M
majestic
Vieras
en usko tätä. kannustinloukkua pitäisi ehkäistä joten tuskin saa samaanaikaan kaikkia ed. mainittuja
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No ainakin ennen oon saanu. Olen lapsen omaishoitaja, lapsi käy koulussa eikä oo mikään ongelma mennä hoitoon. Omaishoidontukea ei saa jos lapsi on 8 tuntia päivässä muualla kuin kotona.
Mutta tota lisäprosenttia en tullukkaan ajatelleeksi, pitää laskea ne netot.
Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;28778273:Minä saan nyt työttömyyskorvausta vähän vajaa 700e ( tuohon tulee lapsikorotukset). Tarkoitus on mennä loppusyksystä töihin, palkka on pieni, mutta noin 200 e enemmän kuin työttömyyskorvaus. Niin, mutta sitten tulee se mutta. Asumistuki tulee putoamaan, nyt saadaan noin 120e, todennäköisesti se loppuu kokonaan. Vanhin lapsi alkaa saamaan opintotukea, laskin että noin 60-70e/kk. Näillä tuloilla. Mutta kun menen töihin , liekö saa yhtään.
Eli saman verran todennäköisesti saisin vaan kotona ollessa. Eroa ei joka tapauksessa montaa euroa ole, eli tavallaan teen ilmaista työtä, jos vertaa siihen, että muut saa saman ollessa työttömänä.
No, eipä tarvitse kenenkään valittaa, että yhteiskunta elättää. Että itse sitten elätän meidät omalla työllä. Sitä en sitten tiedä, joudutaanko menemään sossuun, jos joudun esimerkiksi laittamaan kuopuksen hoitoon ja menee hoitomaksua.
Mutta Suomi on fiksu maa.. Valitetaan kun ihmiset ei mene töihin, mutta palkaa ei olla valmiita maksamaan. Eihän nyt "huonommissa" ammateissa palkan tarvitse suuri ollakaan, mutta kyllä sen kuitenkin pitäisi nykyistä hintatasoa seurata. Ihan samoin kuin lasten kotihoidontukea, lapsilisää yms. pitäisi nostaa, koska kaikki hinnat ovat nousseet.
Eikö tuota omaishoidontukea saa, jos töissä tai kurssilla? Koska jos lapsi koulussa ja sen jälkeen hoidossa, niin työ/kurssipäiväsi ei varmasti ylitä kahdeksaa tuntia.
Järkyttävää, että ihminen/perhe voi elää pelkkien tukien varassa ja vielä pelailla tuolla tavalla, eli miettiä KANNATTAAKO mennä töihin vai ei! Kaikenlaisia tää maailma elättääkin!
Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;28778587:Siis missä ihmeen kuplassa oikein elät? "kannattaako mennä töihin vai ei".. Voi hyvä päivää sentään. Jos yhteiskunta haluaa maksaa tukia, niin niitä on oikeus myös vastaanottaa, jos kriteerit täyttyy. Ja jos yhteiskunta on sitä mieltä, että työstä ei palkita työntekijää, vaan tuilla saa saman, niin ei se ole yksittäisen ihmisen syy, vaan yhteiskunnan syy.
Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;28778587:Tyhmä ei ole se, joka pyytää /saa, tyhmä on se, joka maksaa.
Järkyttävää, että ihminen/perhe voi elää pelkkien tukien varassa ja vielä pelailla tuolla tavalla, eli miettiä KANNATTAAKO mennä töihin vai ei! Kaikenlaisia tää maailma elättääkin!
Tässä on lienee kuntakohtaisia eroja. Olen saanut omaishoidontukea ollessani kokopäivätöissä. Lapsen hoitopäivä oli 9 tuntia.Siis jos lapsi on koulussa + hoidossa yhteensä kahdeksan tuntia päivässä niin omaishoidontukea ei saa.