Päästäisitkö 6-vuotiaasi leikkimään sellaisen romaniperheen kotiin,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jossa vanhemmat ovat juuri vapautuneet vankilasta (käsittääkseni kyse oli omaisuusrikoksista)? Meidän tytön paras kaveri on tuollaisen romaniperheen tyttö, ja aivan ihana tyttö onkin <3 Hän käy usein meillä leikkimässä, mutta en ole uskaltanut päästää omaa tyttöäni heille. Yleensä en ole rasistinen, mutta nyt hieman pelkään, että oma tyttöni voisi saada joitakin huonoja vaikutteita (ihan vaan tuota vankilajuttua ajatellen, ei romaniutta yleensä).

No itse olen yrittänyt opettaa suvaitsevaisuutta pojalleni, joten tässä tapauksessa että vanhemmat ovat juuri päässeet linnasta olisin varpaillani, mutta heidän lapset pääsisivät meille ...haluaisin toki kuunnella mitä lapset touhuavat ....en kuitenkaan kieltäisi lapsia leikkimästä keskenääm pihalla

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Molemmat vanhemmat? Kai se vähän riippuisi millaista porukkaa ovat.

Niin ja vielä piti sanoa, että vanhemmat tuntuvat todella mukavilta - olemme jutelleet monesti, kun he ovat tuoneet tyttönsä meille tai hakeneet hänet. Mutta ainakin perheen isä on melkoisen roiston maineessa :(

Päästäisin varmaan mutta jotenkin tarkkailisin tilannetta. Olisi väärin lapsia kohtaan estää heitä leikkimästä keskenään vanhempien tyhmyyden takia. Tai sit ehdottaisin, että voisivatko leikkiä meillä.

Omassa tuttava piirissäni on paljon "konnia", ainakin sellaisen maineessa olevia ihmisiä, mutta suurimman osan luo voisin hyvillä mielin päästää lapseni leikkimään. Myös vankilassa olleiden.

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Päästäisin varmaan mutta jotenkin tarkkailisin tilannetta. Olisi väärin lapsia kohtaan estää heitä leikkimästä keskenään vanhempien tyhmyyden takia. Tai sit ehdottaisin, että voisivatko leikkiä meillä.

Totta kai voit ehdottaa että lapset leikkivät teillä, miksi ei ....en nyt tarkoita että sitä että vanhemmat tulevat epäluuloisiksi mutta en minäkään laskisi omaa lasta kysyeiseen kotiin ilman valvontaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Omassa tuttava piirissäni on paljon "konnia", ainakin sellaisen maineessa olevia ihmisiä, mutta suurimman osan luo voisin hyvillä mielin päästää lapseni leikkimään. Myös vankilassa olleiden.

Sitä itsekin olen miettinyt, että ei kai se isä kovin konnamainen kotioloissa voi olla... Heidän lapsensakin ovat todella hyvin kasvatettuja: kilttejä ja todella hyvätapaisia. Mutta silti mietityttää...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitä itsekin olen miettinyt, että ei kai se isä kovin konnamainen kotioloissa voi olla... Heidän lapsensakin ovat todella hyvin kasvatettuja: kilttejä ja todella hyvätapaisia. Mutta silti mietityttää...

Kuuluukin mietityttää, kyseessä on sinun lapsesi ja sinun arvomaailmasi. =)

mitä pahoja tapoja lapsesi ehtisi imeä siellä kyläillessään? koska en usko ainakaan että lapsen turvallisuuden vuoksi pelkäisit kun omaisuusrikoksista on ollut kyse. tuskin ne siellä lasten kuulleen suunnittelee mitään uusia keikkoja ja kertoo mikä tavara on mistäkin viety.
Enemmänhän se olisi mahdollista että se että se perheen tyttö oppisi ne tavat kun koko ajan siellä asuu ja rosvoaisi teiltä vai kuinka?
mutta oikeasti miksi mietit ja miksi on tietty ennakkoasenne vain lasten yhdessäleikkimisen ollessa kyseessä?

Mitä jos kävisitte siellä ensin yhdessä lapsen kanssa kylässä? Ei se kuitenkaan aina tarkoita että ne rikolliset asiat tuotaisiin kotiin. Ei niistä tarvis lasten kärsiä. En tiedä mitä itse tekisin, kun en tunne noita toisia vanhempia.

En.

Itselläni lapsuusiän parhaita kavereita oli romanityttö. Tyttö oli aina tervetullut meille ja ulkona leikittiin, mutta heille sisälle ei monesti menty. ja hyvä niin, sillä oikeasti meno oli siinä perheess' aika hurjaa. :whistle:

Yhteistyössä