Päätettiin miehen kanssa laittaa kaikki sukulaisten joululahjoihin menevät rahat Joulupuu-keräykseen!

Meidän suvussa ei ole vuosikausiin ostettu lahjoja aikuisille. Lapsetkaan eivät tässä suvussa lahjoihin huku, isovanhemmat ostavat yhden lahjan, me vanhemmat yhden ja kummit samoin. Minä en ole edes tajunnut, että jotkut ostavat lapsilleen enemmän kuin yhden lahjan. Opin sen vasta tältä palstalta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25061579:
Tässäkin on totuuden siemen mukana, mutta minä tykkäisin ap:n ideasta todella kovasti jos ne joulupuu-lahjat olisi nimenomaan suunnattu lapsille.
Ne lapset kun eivät ole millään lailla vastuussa siitä, miten heidän vanhempansa elämäänsä elävät.

no entä ne lapset, joiden isä paiskii kahta duunia ja äiti on vuodelevossa raskausmyrkytyksen takia, onko ne jotenkin syyllisiä siihen, ettei vanhempien rahat riitä edes pakollisiin laskuihin? mielummin apu suoraan tarvitsevalle kuin minkään järjestön kautta, niin menee oikeaan tarpeeseen eikä järjestelmän hyväksikäyttäjille.

Minusta tuo on tyhmää. Teeskentelyä. Lahjoita ihan itse omia rahojasi tai omille pennuille osta vähemmän lahjoja ja omalle perheelle nuukemmin ruokaa, vain juureksia ja kaalta ja leipää ja silakkaa jouluun saakka.
Sukulaisille ei ole pakko ostaa mitään, mutta minusta on tosi idioottimaisat sanoa että antoi jonkun toisen lahjan jollekin toiselle. TYHMÄÄ JA NAURETTAVAA

Alkuperäinen kirjoittaja ärgh;25061389:
itse en tykkäsi tuollaisesta, alkaisi vaan ärsyttää, kun täällä ne joulupuu-keräyksen lahjat menee sossupummeille, jotka ei itse edes yritä mitään. Ne, jotka oikeasti rehellisesti yrittää elättää itseään ja perhettään työtä tekemällä, ei saa mistään mitään tukea. Niin moni tuttava on oikeasti elämän potkiessa päähän (esim. sairaus tms.) yrittänyt hakea näitä eri järjestöjen tukia eikä ole saanut kun kaikki avustukset menee aina samoille tyypeille.

Höh..ei pidä yleistää. Me kumpiki miehen kanssa opiskellaan ja tehdään töitä samaan aikaan minkä pystyy.

Me saadaan joulupuu keräyksestä se lahjakortti ja se tulee tarpeeseen. Ollaan kumpiki oltu töissä vieläpä vakituisessa, ja päätettiin lähteä opiskelemaan,ja vauva yllätti kesken kaiken kun suunnitelmat perheestä olivat myöhemmin.

Ei sossusta mitään saada eikä olla edes pyydetty, mutta tämän rahan saamme kun neuvolasta kysyivät tarvitaanko.

Minusta tuo on yksi järjettömimmistä asioista, miksi se pitää tehdä jonkun toisen nimissä, jos jotain haluaa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen niin tehkää se omissa nimissänne. Minä en ainakaan moisia lahjoja haluaisi, lahjoitan ihan itse jos haluan, mutta en todellakaan halua, että joku lahjoittaa mun nimissä, no thanks.

[QUOTE="tiina";25061685]Höh..ei pidä yleistää. Me kumpiki miehen kanssa opiskellaan ja tehdään töitä samaan aikaan minkä pystyy.

Me saadaan joulupuu keräyksestä se lahjakortti ja se tulee tarpeeseen. Ollaan kumpiki oltu töissä vieläpä vakituisessa, ja päätettiin lähteä opiskelemaan,ja vauva yllätti kesken kaiken kun suunnitelmat perheestä olivat myöhemmin.

Ei sossusta mitään saada eikä olla edes pyydetty, mutta tämän rahan saamme kun neuvolasta kysyivät tarvitaanko.[/QUOTE]

tuo on kyllä niin turhaa. vauva ei vielä kuluta mitään. on hädänalaisia ihmisiä, yksinhuoltajia, joilla kouluikäiset jotka oikeasti tarvitsevat vaikka mitä.

törkeää että 2 tervettä ihmistä jotka vielä saavat tehdä töitä opintojen ohessa, hakevat jotain avustuksia.

