Pääsykokeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VrvrR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VrvrR

Vieras
haluaisin tietää hieman oudon asian amk pääsykokeista. Opiskelen sairaanhoitajaksi tampereella mutta haluaisin opiskelemaan hämeenlinnaan, sairaanhoitajaksi. Saatiin sieltä asunto ja mies sai töitä. matkat olisivat liian pitkät metsän keskeltä sieltä tampereelle asti tulla, ihan lastenkin takia, joten haluaisin hamkiin. siirtoa en voi saada kun ei ole vielä edes vuotta takana opiskeluja ja myös kuulemma ne parhaat arvosanat jäävät uupumaan.opo sanoi että on lähes mahdotonta saada siirtoa joten kannattaa hakea hamkiin vaan ja sitten hyväksilukea opintoja. jos kuitenkin pääsen hamkiin pääsykokeisiin, hain siis sinne jo, niin voivatko he sanoa jotain siitä kun opiskelen jo shksi? onko se jotenkin outoa tai pitävätkö he minua ihmisenä joka ei tiedä mitä haluaa ja elämäkin on näin sekavaa kun muutetaan ja muuta? voinko jättää kertomatta kun kyseessä on "puolueeton" psykologitiimi, että olen kuitenkin ollut äitiyslomalla (totuus tällä hetkellä) vai kaivavatko he sen tiedon jostain? jotenkin tuntuu oudolta että he nyt varmuuden vuoksi tarkastaisivat jokaisen koulutustaustat kun eihän se varsinaisesti alan soveltuvuudesta kerro, jostain tasapainottomuudesta ehkä :D jos haluan, niin voinko jättää asian kertomatta, vai kaivavatko he sen esiin ja pitävät minua valehtelevana ja vääränlaisena? minulle olisi mukavampaa mennä kokeiin puhtaalta pöydältä aloittavana. jos kutsu edes tulee =)

Mitä ihmettä, miksi et sanoisi, että olette muuttamassa Hämeenlinnaan miehen työn vuoksi ja haet sinne siksi uudelleen, koska et saa opiskeluoikeuden vaihtoa onnistumaan suoraan?

Mikä ihme tuossa nyt on tasapainotonta tai vaikeaa? :confused:

• Tykkää
Reactions: Björn
no kun haluan puhtaalta pöydältä muutenkin aloittaa. ja miksi he ottaisivat oppilaan jolla on niin huonot arvosanat ettei saa siirtoa=vaihtoa (hölmö). he kuitenkin haluavat ne poarhaat oppilaat, pitäkööt tamk ne minunkaltaiset. vaikka siksi. ja voisivathan he miettiä että kuinka pysyvä tämä tilanne taas on että lähteekö taas kohta

se maksaa koululle paljon jos oppilaat lähtevät kesken opintojen. samoin huonommat oppilaat joiden opinnot venyy-maksavat paljon. siksi he haluavat muun kuin minun kaltaisen ja kertoohan arvosanat motivaatiosta-minulla tosin lapset sitä jarruttavat miten arvosanoja saan. halun myös ettei minusta paista mikään minä osaan jo nämä hommat vaan olisin mieluummin samalla viivalla kaikkien hakijoiden kanssa enkä mitenkään puolivalmis. psykologitkin kun repivät vaikka mistä mitä tietoa.

ihan eriasia laittaa täällä päässä kaikki likoon kun on jo sisällä, en kuitenkaan haluaisi ottaa mitään väärinymmärrys riskejä hamkin päässä. sairaanhoitajaksi kun on vielä niin vaikea päästä vaikka tekisi mitä. en ota riskiä että tilanteeni otetaan väärällä tavalla vastaan, lähinnä mietin näkyykö se jossain ja voiko se vaikuttaa valintaan?

voi jeesus kristus.. kenelle opiskelu nyt ei ole työtä? :o ja lasten kanssa kaikki opiskelu on varmaan tavallista rankempaa ja jää jälkeen jo lasten sairastelujenkin takia vaikka motivaatiota olisikin.. vai oliko sulla aiheesta parempaa kokemusta?

ja pidän kyllä opiskelusta vaikka se työtä onkin. tarkoittaako 2 arvosanat automaattisesti että kaikki on liian rankkaa ja että vain 5 arvosanoilla voi olla hyvä tulevassa työssään?? ööö... eikö nimenomaan siellä työssä opi asiat ja harjoitteluissa,,

voi jeesus kristus.. kenelle opiskelu nyt ei ole työtä? :o ja lasten kanssa kaikki opiskelu on varmaan tavallista rankempaa ja jää jälkeen jo lasten sairastelujenkin takia vaikka motivaatiota olisikin.. vai oliko sulla aiheesta parempaa kokemusta?

Päätin juuri itse kolmannen vuoden opinnot, olen perheellinen ja minulla on erityislapsi. Jos ekana vuonna menee jo monta kurssia uusintaan, niin kyllä silloin minusta on ihan hyvä miettiä, onko sellaisella alalla jota on motivoitunut lukemaan :)

Minulla on paljon poissaoloja lasten vuoksi, mutta silloin nimenomaan on pakko tehdä töitä, jottei jää jälkeen eikä jää aukkoja tietoihin.

ja pidän kyllä opiskelusta vaikka se työtä onkin. tarkoittaako 2 arvosanat automaattisesti että kaikki on liian rankkaa ja että vain 5 arvosanoilla voi olla hyvä tulevassa työssään?? ööö... eikö nimenomaan siellä työssä opi asiat ja harjoitteluissa,,

Jos tulee hylsyä ja maksimissaan kakkosta, eikä sulla ole mitään oppimisvaikeutta (ja jos olisi, niin TAMKissa on siihen apusysteemit), niin kyllä se minusta kuitenkin jotain kertoo opiskelumotivaatiosta :)

Yhteistyössä