Päähän sattuu kumartuessa!! Mitä tämä on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruirui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruirui

Vieras
Kumarruin sitomaan lapsen kenkiä ja vasenta ohimoa sattui aika lailla. Tunne on puristava, kuin siellä joku painaisi kun kumarrun. Sama tunne tulee ponnistellessa. Tätä on kestänyt jo 2-3 kk kun muistelen taaksepäin, joskus ei ole mutta yleensä tuntuu. PItääkö huolestua??
MItään neurologisia oreita mulla ei ole, päätä ei särje, ei ole puutumisia jne mitään. Raskaana olen rv 30.
alkoi pelottamaan kaikki aivekasvaimet ja veritulpat :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei oo kipua poskionteloissa, eikä varmaan voi olla, jos on jo 3 kk kestäny (eikä flunssaa koko aikana!)

ne ontelothan menee missä sattuu ja voi pahimmassa tapauksessa tuntua vaikka otsassa. silloin on jo kiire tohtorille.

ei tää sitä kyllä ole, paine tuntuu vaan toisessa ohimossa. Eikö tääl oo ketään sh:ta edes paikalla....huolestuttaa niin, että alkoi supistelemaankin ihan urakalla ;(

ja siis kun päätä ei särje! Eikä mitään muutakaan paikkaa! kai tälle joku muu selitys löytyy, kuin se iänikuinen poskiontelontulehdus -jota mulla ei oo ikinä ollut tähän ikään mennessä (32 v)

mulla kans on ollu vaikka minkälaista pääkipua ja on ollu myös ohimolla,mut johtu ihan siitä kun on niskat ja hartiat niin jumissa ja oli vissiin joku hermo puristuksissa..

hartiat jumissa, hampaassa jotain, tai tosiaan poskiontelotulehdus... Mulla oli samanlaista kun asuttiin hometalossa, nyt uudessa ei ole ollut.. Oikealla puolella korvan ympärillä sellaista kipua et tuntui että taju lähtee..siis kumartuessa..

Kyllä se voi niistä hartioista johtua. Minulla viime kesänä kummartuessa ja kyykkiessä tuntui kipua ja painetta ohimoissa. Päikkäreiltä herätessä oli vasen käsi ja puoli naamaa ihan tunnottomat. Säikähdin ja olin varma et on joku aivoverenvuoto tms. Lääkärissä selvisi,et hartiat vaan oli niin jumissa..

niin....voihan se olla, et niskajumia. Mut eikä silloin olisi toinenkin ohimo kipeä?? KOkeilin tuossa taas äsken kumartua, ihan järkyttävä paineentunne ohimolla. lakkasi heti, kun nousin ylös.

eihän sitä ikinä tiedä, mut luulis et se pää särkis muutenkin jos joku suoni repeis.. ainakin mun tuntemilla tapauksilla näin on ollu.... epäilen niitä hartioita...

Verenpaineesi heittelevät raskauden takia kumartuessa tai hartiasi ovat jumissa. Usko nyt jo, hyvä ihminen. Jos sulla olisi vuotoa aivoissa tai tukos niin et tasan tarkkaan pystyisi istuksimaan siinä oireitasi voivottelemassa. Älä nyt suutu mutta alkaa sulla mennä jo hysterian puolelle.

no eikö ihminen saisi huolestua näin oudosta oireesta? verenpaineissani ei ole vikaa, mittaan niitä kotona päivittäin ja alle sada ovat aina, molemmat lukemat! MIten siis voisivat vaikuttaa tähän paineentunteeseen, en usko...

en mä voi tälle mitään, et huolestuttaa niin. Kun ei tunnu normaalilta :(

Ton oireen nimi on ponnistuspäänsärky. Mulla itsellänikin on ollut sitä, ja itse kun googlettelin aikoinaan, niin on ilmeisesti aika yleinen tila. Se vain joskus tulee, on viikon-pari tuollaisissa tilanteissa, ja lähtee yhtä itsestään pois. (Mulla siis näin, voi olla tietysti myös pitempiaikaista joillain.)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=aps00041

Yhteistyössä