[QUOTE="shihtzu";25061693]Minusta tuo on yksi järjettömimmistä asioista, miksi se pitää tehdä jonkun toisen nimissä, jos jotain haluaa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen niin tehkää se omissa nimissänne. Minä en ainakaan moisia lahjoja haluaisi, lahjoitan ihan itse jos haluan, mutta en todellakaan halua, että joku lahjoittaa mun nimissä, no thanks.[/QUOTE]

aivan. tuo on niin tätä nykyajan itsekkyyttä ja egoistmia, että joku on mennyt ajattelemaan jtoain noin typerää.

ihan sama kuin joku kävisi jossain joulupuukeräyksessä ja kertoisi että sisko antaa tänne sitten 100 euroa (kysymättä siskolta).

ja ei, en kaipaa enkä halua sukulaisilta mitään lahjoja. meidän suvussa ei edes osteta lahjoja aikuisille. mutta ärsytti vi.usti kun saimme kortin, jossa kerrottiin että eräs rikas (sijoitusasuntoja jne) antaa sitten meille lahjaksi jonkun helkkarin vuohen jossain ....

siis sairasta. Ilkeää. Kyllä lahjoitukset pitää tehdä omissa nimissään. Jos niillä haluaa leuhkia muille, niin käy vaikka kirjaston seinällä laittamassa ilmoituksen tai laittaa hesarin keskiaukeamalle ilmoituksen, että : MINÄ OLEN HYVÄ IHMINEN. MINÄ ANNAN PYYHEKUMEJA JA KYNIÄ AFRIKKAAN.

Tosi idioottimainen idea antaa jollekin joululahjaksi ilmiotus, että lahjoittaa jotain jollekin toiselle.

[QUOTE="höh";25061717]aivan. tuo on niin tätä nykyajan itsekkyyttä ja egoistmia, että joku on mennyt ajattelemaan jtoain noin typerää.

ihan sama kuin joku kävisi jossain joulupuukeräyksessä ja kertoisi että sisko antaa tänne sitten 100 euroa (kysymättä siskolta).

ja ei, en kaipaa enkä halua sukulaisilta mitään lahjoja. meidän suvussa ei edes osteta lahjoja aikuisille. mutta ärsytti vi.usti kun saimme kortin, jossa kerrottiin että eräs rikas (sijoitusasuntoja jne) antaa sitten meille lahjaksi jonkun helkkarin vuohen jossain ....

siis sairasta. Ilkeää. Kyllä lahjoitukset pitää tehdä omissa nimissään. Jos niillä haluaa leuhkia muille, niin käy vaikka kirjaston seinällä laittamassa ilmoituksen tai laittaa hesarin keskiaukeamalle ilmoituksen, että : MINÄ OLEN HYVÄ IHMINEN. MINÄ ANNAN PYYHEKUMEJA JA KYNIÄ AFRIKKAAN.

Tosi idioottimainen idea antaa jollekin joululahjaksi ilmiotus, että lahjoittaa jotain jollekin toiselle.[/QUOTE]

No byhyy.

[QUOTE="huh";25061698]tuo on kyllä niin turhaa. vauva ei vielä kuluta mitään. on hädänalaisia ihmisiä, yksinhuoltajia, joilla kouluikäiset jotka oikeasti tarvitsevat vaikka mitä.

törkeää että 2 tervettä ihmistä jotka vielä saavat tehdä töitä opintojen ohessa, hakevat jotain avustuksia.[/QUOTE]

Lapsi on yli kaksivuotias. Minusta se on tarpeellista kun joka ikinen kuukausi lasketaan senttejä että mihin rahat riittää..

[QUOTE="vieras";25061510]Mitä ihmette olette ostaneet /meinasitte ostaa jos satasella oisitte selvinneet??[/QUOTE]

luultavasti mennyt reippaasti enemmänkin. Eikä vielä olla päätetty kuinka paljon tuonne keräykseen lahjoja viedään kun en ole niitä vielä ostanut. Rippuu mikä on kivaa ja minkälainen ikäjakauma.

Voidaan toki lahjoittaa nuo ilman numeroakin ( joka tässä ei kyllä ollut ajatuksena ). Ei sitä korttia ole pakko kirjoittaa ollenkaan. Ajattelin vaan, että se olisi mukava joulun toivotus. Ajatella myös toisia joskus, mutta ilmeisesti eräiden mielestä sekin on ylimielistä ja itsensä korostamista.

kuten sanottu, niin teit niin tai näin niin väärin meni. Jos olisin laittanut, että ostan 1000 eurolla sukulaisille lahjoja, joilla on jo kaikkea, niin eiköhän siitäkin joku olisi huutanut, että itsekäs paska kun et anna vähävaraisille perheille.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Tykkäisin tuollaisesta lahjasta, mutta en niistä konvehdeista :D

Työn puolesta olen jo monena vuonna päässyt näkemään noiden lahjojen perille menoa ja niistä oikeasti on iloa! Kovasti toivoisin, että ihmiset laittaisivat joulupuukeräykseen lahjoja myös teineille. Niistä on usein pulaa ja tässä maassa on paljon nuoria, jotka eivät muuta lahjaa saa!

