Raskaus ja puhjennut migreeni? tm päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Minulla ei yleensäkään särje pää. Nyt rv 26 menossa. Alusta saakka on ollut kuivat silmät ja siksi vähän silmäsärkyä. Nyt ollut kohta pari viikkoa päänsärkyä, joka on migreenityyppistä; jomottavaa, toispuoleista, kestää päivästä toiseen, ei auta uni ei ulkoilu ei mikään. Tuntuu pään etuosassa ja silmän/silmien ympärillä, pahenee hieman esim. eteenpäin nojatessa. Pissa ok, verenpaine alakanttiin, ei turvotusta, en näe sahalaitoja/pilkkuja tms raskausmyrkytyksen oireita....

Onko teille muille puhjennut raskausaikana migreeni, tai ollut tälläisiä pitkään kestäviä päänsärkyjaksoja? Migreeniä minulla on ollut teini-iässä, ei sen jälkeen ollenkaan.

Mulla oli raskausaikana jakso jollon migreeni lisääntyi. Raskaus joillekin lisää, jollakin pahenee, kolmannella lievenee jne. Raskauden jälkeen väheni. Voi olla sullakin ap migreeniä jos sulla on sellasta aikasemmin ollut.

Mulla migreeni muuttui edellisessä raskaudesta kauheasta päänsärystä "pelkkiin" näköhäiriöihin.. Vieläkään ei oikein usein päähän satu, mutta nuo näköhäiriöt kertoo migreenistä. Ja raskaudesta on melkein kolme vuotta aikaa