Päänsärky ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli noin 7 viikkoa jatkuvaa päänsärkyä tässä raskaudessa, vasta nyt alkanut menemään ohi. Joillakin raskaus voi laukaista migreenin....tuntuuko sellaiselta? Migreenipäänsärky aiheuttaa usein pahaa oloa, valonarkuutta ja pahenee jos lähden kävelemään...

Ootko ottanut parasetamolia? Mulle lääkäri antoi ohjeeksi ottaa heti 1g että vaikuttaa, sanoi että jos ottaa vähemmän, on sama jos söis sokeripaloja...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ole vielä ottanut mitään, mutta kohta kai pakko

Ei kannata päästää särkyä liian pahaksi. Jos jatkossa tunnet, että särky on alkamassa, niin ota ajoissa parasetamolia. Auttaa varmemmin niin ja on kuitenkin turvallinen ottaa raskausaikana.

Kuuluu vissiin oireisiin. Mulla itelläni rv 11 menossa ja eilen oli koko päivän karmee päänsärky ja tänää jatkunu ja aiheutti aamusta kamalan pahoinvoinnin ja oksentelin ihan hirmusesti. Nyt on helpottanu kun oon syöny pakkasesta jäätelöö. Pelkään taas et aamusta on kamala nuppi särky joka helpottaa vasta illasta, harmi sinänsä ku se tekee olon entistä hirveemmäks ja oksentelen sit ihan hulluna ja pitäs jaksaa opiskella. Tänään lähin koulusta keskenpäivän ku päänsärky niin kova etten pystyny kävelee, en istuu ja enkä lepää ku sattu niin paljon. Menis nää jo ohi niin vois nauttia vielä enemmän tästä raskaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
otin juuri parasetamolia. nyt on menossa rv 19+1... onkohan tätä särkyä nyt sitten odotettavissa koko raskauden ajan?

Mulla alko tänään rv 20 ja oikeastaan pari viikkoa ollut sellasta, että päätää särkee ehkä kerran viikossa. tätä ennen tosiaan sellaiset 7 viikkoa...taisi olla enemmänkin, päänsärkyä 4-5 krt/vko :( Itellä helpotti ilmojen viileneminen. Toivottavasti sun ei tarvi kärsiä niin kauaa :)

Yhteistyössä