"Päästäisitkö" miehen viikoksi etelään lomailemaan ja juhlimaan työkavereiden kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Martta
  • Ensimmäinen viesti
Martta
Rahatilanne vielä erittäin tiukka. Matka+majoitus olisivat ilmaisia, mutta kaikki muu omasta pussista. Meillä ehkä tämä tilanne edessä, en tiedä mitä teen. Ja jättäiskö mies lähtemättä jos minä "en päästä"... keskustelut edessä. Itse en minnekään ulkomaille edes haluais eikä kukaan mulle sellaisia matkoja maksaiskaan.
 
Martta
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
vaikka et haluaisikaan lähteä ulkomaille,niin kuvittele sama tilanne omalle kohdallesi,päästäisikö miehesi sinut?
Päästäis kyllä... eniten kuitenkin rahatilanne huolestuttaa, se on sit kaikki pois perheen yhteisistä rahoista...
 
Oma mieheni on kahtena kesänä ollut formulakisoja katsomassa Saksassa, työkavereiden kanssa matkustanut, ihan ok ollut mulle.

Toki jos rahatilanne heikko niin ei olisi hyvä lähteä, ihmeesti sitä rahaa saa menemään vaikka matka + majoitus ois ilmaisia...
 
vieras
Tietysti "päästäisin". Ja jos matkat on ilmaisia, voihan sopia, kuinka paljon perheenne budjetoi miehen reissussa ruokaan tms. En minä ainakaan ymmärrä, miksi pitäisi pistää hanttiin (jos nyt ei ihan kauhea rahapula ole).
 
Relaavähän
Miehes on aikuinen ihminen ja varmasti osaa päättää tällaset asiat itsekin. Tottakai asiasta pitää yhdessä keskustella, mutta kuinka usein luulet tuollaisen mahdollisuuden tulevan miehelles vastaan?? Etkö mielummin olisi puoliso joka antaa kumppanilleen omaa aikaa ja tilaa, kuin että olisit pirttihirmu ja aina kieltämässä kaiken? Jos et itse halua matkustella ulkomaille, niin mikset lähtisi itse omalla vuorollasi esim. kylpylälomalle tms. ihan Suomessa? Mun mielestä on kauheeta et parisuhteessa tarttis edes miettiä tämmösessä tilanteessa, saako mennä vai ei...
 
Häirikkö
Veikkaan, että mies ei lähtisi. :D
Me niin harvoin ulkomaan matkoja tehdään, että sen kerran lähdetään koko porukka. Eipä paljoo oo rahoja... :snotty:

Ja jos tilanne olisi toisinpäin, niin kieltäytyisin myös lähtemästä. Tiedän miten kovasti toinen haluaisi mukaan niin en halua hänen mieltään pahoittaa.
 
Martta
Alkuperäinen kirjoittaja Relaavähän:
Miehes on aikuinen ihminen ja varmasti osaa päättää tällaset asiat itsekin. Tottakai asiasta pitää yhdessä keskustella, mutta kuinka usein luulet tuollaisen mahdollisuuden tulevan miehelles vastaan?? Etkö mielummin olisi puoliso joka antaa kumppanilleen omaa aikaa ja tilaa, kuin että olisit pirttihirmu ja aina kieltämässä kaiken? Jos et itse halua matkustella ulkomaille, niin mikset lähtisi itse omalla vuorollasi esim. kylpylälomalle tms. ihan Suomessa? Mun mielestä on kauheeta et parisuhteessa tarttis edes miettiä tämmösessä tilanteessa, saako mennä vai ei...
Kerran vuodessa tekevät jonkun matkan... Ja onko miehestä sit kiva olla lomailemassa jos pystyy ottamaan vaikka 50 euroa rahaa viikoks? Oikeesti ollaan tosi tiukilla ja tässäkin kuussa tilit menny pari kertaa miinukselle.
 
