! Pitäkää pintanne ihmiset!!! Ei mitään kerrostalokavereita (paitsi tietty ne kattohuoneistot...)!!!
 
"vierailija"
Vit... olet nolo ihminen. Luulen että kasvatat lapsesi kuplassa missä se ei näe elämää ollenkaan. Teet vain lapsellesi karhunpalveluksen sillä ettet opeta sille sosiaalisia taitoja ja näytä että ihmiset asuu erinlailla. Luulen että lapsesi saa sinulta kaiken mitä pyytää. Ennen ylä astetta se on jo kokeillut tupakat ja kaljat. Koulussa se on sen koulun suurin porvari ja koulukiusaaja, kun siltä kysytään että miksi kiusaat niin se vastaa että äiti ja isi on sanonut että kaikki muut on huonompia kuin me. Kuulostaa kyllä että itse olet narsisti ja hieman pskoottinen. Suosittelen kyllä että hakeudut laitoshoitoon pikimmiten.
 
"ihminen"
...siis jos sinut itse on kasvatettu tuollaiseksi, joka ei tule toimeen muiden ihmisten kanssa niin älä ihmeessä tee sitä samaa lapsellesi..... voi lapsi raukkaa joutuu elämään elämänsä yksin!!!!!
 
okt-asuja
Tottakai lapseni pääsee kerrostalossa asuvien ystäviensä luo. Miksi ei pääsisi? Toki turvallisuussäännöt hissin ja portaiden kanssa on selvitettävä. Ja nämä kerrostalokaverit ovat ihan kunnon perheistä. Miksi leimaisin kerrostaloasujat juopoiksi ja prostituioiduiksi tai huumeiden käyttäjiksi? Näitä kun asuu ihan joka asuinmuodossa myös okt:issa.
 
"ihminen"
...vielä tuohon äskeiseen... luuklen, että teidän perheelle on parasta muutta keskelle metsää IHAN OIKEEST! ja sitten vielä kysymys: miksi lapsesi on eskarissa, etkö muka osaa itse opettaa?????
 
Pohdinta
Hei! Meillä Tampereella 70 % kaupungissa olevista asunnoista on kerrostaloissa. Pientaloissa asuu aika pieni osa kuntalaisista. Rivareissakaan ei kauhean iso osa. Eri puolilla Suomea prosentit ovat ihan erimoisia. On täälläkin sellaisia kuntia, missä ei rakenneta kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja vuosiin. Olen kyllä käynyt sellaisillakin paikkakunnilla, missä se kirkonkylän ainoa kerostalo on se kunnan vuokratalo, jossa asumista paikalliset pitävät häpeällisenä. Toisalta pienten lasteni kanssa asuin eron jälkeen Tesomalla, jota pidetään täällä huonomaineisena lähiönä, vanhastaan. Lapseni ja minä vierailimme ja tutustuimme naapureihin enkä kyllä huomannut, ettemme me olisi olleet hyvin ja lämmöllä lapsiemme hoivaan paneutuvia;-). Tilaakin oli asunnoissa nykykerrostaloja enemmän, kun olivat 70-luvun mitotuksella. Kaikki palvelut ihan vieressä ja paljon lapsia, kun sukupolvenvaihdos asukkaissa oli tapahtumassa.
 
"ihminen"
...ja vielä on palattava tähän... siinä on kyllä se vaara, että lapsesi näkisi siellä "kerrostaloperheessä" onnellisen ja lasta rakastavan perheen, joten vielä kerran: pidä lapsesi kylmänä ja älä päästä mihinkään!
 
Saraldo
Päästäisin ehkä jos tietäisin vanhemmat,
[QUOTE="Heidi";25739984]mutta menisin itse ainakin aluksi joillakin kerroilla mukaan saattamaan ja selittäisin matkalla kuinka ihmiset asuvat erilailla ja erilaisissa asunnoissa jne. On monta tapaa toimia. Itse olen ainakin opettanut (vieläkin pienemmästä kuin eskari-ikäinen), että maailmassa on paljon erilaisia ihmisiä ja erilaisia tapoja elää ja olla. Ei mikään niistä ole sen väärempi tai parempi tapa kuin toinen, vaikka onkin erilainen. Kun on vastaan tullut esim. tummaihoinen jota lapset ihmetelleet (täälläpäin harvinaisuus) niin olen selittänyt, että meidän ihon väri on erilainen ja se on ihan normaalia, maailmassa on paljon erivärisiä ihonvärejä kuten silmien värejä jne. Jos vastaan tullut humalassa oleva niin olen selittänyt, että tämä setä tai täti on juonut itsensä humalaan ja käyttäytyy nyt noin, mutta koska setä/täti on humalassa ei ole turvallista olla hänen lähellään jne... Parempi se on lasten ihan suoraan mielestäni nähdä maailmaa ja aikuisen selittää sitä näkemää. :) Ja miksi asioita pitäisi "kaunistella" siis kun maailmahan on jo kaunis ihan vain tälläisenään monimuotoisena ja kirjavana kaikkine elämineen ja tapoineen? Jokainen omalla tavallaan. Mutta tottakai, turvallisuus ja ikäävastaavat rajat täytyy muistaa, jos epäilyttää niin voithan hei änkeä itsesi mukaan ja saat samalla itsekin lisää ystäviä :)[/QUOTE]

Eniten kiinnitti huomiota tuo sun ensimmäinen lause, tai siis otsikko. Siis voisit harkita lapsen päästämistä kerrostaloon, jos tuntisit vanhemmat? Tarkoittaako se sitä, että omakotitaloon voisit päästää vaikket niin kovin hyvin vanhempia tuntisikaan? Ihan outoa...

