Kiva yllätys, mutta miksi minä oisin oikeutettu tämmöseen..?

Alkuperäinen kirjoittaja poitsujen äiti:
Tosi ihanasti ajateltu ettet ota vastaan jos et kerta tarvitse :heart: Luulen että moni ottais vaik ei akuuttia hätää olisi. Me myöhästyttiin ilmeisesti tuosta ilmoittautumisesta :ashamed: ja seuraava neuvola aikakin vasta joulukuun puolessa välin :ashamed:

Ai se meni... En minä oo kuullutkaan mistään ilmottautumisesta tms. Täti vaan sanoi neuvolakäynnin yhteydessä tästä, ja että soittelee myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja möö:
En oo itse ollut koskaan päättämässä näistä avustuksista, mutta meille MLL:n jäsenille on sanottu, että katsovat esim. perheen pieniä ansiotuloja (varmaan täytät tämän kohdan), perheen kokoa (olet yksinhuoltaja), lasten sairauksia ym. Vuosittain perusteet voivat vaihdella, että saataisiin antaa lahjoitus mahdollisimman monelle. Tosiasiassa minustakin lahjoituksista päättävillä on valta jakaa avustuksiaan vaikka omille sukulaisilleen, koska yksilönsuojaan vedoten he eivät meille mitään tietoja luovuta. Meillä sosiaalitoimi toimittaa lahjakortit niiden saajille.

Noniin... Ja mun lapset ovat kyllä pitkäaikaissairaita, muttei mulla ole tällä hetkellä mitään sairaskulujakaan heistä. Mutta juu, ymmärrän kyllä että millä perusteilla olen saanut tuon. Mutta koska tilanne on meillä silti tosi hyvä, niin ehkä mä voisin nyt antaa sen jollekin toiselle kuitenkin...

wau!

hatun nosto sinulle! sinä saat kyllä hyvän joulumielen, laitathan tavallaan keräykseen jättisumman.

Kiitoksia :)

Mulle tuli äsken opetustoimelta kirje, että saan stipendirahaa 700e vuoden loppuun mennessä :o :o :o Tai äsken avasin sen. Juu, kyllä mä annan mun lahjakorttini ihan jollekin toiselle :)

Mulle tuli äsken opetustoimelta kirje, että saan stipendirahaa 700e vuoden loppuun mennessä :o :o :o Tai äsken avasin sen. Juu, kyllä mä annan mun lahjakorttini ihan jollekin toiselle :)

edelleen wau! ja vielä toinenkin wau! :o
onnittelut! ja oikein hyvää joulua teille :)

KIITOS! Tämä tuli kyllä silleen oikeaan osoitteeseen, että on paljon helpompi jaksaa tsempata tohon kouluun, kun ei joudu joka kerta kirjakaupassa mielessään kiroamaan sitä niiden opusten tolkutonta hintaa :saint:

Ja oikein hyvää & rauhallista joulua sinne myös! :flower:

Onpas tämä nyt pimeää vuodenaikaa :)

Kaikkea hyvää vain, eli tuota wau ja onnea sarjaa vain tässä minäkin. Näin ollen kurkkasin uteliasuuttani myös profiiliasi, ja huomasin sieltä tyttösi kuvan LesPaul mallista sähkistä kaulalta plektralla näppäilemässä. Olet ollut nähtävästi täällä toisella nimmarilla aiemmin, koska muuten en osannut mihinkään yhdistää, mutta tuo kuva oli jäänyt mieleen ja se tuntui tutulta. Kiva kuva ja kiva äiti kaikesta päätellen.

Me tytön kanssa ootetaan kanssa sossusta puhelua että saadaanko tänä jouluna lahjakortti kauppaan. Mutta ap:lle iso hatunnosto että voisit antaa kortin pois jos et sitä ite tartte.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ethän sä yh, eikös sulla uusi mies ole(masuvauvan isä) ?

Oon minä virallisesti kai yh. Tai siis yhteishuoltaja :D Käytännössä yh. Yksin minä noiden pienten kanssa asun, toisaalta voisi ajatella, että koteja on kaksi. Tavallaan. Mutta yh, koska ei tässä olla yhdessä edes päivittäin aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöf nöf täti:
Alkuperäinen kirjoittaja th-opisk:
Olin harjoittelussa neuvolassa ja siellä oli jakoperusteena periaatteessa se, että jos olet yh tai suurlapsinen perhe. Toki näitä muita huonompiakin muistettiin, mutta tuo oli se yleisperiaate.

