Päätettiin miehen kanssa laittaa kaikki sukulaisten joululahjoihin menevät rahat Joulupuu-keräykseen!

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
Vain sukulaislapsille ostetaan lahjat. Aikuisille ostetaan suklaarasiat ja mukaan kirje/kortti missä lukee, että olemme lahjoittaneet joulupuu-keräykseen lahjoja lapsille. Mitäs tykkäisitte, että saisitte tuollaisen?

Nyt vaan mietin miten tuon kirjelmän muotoilisi kauniisti?

Ja ensi viikolla menenkin ostamaan paljon lahjoja joulupuu-keräykseen. laskettiin, että ainakin 100 euroa sukulaisten ( aikuisten lahjoihin on mennyt )

jonkun värssyn laatisin, tyyliin, kun kaikilla on jo kaikkea liikaa, annetaan niillä jotka osaavat iloita vähemmästäkin, tai jaettu ilo on isompi ilo tms. itse oisin oikeen tyytyväinen jos en sais mitään. eikä tarviis mitään isoa konvehtirasiaakaan, vaikka kahvipaketti riitäis

jonkun värssyn laatisin, tyyliin, kun kaikilla on jo kaikkea liikaa, annetaan niillä jotka osaavat iloita vähemmästäkin, tai jaettu ilo on isompi ilo tms. itse oisin oikeen tyytyväinen jos en sais mitään. eikä tarviis mitään isoa konvehtirasiaakaan, vaikka kahvipaketti riitäis

jotain värssyä juuri mietittiin. kiitos näistä vinkeistä!

Minusta tuo on parempi kuin se, että lahjakortissa lukee, että sinä arvon lahjansaaja olet nyt lahjoittanut vuohen afrikkalaisperheelle. Sehän ei ole totta. Lahjanantaja ei ole antanut lahjansaajalle mitään, ei edes mahdollisuutta valita lahjoituskohdetta.
Selkeästi se, että ette ole ostaneet mitään vaan lahjoittaneet rahat pois on reilumpi menetelmä. Kaikki eivät luota hyväntekeväisyysjärjestöihin.

Ostaako kaikki normaalisti kaikille sukulaisille lahjat jouluna? Me ostetaan vain kummilapsille ja omille lapsille, ehkä mun vanhemmille ja appivanhemmille. Ei olisi millään varaa alkaa kaikille lahjoja ostamaan, emme siis osta edes sisarusten lapsille jos ei olla heidän kummeja.

[QUOTE="vieras";25061199]Miten kukin tykkää. Mun mielestä tuo nyt on vähän sellaista lässytystä ja pointsien keräämistä...[/QUOTE]

mitä sitten ostaa ihmisille joilla on IHAN kaikkea. Eikö ole järkevämpää käyttää sekin raha oikeasti järkevään ( vähävaraisten lasten lahjoihin ) kuin johonkin pyyhesettiin joka menee kaapinperälle kun väri ei miellytä.

[QUOTE="vieras";25061195]Ostaako kaikki normaalisti kaikille sukulaisille lahjat jouluna? Me ostetaan vain kummilapsille ja omille lapsille, ehkä mun vanhemmille ja appivanhemmille. Ei olisi millään varaa alkaa kaikille lahjoja ostamaan, emme siis osta edes sisarusten lapsille jos ei olla heidän kummeja.[/QUOTE]

me ollaan ostettu ihan kaikille lähisukulaisille. ( aikuisille ja lapsille ) lähisukulaisia: mummoni, äitini, anoppi, appiukko, veljeni perheineen, miehen veli+ avokki, miehen setä perheineen ja lasten kummit. Tulee tuossa melkoinen joukko ja kun joka vuosi on sellainen miettiminen mitä ostaa niin parempi näin.

mitä sitten ostaa ihmisille joilla on IHAN kaikkea. Eikö ole järkevämpää käyttää sekin raha oikeasti järkevään ( vähävaraisten lasten lahjoihin ) kuin johonkin pyyhesettiin joka menee kaapinperälle kun väri ei miellytä.

No eikö sitten vaan voi aikuisten kesken sopia että ei osteta lahjoja aikuisten kesken? :P ja ostaa joulupuu keräykseen sen mitä ostaa.... samantein vaan ne konvehtirasiat ja lässykortit pois, suklaatakin saa niin kilokaupalla jouluna jokainen. Mutta ilmeisesti haluatte tehdä kaikille selväksi miten olette lahjoittaneet ja mihin ja kumminkin muistaa jokaista vaikka juur totesitte ettei kukaan mitään tartte.

Niin, siis itse vaan lähinnä kiusaantuisin tuollaisesta kortista (mistä tietty pitää kehua kuinka hieno ja mahtava idea), mieluummin vaan sovitaan että ei mitään lahjoja.

mietittiin vaan, että suuttuukohan joku tästä? mies vaan totesi, että jos joku on niin itsekäs,e ttä tuosta suuttuu niin suuttukoon. Sitten ei tarvitse muistaa suklaarasiallakaan ensi vuonna :D

Varmaan joku suuttuu, mutta harva kehtaa onneksi tuollaista suuttumusta naaman edessä näyttämään.

Itse tein yhdelle vähän samaan tyyliin viime jouluna, ja oli tosi ilonen siitä ratkaisusta, ja antoi vastalahaksi saman. Tiedän siis että oli oikeasti ilonen tuosta.