Onko tosiaan niin, että Suomessa elää tänä päivänä ihmisiä, joiden mielestä kerrostaloasuminen on jotenkin outoa, epäilyttävää, saastaista, köyhää...? Vai johtuuko se siitä, millaisessa paikassa itse asuu? Kaipa siinä on sitten jotain eksoottista, jos asuu sellaisessa paikassa, missä on yksi kunnan vuokratalo keskustassa yhdessä (kuolevan) Postin, (kuolevan) pankin ja Siwan kanssa. Isommassa kaupungissa asuvan voi olla vähän vaikea ymmärtää tuota, kun täällä kerrostalot ovat ihan normitaloja. Joka paikassa on tietysti niitä taloja, missä kaikki ei ole ihan kohdallaan. Kyllä meidänkin asuinalueella, siis kerrostaloalueella, on yksi kerrostalo, mikä on selvästi muita hullumpi. Enkä välttämättä päästäisi tyttöä yksin sen talon rappikseen luuhaamaan.

Mä asuin koko lapsuuteni rauhallisella omakotitaloalueella, ihan aikuisikään saakka. Suurin talo ja tontti kuului perheelle, jonka isä ryyppäs ja majoitti kaikkia hanttapulikavereitaankin. Siitä huolimatta me saatiin siellä käydä, ei ne miehet olleet mitenkään vaaraksi kellekään. Perheen lapsia tietty kyllä hävetti tuoda sinne kavereita, mutta ei me välitetty, mehän mentiin vaan leikkimään sinne.

Mun lapseni aloittaa syksyllä koulun ja varmaan 80% hänen koulukavereistaan asuu kerrostalossa. Kas kun koulun piirissä on kaksi pelkistä kerrostaloista koostuvaa aluetta ja yksi fifty-fifty. Kuinkakohan syrjäytynyt mun lapsestani tuliskaan, jos ei pääsisi kerrostalossa asuvien kavereiden luo...
 
"ihminen"
... mä luulenkin, että tässä on kysymys jostain narkkariperheestä jotka ei uskalla liikkua talostaan oikein ulkopuolella ja päästää edes lastansa ulos paitsi tietenkin päiväksi päiväkotiin ja eskariin, että voi rauhassa...
 
"Pai"
Siis ei missään tapauksessa kaveeraamista kerrostalossa asuvien kanssa!! Lapsethan turmeltuu täysin ja ovat sitten tekemisissä poliisin kanssa ensimmäisen kerran jo ala-asteella! Kerrostaloissa ei asu KETÄÄN normaalia ihmistä, kaikki ovat köyhiä sosiaalitapauksia jotka juopottelevat päivät pitkät! Ja siis oikeesti köyhyyshän tarttuu! Miettikää jos teidän lapsi löytäisi puolison kerrostalosta?! Mainehan siinä menisi ja lapsi voitaisiin samantien ottaa pois perinnönjaosta kun näin radikaalista kehtasi nousta perhettään vastaan.
Sama homma ulkomaalaisten kanssa, saati s tai r- vikaisten (eihän heistä voi tulla menestyjiä) tai jos jollain on hassut korvat, eieiei! Minun pikku pumpulissa kasvatettu ErkkiPekka ei leiki kuin vain siniveristen kanssa tai vähintäänkin vanhempien pankkitilin täytyy ylittyä 2,5 miljoonalla eurolla, vähempi ei missään tapauksessa riitä.

VOI TSIISUS MITÄ PORUKKAA!?!?

Kuinka tällasia ihmisiä voi ees olla...pliis kertokaa et tää on joku vitsi
 
Kyllä
Omakotitaloissa ei tutkimusten mukaan koskaan esiinny alkoholismia, lasten pahoinpitelyä, työttömyyttä tai muitakaan epämiellyttäviä asioita. Kerrostaloissa tilanne on täysin päinvastoin. Älä missään nimessä päästä lastasi sinne.
 
ZtydiBlandiz
Tilanne vaatii tarkkaa analysointia. Onko mikään kerrostalo täysin suora? ja ovatko kerrostalot vain salaa pystyynnostettuja rivitaloja ja toisinpäin.Maapallon akselin kallistuessa kerrostalot muuttuvat vaakataloiksi ja rivitalot pystysuuntaisiksi. Jollakin kierolla tavalla ne yön jälkeen ovat palautuneet taas omille paikoilleen mutta niin monet ovat tällä aikaa eksyneet väärien ovien taakse. Kerrostalolaiset valekerrostalojen oville jne jne.Monet puistoihin sammuneista käyvät tietämättään pystyssä yön aikana vaikka tuntevat makaavansa.Ainoastaan maan vetovoima on heidän turvanaan.Tarkoitukseni ei ole vinoilla....se on välivaihe pystyn ja vaakatason välissä joka on kaikkein katalin vaihe sillä se kestää kauiten ja alkaa huomaamatta...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä