Päänsärky riesana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
Minulla on nykyään usein päänsärkyä ja todella pahana.En ole varma onko tämä migreeniä vai jotain vakavampaa...Migreenilääkitys minulla on (Maxalt Rabitad ja lisäksi panacodia.)Päänsärky usein menkkojen aikaan(syön pillereitä), epäilen että johtuu jotenkin hormooitoiminnastakin...
Päänsärky on toispuoleista ja kivun takia tulee oksennuksen tunnetta ja joskus oksennankin.Särky kestää useimmiten muutaman vuorokauden ja silloin tuntuu ettei tästä selviä...
Onko minulla väärä lääkitys?Pitäisikö pää kuvata varmuuden vuoksi?Äitini siskolla oli aivokasvain, johon hän menehtyikin.Pelottaa että onkohan minullakin jotain ylimääräistä päässäni...Äitini patistaa minua uudelleen lääkärille...varmaan täytyy käydä jotta saisin taas mielenrauhan.
Onko muilla vastaavia päänsärkyjä tai muuten vaan tietoa aiheesta.Kiitollisena ottaisin vastaan tietoa ja kokemuksianne... :flower:

Minulla on vähän samanlaisia oireita. En ole käynyt vielä lääkärissä vaikka nää oireet on ollut jo aika kauan. Päänsärky tuntuu aina vain oikealla puolella ja silmäänkin voi sattua. Tulee pahoinvointi tunnetta ja kestää n 2 vrk. Muutama päivä ennen kuukautisten alkua tulee aina ja voi tulla muutenkin. Tosi rasittavaa on kuin päiviä menee hukkaan kuin on niin huono olo.

Minulla menkkoihin liittyvää päänsärkyä myös(ihan hirvee olo!!!!),aivojen magneettitutkimus tehty,mitään poikkeavaa ei ollut. Pakko kestää vain. Minäkin luulin pillereistä johtuneen mutta samat päänsäryt tuli vaikka pidin reilun tauon. Nyt testaan hormonikierukan ja "sitä päänsärkyä"ei oo kuulunu,vielä ainakaan. Johtuisikohan jotenkin ovulaatiosta?Oma hormonitaso muuttuu jyrkästi?

Pänsärky johtunee hyvinkin menkoista. Joillekin se puhkaisee migreenin. Migreenissähän on tyypillistä toispuoleinen päänsärky mikä tuntuu myös silmän seudulla. Välillä voi myös "puutua" toinen puoli. Se on aika hurjaa kun esim. puolet kielestä on puutunut. Pahoinvointi kuuluu asiaan. Nää on harmillisia, mutta emme oikein voi niille mitään. Itse kärsin migreenistä ja lääkkeenä on Clotam. Se kyllä on tosi hyvä. Mutta tällä hetkellä kun olen odottavien listalla niin lääkettä ei saa käyttää, mutta kylä migreenitkin pysyneet poissa. Koittakaa jaksaa!

Sellainen unohtui vielä mainita kun epäilitte jos olisi päässä jotain vakampaa. Äitini kertoi minulle, että eräs lääkäri oli hänelle sanonut kun oli kysellyt samantyyppisestä päänsärystä, että sitten jos päänsärky ei koskaan häviä niin voi alkaa huolestuun. Tämä johtuu siitä, että JOS päässä on jokin kasvain ja kun se on tiettyyn pisteeseen kasvanut, niin se alkaa painamaan ja aiheuttaa kivun. Tällöinhän se kipu ei voi lakata ainakaan pelkillä Buranoilla tai muilla käsikauppa lääkkeillä. Jos tämä hieman lohdutti tai helpotti!? Mutta toki jos huolestuttaa niin parhaimmin mielenrauhan saa kun menee lääkäriin. Eiks niin? =)

Varaa aika lääkärille ja kerro oireista. Vaadi lisäksi kunnon tutkimuksia että selvittävät mikä vaivaa. Varmaan pääset kuvauksiinkin, kun kerrot äidin siskosta. Lääkityskin pitää saada kuntoon. Eihän tuosta mitään tule että joka kuukausi on useamman päivän lähes toimintakyvytön :( .

Yhteistyössä