Päästäisitkö 6-vuotiaasi leikkimään sellaisen romaniperheen kotiin,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä päästäisin.
Omalla lapsellani on kolme romanilasta leikkikaverina joiden isä istuu useamman vuoden linnatuomiota mutta äiti kuuluu niihin "kunnollisiin" romaaneihin. Olen itse tämän äidin kanssa hyvä ystävä, enkä ole koskaan epäillyt jättää lasta heille kylään tai hoitoon.
Kaikki ei ole pahoja vaikka maine niin väittää.

EN! Vaikkeivät olisi vankilastakaan tulleet. Huonoja kokemuksia vaan niistä. Parempi ettet kaveeraa yhtään. Jos päästät lapsesi sinne, päästät ne omaan elämääs pikkuhiljaa ja pian olet ongelmissa :(

Päästäisin.Tiedät tytön,tiedät vanhemmat.Kuuden vanha kyllä kertoo kotiin tullessaan millaista kylässä oli.Mikään ei jää salaisuudeksi.Ja jos meno on "hurjaa",niin kyllä lapsi senkin sanoo jos on hirvittänyt.
On väärin tyttöjä kohtaan estää tapailut toisenkin kotona,lapset kun ei ,ikävä kyllä,voi valita vanhempiansa.Eli päästäisin ja kuulostelisin.

päästäisin, ainakin vähäksi aikaa.. tunti puoltoista tops. ja jos äiti tosiaan on läsnä siinä koko ajan niin voisin kuvitella että mistään ei sinun tarvitsisi olla huolissaan... kielenkäyttö voi olla vahvaa ko perheessä (tuttavina romaneja ja ovat kovia suustaan :) ) mutta sekin on pienempi paha..

mä oon ollu rakastunu romanipoikaan. kunnollinen mies oli,vaikka isänsä ei niin kovin rehti mies olekkaan. itse haluan tutustua ensin muutenkin vanhempiin ennenkun päästän lastani leikkiin. mutta tuo että on ollut petoksesta linnassa ei tee kestään väkivaltaista tai hullua.

Aika hyvin pitäisi tuntea tämä perhe mikäli päästäisin lapseni heille,mutta tuskin ees tutustuisin koska en kaveeraa mustalaisten kanssa :xmas:
Pihalla tai meillä saisivat leikkiä,kyttäisin kyllä perään tarkemmin ja kuulostelisin... :snotty:

Minun mieheni (lasteni isä) on entinen rikollinen (siis nuoruudessa). Istunut linnassa vuosia. Ja kyllä tästä nyt selvisi, että ihmiset eivät pidä tuomiota "sovitettuna" istumisen jälkeen.

Tosiasia kylläkin on, että ulkoapäin kukaan ei voisi tätä ikinä tietää. Itse olen nimittäin ylirehellinen kansalainen... Tapana vaan aina ollut "rakastua renttuihin"...

Alkuperäinen kirjoittaja Voi luoja:
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Mun lapset eivät leiki paska sakin kanssa.

No on se hyvä että ennakkoluuloisilla ääliöillä on lapsia joille opettaa samat perinteet.

Entäs me jotka niistä ennakkoluuloista huolimatta kuitenkin luotetaan siihen naapurin romanipariskuntaan kunnes ne ennakkoluulot osoittautuvatkin oikeiksi? :/

Olisin nimittäin 1000 mummon markkaa rikkaampi jos olisin pitänyt ne ennakkoluuloni.
Ja ketut siitä rahasta loppujen lopuksi, vaan se että he todistivat olevansa juuri niin epäluotettavia kun maineensakin. :/

Eihän se rikollisuus tartu mutta ne ongelmat kyllä sitäkin paremmin. Romaneilla on ihan epätodellisen tehokas kyky levittää niitä. En päästäisi, pitäisi riittää että leikitään ulkona ja teillä.

En todellakaan päästäisi. Itse olen lapsena ollut sellaisen perheen luona leikkimässä. Myöhemmin siellä tapahtui valtava rikos, jota en nyt tässä ala sanomaan ettei joku tunnista. Rikos tapahtui siis perheen sisällä, ei minulle.

Valitettavaa on, että mitä vanhemmaksi olen tullut ja mitä enemmän olen nähnyt, minusta on tullut paljon suvaitsemattomampi ihminen, vaikka en sitä haluaisi olla. Kun kyse olisi minun lapsestani, niin en siis todellakaan päästäisi.

Yhteistyössä