[QUOTE="vieras";25061243]No eikö sitten vaan voi aikuisten kesken sopia että ei osteta lahjoja aikuisten kesken? :P ja ostaa joulupuu keräykseen sen mitä ostaa.... samantein vaan ne konvehtirasiat ja lässykortit pois, suklaatakin saa niin kilokaupalla jouluna jokainen. Mutta ilmeisesti haluatte tehdä kaikille selväksi miten olette lahjoittaneet ja mihin ja kumminkin muistaa jokaista vaikka juur totesitte ettei kukaan mitään tartte.

Niin, siis itse vaan lähinnä kiusaantuisin tuollaisesta kortista (mistä tietty pitää kehua kuinka hieno ja mahtava idea), mieluummin vaan sovitaan että ei mitään lahjoja.[/QUOTE]

no kun monet ostaa kuitenkin meidän lapsille lahjat ja kun meiltä on aina tullut kivat lahjat aikuisillekin, niin mielestäni muistaminen ja tuollainen kortti olisi ihan hyvä idea. Nolompaa minusta tuollainen sopiminen, että ei osteta ja sitten kuitenkin tulee joku suklaarasia. itse kun en osaa olla ostamatta/muistamatta mitenkään.

[QUOTE="eeva";25061225]Eläpä höpsi, Pandan juhlapöydän konvehdit on ainoa oikea joulumuistamissuklaa![/QUOTE]

Joo ja sen takia niitä ei halutakaan kun niitä tuntuu satelevan joka suunnasta. Et mieluummin sit vaikka se kahvipaketti tai suklaalevy tai mitä tahansa muuta tai ei mitään.

no kun monet ostaa kuitenkin meidän lapsille lahjat ja kun meiltä on aina tullut kivat lahjat aikuisillekin, niin mielestäni muistaminen ja tuollainen kortti olisi ihan hyvä idea. Nolompaa minusta tuollainen sopiminen, että ei osteta ja sitten kuitenkin tulee joku suklaarasia. itse kun en osaa olla ostamatta/muistamatta mitenkään.

Niin, ajattelin vaan että jos puhutaan rahan "järkevästä" käytöstä, niin minusta ei ole järkevää ostaa aikuisille suklaarasiaa joululahjaksi, kun joulun jälkeen jokainen saa pähkäillä mihin sitä suklaata tunkis kun sitä on saatu joka tuutista.

Me kun olemme sopineet että ei osteta niin kukaan ei sitten myöskään ole ostanut mitään. (paitsi sille joka järkkää ne joulukestit; ruuat ym. ) Riittää että saapuu paikalle.

itse en tykkäsi tuollaisesta, alkaisi vaan ärsyttää, kun täällä ne joulupuu-keräyksen lahjat menee sossupummeille, jotka ei itse edes yritä mitään. Ne, jotka oikeasti rehellisesti yrittää elättää itseään ja perhettään työtä tekemällä, ei saa mistään mitään tukea. Niin moni tuttava on oikeasti elämän potkiessa päähän (esim. sairaus tms.) yrittänyt hakea näitä eri järjestöjen tukia eikä ole saanut kun kaikki avustukset menee aina samoille tyypeille.

En ymmärrä... Voihan sitä harrastaa muutenkin hyväntekeväisyyttä ja ihan tekemättä siitä mitään numeroo.
Jos taas ei halua antaa sukulaisille mitään niin voihan olla muutenkin antamatta.

me ollaan ostettu ihan kaikille lähisukulaisille. ( aikuisille ja lapsille ) lähisukulaisia: mummoni, äitini, anoppi, appiukko, veljeni perheineen, miehen veli+ avokki, miehen setä perheineen ja lasten kummit. Tulee tuossa melkoinen joukko ja kun joka vuosi on sellainen miettiminen mitä ostaa niin parempi näin.

Mitä ihmette olette ostaneet /meinasitte ostaa jos satasella oisitte selvinneet??

Alkuperäinen kirjoittaja ärgh;25061389:
itse en tykkäsi tuollaisesta, alkaisi vaan ärsyttää, kun täällä ne joulupuu-keräyksen lahjat menee sossupummeille, jotka ei itse edes yritä mitään. Ne, jotka oikeasti rehellisesti yrittää elättää itseään ja perhettään työtä tekemällä, ei saa mistään mitään tukea. Niin moni tuttava on oikeasti elämän potkiessa päähän (esim. sairaus tms.) yrittänyt hakea näitä eri järjestöjen tukia eikä ole saanut kun kaikki avustukset menee aina samoille tyypeille.

Tässäkin on totuuden siemen mukana, mutta minä tykkäisin ap:n ideasta todella kovasti jos ne joulupuu-lahjat olisi nimenomaan suunnattu lapsille.
Ne lapset kun eivät ole millään lailla vastuussa siitä, miten heidän vanhempansa elämäänsä elävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25061579:
Tässäkin on totuuden siemen mukana, mutta minä tykkäisin ap:n ideasta todella kovasti jos ne joulupuu-lahjat olisi nimenomaan suunnattu lapsille.
Ne lapset kun eivät ole millään lailla vastuussa siitä, miten heidän vanhempansa elämäänsä elävät.

Samoin.

Kuumimmat

Yhteistyössä