Mielestäni noita ei kuuluisi jakaa neuvolan vaan sosiaalitoimiston, jolla on mahdollisuus tietää perheen taloudellinen tilanne. Lapsia voi olla montakin ja silti taloudellinen tilanne hyvä.

JUST NÄIN! Koska sellaiset, ketkä tarvitsevat avustuksia ja saavat esim. toimeentulotukea, voisivat ehkä tarvita kipeämmin myös näitä kortteja jouluunsa. Mulle on tulossa palautuksiakin ihan kivasti nyt, eikä siis tunnu vaan oikealta ottaa tollasta.

Juuh, ne jaetaan miten sattuu.
Kysyin sosiaalitoimistosta kun kävin loppukuusta et onko mitään mikä vois helpottaa meidän joulua, niin vastaus oli tiukka ei. Ei edes harkinnanvaraista saanu yhtään vaikka 150e jää laskujen jälkeen. Ei se kivalta tunnu ei. Ehkäpä ens joulu olis parempi meille.

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
En oo itse ollut koskaan päättämässä näistä avustuksista, mutta meille MLL:n jäsenille on sanottu, että katsovat esim. perheen pieniä ansiotuloja (varmaan täytät tämän kohdan), perheen kokoa (olet yksinhuoltaja), lasten sairauksia ym. Vuosittain perusteet voivat vaihdella, että saataisiin antaa lahjoitus mahdollisimman monelle. Tosiasiassa minustakin lahjoituksista päättävillä on valta jakaa avustuksiaan vaikka omille sukulaisilleen, koska yksilönsuojaan vedoten he eivät meille mitään tietoja luovuta. Meillä sosiaalitoimi toimittaa lahjakortit niiden saajille.

Noniin... Ja mun lapset ovat kyllä pitkäaikaissairaita, muttei mulla ole tällä hetkellä mitään sairaskulujakaan heistä. Mutta juu, ymmärrän kyllä että millä perusteilla olen saanut tuon. Mutta koska tilanne on meillä silti tosi hyvä, niin ehkä mä voisin nyt antaa sen jollekin toiselle kuitenkin...

wau!

hatun nosto sinulle! sinä saat kyllä hyvän joulumielen, laitathan tavallaan keräykseen jättisumman.

Tarkoitatko apteekkari Nybergin opintorahastoa? En tiennytkään että sitä jaetaan lukiolaisillekin...

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ja mä niin haluaisin sen, vaan en kyllä kehtaa pyytää. :ashamed:

Miten työssäkäyvällä yksineläjällä(?) voi olla rahat tiukilla? Asuuko lapset sun kanssa? Sittenhän saa vielä eläreitäkin.

Päinvastoin, mä olen se joka maksaa elarit (talonpuolikkaalla) ja duunit loppuivat jo, kiitos tämän taantuman.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöf nöf täti:
Alkuperäinen kirjoittaja th-opisk:
Olin harjoittelussa neuvolassa ja siellä oli jakoperusteena periaatteessa se, että jos olet yh tai suurlapsinen perhe. Toki näitä muita huonompiakin muistettiin, mutta tuo oli se yleisperiaate.

Mielestäni noita ei kuuluisi jakaa neuvolan vaan sosiaalitoimiston, jolla on mahdollisuus tietää perheen taloudellinen tilanne. Lapsia voi olla montakin ja silti taloudellinen tilanne hyvä.

Joo ja kuinka moni valittaa neuvolassa raha-asioitaan....Me emme ainakaan.

Miten työssäkäyvällä yksineläjällä(?) voi olla rahat tiukilla? Asuuko lapset sun kanssa? Sittenhän saa vielä eläreitäkin.

Päinvastoin, mä olen se joka maksaa elarit (talonpuolikkaalla) ja duunit loppuivat jo, kiitos tämän taantuman.

Miksei lapset asu sun kanssa? Ymmärrän kyllä että tossa tilanteessa tosi tiukka rahatilanne, mutta eikö elaritkin sitten laske kun sun palkkatulotkin alenee? Mitä työtä teit?

Miksei lapset asu sun kanssa? Ymmärrän kyllä että tossa tilanteessa tosi tiukka rahatilanne, mutta eikö elaritkin sitten laske kun sun palkkatulotkin alenee? Mitä työtä teit?

Siksi että mies asuu tässä talossa mieluummin kuin minä (ja myös pärjää, mä en pärjäisi) ja näin lapsien ei tarvitse muuttaa koulua.

Eikä tää talonpuolikas rahallisesti niin hirmusti ole, kun huomioi että lapsia on neljä ja tulevia elatusvuosia miehellä edessä monta, monta.

Yhteistyössä