Häirikkö
Alkuperäinen kirjoittaja Relaavähän:
Miehes on aikuinen ihminen ja varmasti osaa päättää tällaset asiat itsekin. Tottakai asiasta pitää yhdessä keskustella, mutta kuinka usein luulet tuollaisen mahdollisuuden tulevan miehelles vastaan?? Etkö mielummin olisi puoliso joka antaa kumppanilleen omaa aikaa ja tilaa, kuin että olisit pirttihirmu ja aina kieltämässä kaiken? Jos et itse halua matkustella ulkomaille, niin mikset lähtisi itse omalla vuorollasi esim. kylpylälomalle tms. ihan Suomessa? Mun mielestä on kauheeta et parisuhteessa tarttis edes miettiä tämmösessä tilanteessa, saako mennä vai ei...
Ei aikuisten ihmisten tarvitse kysyä lupaa toisiltaan mihinkään. Mutta kun noita aivottomia ihmisiä jotka ajattelee vain itseään on ihan liian paljon...

 
Relaavähän
Alkuperäinen kirjoittaja Martta:
Alkuperäinen kirjoittaja Relaavähän:
Miehes on aikuinen ihminen ja varmasti osaa päättää tällaset asiat itsekin. Tottakai asiasta pitää yhdessä keskustella, mutta kuinka usein luulet tuollaisen mahdollisuuden tulevan miehelles vastaan?? Etkö mielummin olisi puoliso joka antaa kumppanilleen omaa aikaa ja tilaa, kuin että olisit pirttihirmu ja aina kieltämässä kaiken? Jos et itse halua matkustella ulkomaille, niin mikset lähtisi itse omalla vuorollasi esim. kylpylälomalle tms. ihan Suomessa? Mun mielestä on kauheeta et parisuhteessa tarttis edes miettiä tämmösessä tilanteessa, saako mennä vai ei...
Kerran vuodessa tekevät jonkun matkan... Ja onko miehestä sit kiva olla lomailemassa jos pystyy ottamaan vaikka 50 euroa rahaa viikoks? Oikeesti ollaan tosi tiukilla ja tässäkin kuussa tilit menny pari kertaa miinukselle.
No eikö miehes osaa senkin arvioida itse, että riittääkö se 50e vai ei?? Ja jos haluaa lähtee mut talous tiukilla, niin hän varmaan itse sit keksii jostain rahaa matkaa varten. Jos matka kerran on ollu tiedossa pidempään niin miksei oo säästäny rahaa...? Mä ainakin olisin, niin olis kivempi sit reissuunkin lähtee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martta:
Rahatilanne vielä erittäin tiukka. Matka+majoitus olisivat ilmaisia, mutta kaikki muu omasta pussista. Meillä ehkä tämä tilanne edessä, en tiedä mitä teen. Ja jättäiskö mies lähtemättä jos minä "en päästä"... keskustelut edessä. Itse en minnekään ulkomaille edes haluais eikä kukaan mulle sellaisia matkoja maksaiskaan.
jos matka ja majoitus on ilmaiset niin periaatteessa ei mene paljoa enempää rahaa kui kotona kun siihen majoitukseen yleensä kuuluu aamupalakin hotelleissa (ne apartamentokset ja sellaiset asia erikseen). Siis siinä mielessä ei välttämättä menisi paljoa enempää jos miehesi kotonakin käväisee joskus kavereiden kanssa olusilla ja pizzalla. eihän ulkomailla tarvitse välttämättä ryypätä ja rällätä.
ja käsittääkseni tuo on laskettavissa joukkoon "työmatkat" vai kuinka.
Hiukka nolo olisi jos meillä mies olisi joskus sanonut että vaimo ei päästä jonnekin, aikuinen kun on ja osaa ajatella itsekin.
mutta nyt menen katsomaan avioeroa japanilaiseen tyyliin
 
