paastoarvo

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kirsuli

Aktiivinen jäsen
07.05.2006
1 698
0
36
Mikä oli se paastoarvon yläraja raskausdiabeteksessä?
Mulla eka rasituskoe oli:
Paasto 4.8
toka koholla eli 10.7
ja kolmas 7.2 eli hyvä.

Nyt katsovat vaan sen paaston 2 viikon välein :/
 
Itse jouduin seuraamaan sokereita kolme päivää (paasto, 1/2 ja 1 tuntia aina ruokailun jälkeen) vaan sen takia että on ylipainoa.

Meillä annettiin raja-arvoiksi paasto alle 4,7, puoli tuntia ja tunnin kuluttua ruokailusta muistaakseni alle 6,8. Itsellä korkein arvo oli 5,7. Aika tiukat nuo rajat kyllä on mutta onneksi ei itsellä ongelmia.

Niin ja meillä ei tuota sokerirasitusta teetetä enää rutiinisti vaan ensin on tuo kotiseuranta ja jos aihetta on niin lisätutkimuksia.
 
ja sitä mietin et kun mulla oli paastoarvo se 4.8 sokerirasituksessa ja vasta toinen arvo koholla (tunti)eli sehän voi olla edelleen koholla kun mittaavat kuulema paastoarvo täst eteenpäin vaan.......... :( jos paasto aina hyvä ja muuten koholla.mietinköhän nyt liian monimutkasesti mut jos olisi otettu vaan paasto niin en "olisi jäänyt kiinni" ja "joutunut" ruokavaliolle jne.........
 

Yhteistyössä