Päänympärys 1v neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mokoma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mokoma

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kysyn mitä teidän lasten päänympärykset on olleet 1v neuvolassa.

Meillä oli 46,5 -> ei pistetty seurantaan mutta sanottiin että tilannetta katsotaan uudelleen 1,5v neuvolassa että pitääkö laittaa seurantaan..

Kun taas kaverin lapsi pistettiin näillä mitoilla jo seurantaan..

eihän tuo vielä iso ole, meidän jätkällä oli 1-v neuvolassa py 49cm.
syntyessä 36,5cm
1,5-v. py oli 50,6cm

ja meillä ei ole ikinä vihjattukaan mistään seurannoista, poika on muutenki ihan hyvän kokoinen, pituus menee +1 käyrällä et kai se on monesta asiasta kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
syntyessä 36,5cm
1,5-v. py oli 50,6cm

ja meillä ei ole ikinä vihjattukaan mistään seurannoista, poika on muutenki ihan hyvän kokoinen, pituus menee +1 käyrällä et kai se on monesta asiasta kiinni...

eihän tuo iso olekaan, PIENUUDEN takia siitä seurannasta olikin puhe... =/

mulla on kaikilla lapsilla ollut pienet päänympärykset,nyt ei oo tässä neuvolakortteja mutta esim kuopuksella 10kk neuvolassa 42,5,tuskin siitä niin kauheesti kasvaa 2 kk..kukaan ei ole ollu missään seurannassa,kerran neuvolatäti vaan sanoi että oishan se outoa jos sulla ja sun miehelläs ois kovin isopäisiä lapsia..eli kai meilläkin sit on melko pienehköt..pään muotokin vaikuttaa.tärkeintä tuossakin et kasvu tasaista..minkä kokoinen ollut kun syntyi?meillä ekalla 33cm,toisella 34cm,kolmannella,32cm ja neljännellä 33cm

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
syntyessä 36,5cm
1,5-v. py oli 50,6cm

eihän tuo iso olekaan, PIENUUDEN takia siitä seurannasta olikin puhe... =/

sen meiän yhden kaiman pojan pää oli vielä pienempi, tosin on muutenkin sellanen kirppu ;) mut ei sitäkään seurantaan laitettu, eikä puhuttu siitä mitään...

Kiitos vastauksista ja ädä, syntyessä oli ympärys 36cm. Rekka-Paula: Mä vähän arvelinkin ettei sen meidän kaiman pojan pipo voi kovin paljoa isompi olla ainakaan.. mut tosiaan se yksi ikätoverimme pistettiin nyt seurantaan ja meillekin puhuttiin "huolestuneena" hitaasta kasvusta päänympäryksen suhteen.. *hmph*

Minunkin täytyi kaivaa noi kortit esille. Miehelläni on suht iso pää ja poika on ilmeisesti sen perinyt, sillä 1-vuotis neuvolassa mitta 50.8cm. Tytön päänympärys vuosikkaana 47.3cm.

Alkuperäinen kirjoittaja Mokoma:
Kiitos vastauksista ja ädä, syntyessä oli ympärys 36cm. Rekka-Paula: Mä vähän arvelinkin ettei sen meidän kaiman pojan pipo voi kovin paljoa isompi olla ainakaan.. mut tosiaan se yksi ikätoverimme pistettiin nyt seurantaan ja meillekin puhuttiin "huolestuneena" hitaasta kasvusta päänympäryksen suhteen.. *hmph*

oliko se siellä käyrällä sitten notkahtanu? muistaakseni meillä oli F:l jossain vaiheessa pieni notkahdus alaspäin mutta ei siitä puhuttu mitään :| oliko sama mittaaja joka on ollu ennen, voi olla mittaajastakin kiinni se mitta..

Alkuperäinen kirjoittaja Mokoma:
Ihan mielenkiinnosta kysyn mitä teidän lasten päänympärykset on olleet 1v neuvolassa.

Meillä oli 46,5 -> ei pistetty seurantaan mutta sanottiin että tilannetta katsotaan uudelleen 1,5v neuvolassa että pitääkö laittaa seurantaan..

Kun taas kaverin lapsi pistettiin näillä mitoilla jo seurantaan..

Meillä sama mitta 6 kk neuvolassa, eli mun korvaan kuulostaa kovin pieneltä. Mutta onhan meitä aikuisiakin kaiken kokoisia. Kai se on tärkeintä, että kasvukäyrä on jotenkin järkevä.

Oli meillä molemmilla sama mittaaja kun ennenkin. Molemmilla puhuttiin vain hitaasta kasvusta, ei näkynyt käyrällä notkahduksia.
En mä tästä ressiä kehitä, ihmettelin vain että onko tuon pää nyt NIIN pieni.. ja tosiaan ihmettelen kun sama terkka pistää toisen seurantaan ja toiselle sanoo että katsotaan nyt vielä puoli vuotta eteenpäin vaikka tuo mitta kyllä on sellainen että sitä pitää vähän seurailla.. =/

No, mutta palaillaan, mun pitää lähteä nyt iltavuoroon. Paranemisia rekkis!

Yhteistyössä