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
ja onhan ne vuohet minustakin hiukan eri asia, kun et todellakaan tiedä onko vuohi oikeasti mennyt perille. Mutta jos ostan lasten leluja, jotka paketoidaan ja annetaan niitä tarvitseville, niin ei voi mennä väärään paikkaan lahjoitus.

siis mua kiinnostaa tieto siitä että joku lahjoittaa rahaa jollekin toiselle, - ei yhtään. no sitten jos joku päättää antaa kaiken pois, ja alkaa elää kiertolaisen elämää, ilman mitään, kerjäten elantonsa kadulla, se on jo sellainen teko, että haluaisin tietää. jos se tehtäsiiin minun nimissä, niin wau!!!!
Mutta jos joku itselleen paljon ahnehtinut kertoo että antaa minulle lahjan kun antaa jotain pientä tai vähn isompaa jollekin toiselle.... yök.

Mun mielestä on muutenkin vähän hölmöä ostella lahjoja aikuisille.Sen ymmärrän,että puolisolle ostetaan jotain pientä,mutta että koko suvulle..Ihan kuin tätä kulutusjuhlaa ei muuten jo korostettaisi tarpeeksi.Se justiinsa,että jos ei muuta keksitä niin pakettiin ängetään se suklaarasia tai kahvipaketti.Ja jotenkin mun mielestä toi ilmoitus,että "olemme nyt sitten laittaneet rahat johonkin keräykseen ja siksi et saa meiltä lahjaa", on hiukan itsensä korostamista.Siinä on jotenkin vähän semmoinen maku vaikka ensalkuun ajatus kaunis olisikin ja vaikkei sitä sellaiseksi ole tarkoitettu.

eikä tarviis mitään isoa konvehtirasiaakaan, vaikka kahvipaketti riitäis
Taitaa nykyään maksaa kahvipaketti enemmän kuin konvehtirasia :D.

Mutta niin aiheeseen. Miksi aikuisille pitäisi ostaa lahjoja yleensäkään? Olen vähän samaa mieltä siitä, että nuo hyväntekeväisyyslahjat on vähän hullunkurisia. Ehkä olisi vain parempi sanoa, että tänä vuonna aikuisten lahjojen sijaan ostimme lahjoja tarvitseville lapsille, ilman sen kummempia kortteja tai värssyjä. Mutta jos tuntuu siltä, että haluaa asian tuoda kortissa ilmi niin eipä tuo nyt paha ole. Minustakin köyhien lasten joululahjat on ihana hyväntekeväisyyskohde.

Taitaa nykyään maksaa kahvipaketti enemmän kuin konvehtirasia :D.

Mutta niin aiheeseen. Miksi aikuisille pitäisi ostaa lahjoja yleensäkään? Olen vähän samaa mieltä siitä, että nuo hyväntekeväisyyslahjat on vähän hullunkurisia. Ehkä olisi vain parempi sanoa, että tänä vuonna aikuisten lahjojen sijaan ostimme lahjoja tarvitseville lapsille, ilman sen kummempia kortteja tai värssyjä. Mutta jos tuntuu siltä, että haluaa asian tuoda kortissa ilmi niin eipä tuo nyt paha ole. Minustakin köyhien lasten joululahjat on ihana hyväntekeväisyyskohde.

emme ole kaikki jouluna yhdessä, mutta ehkä teemme juuri noin, että sanomme kun viemme pienen muistamisen, että olemme tehneet tänä vuonna näin.

[QUOTE="samperi";25062051]Älkää jumaliste laahatko sitä suklaata ihmisille. Pääsääntöisesti kukaan ei niitä halua. Ne vaan laitetaan kiertoon tai viedään joulun jälkeen töihin.[/QUOTE]

minä ainakin tykkään ja ikinä ei ole suklaa kiertoon mennyt :D mutta tosiaan, nykyään taitaa olla se VOIPAKETTI parempi lahja ja koska siitä taitaa kohta tulla harvinaista herkkua, niin voin minä niitäkin antaa.

Onpa taas niin ihmeellisiä vastauksia. Eihän se mitään itsensä korostamista ole, jos kortissa ilmoittaa, että lahjat annettiinkin hyväntekeväisyyten. Minä ainakin olettaisin, että se ilmoitettiin sen takia että jos on yleensä ollut tapana lahjoja ostaa niin ettei tarvitse ihmetellä tai jopa suuttua siitä että nyt ei lahjaa tullut.

Ja mikä siinäkin on ongelma, jos aikuisille antaa lahjoja? Lahjojen antaminen ja saaminen on monen mielestä kivaa puuhaa ja toisen muistamista, en tiennytkään että siitäkin voi vetää palkokasvin nokkaan.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Kuumimmat

Yhteistyössä