Martta
Alkuperäinen kirjoittaja Relaavähän:
Alkuperäinen kirjoittaja Martta:
Alkuperäinen kirjoittaja Relaavähän:
Miehes on aikuinen ihminen ja varmasti osaa päättää tällaset asiat itsekin. Tottakai asiasta pitää yhdessä keskustella, mutta kuinka usein luulet tuollaisen mahdollisuuden tulevan miehelles vastaan?? Etkö mielummin olisi puoliso joka antaa kumppanilleen omaa aikaa ja tilaa, kuin että olisit pirttihirmu ja aina kieltämässä kaiken? Jos et itse halua matkustella ulkomaille, niin mikset lähtisi itse omalla vuorollasi esim. kylpylälomalle tms. ihan Suomessa? Mun mielestä on kauheeta et parisuhteessa tarttis edes miettiä tämmösessä tilanteessa, saako mennä vai ei...
Kerran vuodessa tekevät jonkun matkan... Ja onko miehestä sit kiva olla lomailemassa jos pystyy ottamaan vaikka 50 euroa rahaa viikoks? Oikeesti ollaan tosi tiukilla ja tässäkin kuussa tilit menny pari kertaa miinukselle.
No eikö miehes osaa senkin arvioida itse, että riittääkö se 50e vai ei?? Ja jos haluaa lähtee mut talous tiukilla, niin hän varmaan itse sit keksii jostain rahaa matkaa varten. Jos matka kerran on ollu tiedossa pidempään niin miksei oo säästäny rahaa...? Mä ainakin olisin, niin olis kivempi sit reissuunkin lähtee.
No kyllä mä osaan arvioida miehen puolestakin, että 50 euroo ei takuulla riitä. Juhlimista illasta toiseen ja varmaan ruokaakin ois hyvä ostaa. Voihan sitä yrittää etukäteen säästää, mut kuten jo ylempänä sanoin, tilit jatkuvasti miinuksella kun rahat ei yksinkertaisesti riitä kun välttämättömään. Jos siihenkään. Luottoa ja lainaakin jo ihan tarpeeks. Viimeisin yllättävä meno oli auton remppa, 500 euroa.
 
Oisin kyllä niin veemäinen, että en päästäisi, jos rahatilanne ois heikko. Pistäisi miehen miettimään sitä, että ne rahat vois käyttää johonkin muuhun järkevään. Meillä mies ei tosin edes lähtisi, vaikka MÄ maksaisin ja tarjoaisin koko matkat yöpymisineen, ruokineen ja drinkkeineen =)
 
jos kerran tulis tilaisuus että se pääsis ilmaiseksi ja vie haluis lähteä .eli mukavaa porukkaa tulis mukaan niin joo vois mennä. vaika siitä nousis isompi juttu jos mä olisin menossa kun mies joutus kattoo lapsii yksin koko viikon.mutta jos ilmaiseksi pääsis niin kyllä se mun päästäis,uskoisin.

Sopikaa yhdessä joku niukka lomabudjetti mitä miehellä varaa kuluttaa. eihän siellä nyt tartte mielettömiä kuluttaa.

ittee kirpaisis eniten se etten mä pääsis kun en oo ikinä ollut,mies on lapsena
 
juu siitä vaan eikun menee =)

ja välittömästi rahatilanteen parannuttua tämä mustikkatassu makais jollain rannalla muiden kotiäiti-ystävien ympäröimänä vilkuilemassa nuorta tarjoilijapoikaa, joka meille sangriaa kantelee..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Hiukka nolo olisi jos meillä mies olisi joskus sanonut että vaimo ei päästä jonnekin, aikuinen kun on ja osaa ajatella itsekin.
mutta nyt menen katsomaan avioeroa japanilaiseen tyyliin
Meillä mies sanoo, ettei vaimo päästä, jos ei itse halua mennä jonnekin. Ilmeisesti kaikille miehille se ei ole ollenkaan noloa.
 
mielipide
Jos teillä on rahatilanne heikko, niin voisitteko sopia jonkun summan minkä voisi käyttää ja sitä ei saa ylittää?
Onnistuiskohan sellanen?
Varmasti olis miehes mielestä mukava päästä reissuun ja jos rahat lasketaan ja mietitään tarkkaan minkä verran varaa tuhlata reissussa niin jos sullekin tulis jossain vaiheessa tilaisuus mennä kavereiden kanssa jonnekin;)
 
Loka
Kyllä päästäisin. Haaveissa olisi säästää joskus miehelle reissurahat ja päästää se jonkun kaverin kanssa etelään lomailemaan kun etelän lomasta ukkeli niin kovin on aina haaveillu ja minä itse en taas haluaisi välttämättä minneen aurinkolomalla, kaupunkiloma onkin asia erikseen :D
Eli kyllä päästäisin. Varsinkin jos majoitus ja matkat ilmaiset.
 

Yhteistyössä