Pään paukuttaminen milloin mihinkin

Kertokaahan tekeekö muiden mussukat seuraavaa; meillä reilu vuosikas saattaa välillä kopsuttaa päätään lattiaan tai kaapin oveen tai äidin polveen tai... yleensä näin toimitaan kun jo väsyttää ja kiukuttaa aikalailla. Päätä ei siis hakata lujaa mutta sen verran kopsutellaan että saataisiin itku tulemaan. Onkohan kyse huomion hakemisesta vai mistä? Äidistä tuntuu moinen toiminta aika kurjalta :(
 
siitä varmaankin on kyse, huomion hakemisesta. meidän pojalla oli tuollainen vaihe kanssa tuossa iässä. paukuttelua vielä pahensi unikoulun yritys, joten mitään tuonkaltaisia muutoksia en tässä vaiheessa suosittelisi. paukuttelu meni sitten muutamassa viikossa ohi mutta kamalaa se oli ja otsa aina hirveillä kuhmuilla. meidänkin poika varmaan yritti ihan hissukseen paukutella mutta joskus raivoissaan ja vahingossa kyllä hakkasi päätään ihan lujaakin.
 
Meilläki pikkasen päälle vuoden ja paukuttelee päätään, yleensä kaapin oveen tai lattiaan, aina sillon ku kielletään tai joutuu odotteleen. Sitte se vielä keikauttaa ittensä kiukuspäissään suoralta selältä (istuallaan) taaksepäin lattiaan, pari kertaa kopahtanu kunnolla.
 
Ja meillä poika tekee aivan samaa! Heti jos kielletään, on väsynyt tmv., hakkaa päätänsä lattiaan tai pöytään. Ja aika kovaakin. Sitten itkee päälle ja katsoo, miten reagoimme.
Mitenhän ton vaiheen saisi menemään nopeasti ohi?
 
ninnu77
Meillä tyttö 1v 9kk paukuttellee kans päätänsä. Yleensä sillon kun kielletään jostain tai ei just sillä hetkellä toimita niinku neiti haluaa. Oon itekin miettiny miten sen sais loppumaan. Nyt kokeilen etten reagoi mitenkään kun paukuttelee ja ainakin tuntuu että on vahentynyt.
 
Väsynyt äiti
Meilläkin paukutetaan lattiaan, eikä siihen ole auttanut mikään. On kohta 2 v ja tehnyt sitä jo pitkään. Usein hakkaa kun suututtaa tai hänen tahto ei mene läpi. Mutta luotan hiukka siihen, ettei hän kai päätään rikki itse hakkaa, ellei nyt ihan raivon vallassa ole. Hakkaa varmaan siksi, kun se on ainakin asia mitä ei saisi tehdä -tietää että ärsyttää vanhempia. Ja pää on aina lähettyvillä :)
 
A-M
Muistan kuinka meidän vanhin pienenä paukutti päätään aina lattiaan kun joku asia mättäs. Sen verran kovin hakkas et ottas oli kuhmu. Kuului silloin uhmaan nyt on toiset tavat, kun on murkku(15v.)
 
Tuttu homma!!! Aina kun komentaa tai sitä muuten vaan pännii...

Meillä on neidillä komee mustelma keskellä ottaa, noloo kulkee kaupungilla kun se oikein loistaa ku ei oo viä niin paljoo ees tukkaa :ashamed:
 
Meillä ei hakata päätä maahan, vaan kun harmittaa joku tai kun olen komentanut tai muuta vastaavaa, niin tyttö lyö päätään käsillä :whistle: .. aika outoa mun mielestä.. monesti tekee sitä myös silloin, jos haluaa huomiota.. ilmeisesti ollaan aina siitä komennettu, niin sitten tekee ainakin sen.
 
katrillix harmaana
Hih, meidän esikoinen hakkasi myös päätään lattiaan kun suututti ja juuri siinä yksivuotis synttäreiden tienoilla. Vähitellen tapa jäi pois. Muilla on ollut muut metkut...
 

Yhteistyössä