Päänsärky aina samassa kohdassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirtsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivosähkökäyrää ei käytetä nykyään migreenin tutkimiseen enkä tiedä onko sitä koskaan käytettykään (epilepsiaa epäiltäessä kyllä). Migreeni ei näy missään laboratoriotutkimuksissa eikä muissakaan testeissä. Lääkärissä voi käydä keskustelemassa migreeninsä hoidosta, jos se on tarpeen. Migreenilääkkeet ovat vahvoja ja niiden sivuvaikutukset voivat olla pahempia kuin itse migreenisärky (minä sain entistä kovempaa pahoinvointia ja oksentelua noista lääkkeistä, muuten en oksentanut migreenin aikana), joten jos pärjää ibuprofeiinilla tai muilla käsikauppavalmistella, ei migreenin täsmälääkkeitä ole tarvetta kokeilla.

[QUOTE="Paula";26029167]Aivosähkökäyrää ei käytetä nykyään migreenin tutkimiseen enkä tiedä onko sitä koskaan käytettykään (epilepsiaa epäiltäessä kyllä). Migreeni ei näy missään laboratoriotutkimuksissa eikä muissakaan testeissä. Lääkärissä voi käydä keskustelemassa migreeninsä hoidosta, jos se on tarpeen. Migreenilääkkeet ovat vahvoja ja niiden sivuvaikutukset voivat olla pahempia kuin itse migreenisärky (minä sain entistä kovempaa pahoinvointia ja oksentelua noista lääkkeistä, muuten en oksentanut migreenin aikana), joten jos pärjää ibuprofeiinilla tai muilla käsikauppavalmistella, ei migreenin täsmälääkkeitä ole tarvetta kokeilla.[/QUOTE]

Hiukan kyllä uskallan korjata tuota aloituslausettasi :) - lapsien migreeniä tutkittaessa on käytetty mm. EEG:tä, koska lapset eivät osaa - varsinkin jos on hyvin nuoresta lapsesta kyse (alle kouluikäisestä) - niin tarkasti kertoa oireistaan. Ei siis suinkaan mahdotonta :).

Hiukan kyllä uskallan korjata tuota aloituslausettasi :) - lapsien migreeniä tutkittaessa on käytetty mm. EEG:tä, koska lapset eivät osaa - varsinkin jos on hyvin nuoresta lapsesta kyse (alle kouluikäisestä) - niin tarkasti kertoa oireistaan. Ei siis suinkaan mahdotonta :).

Kuten sanottua, migreeni ei näy aivosähkökäyrässä. Jos lapselle tehdään EEG, tarkoituksena on sulkea pois jotain muita vikoja ja sairauksia, ei toteen näyttää migreenin olemassaoloa.

Yhteistyössä