Oysissa hoidoissa olevat!

Täällähän on hiljentyny keskustelu..
Onlyer Teitkö testin uudelleen? Mitä se näytti?

Täällä edelleen piinaillaan. Mä oon niin vainoharhainen ja paniikissa testaamisen suhteen, et en haluais huomenna tehdä sitä raskaustestiä. Mä ihan oikeesti pelkään. Sairasta. :(
 
Ymmärrän kyllä AaVee tunteen =) Ensin aika matelee ja sitten ei uskallakkaan testata. Ja me kaikki ollaan luotu viellä hirveät paineet sulle,kun ollaan jo todettu sinun olevan raskaana :D
Onlyer :hug:
).( olen tässä miettiny,että uskaltaisikohan sitä syödä clomit tähän kiertoon,vaikka ei varsinaisesti mitään hoitoja nyt tehdä...? Edelleenkään en ole saanut sieltä OYS:sta ketään kiinni ja vähän nuo työt haittaa sinne soittamista.
 
Meille on saatu nyt hoitoaikataulu. Nenäsumuteen (Suprecur)
aloitan 11.4. Ultra-ajat varasin ja punktio olisi viikolla 19.
Pistoslääkkeenä mulla on Fostimon.
Onko kenelläkään kokemusta tästä? Onko miten vaikea pistää?

Jännittää jo valmiiksi, että miten tästä selvitään.
Välillä on mielessä jo se, että jos tähän ei ryhdyttäisikään,
mutta tiedän että tulisin aivan varmasti sitä katumaan.
Joten mentävä on ja toivottava, että pää kestää :/ .

Tätä mun ahdistusta ei auta yhtään se, että olen lisäksi ihan
hirvee stressaaja. Nyt jo stressaan sumutteiden ottamisesta
(4 x päivä ) ja reissaamisesta (ultriin on matkaa 100 km yhteen
suuntaan ja punktioon & alkionsiirtoon 250 km yhteen suuntaan).

Onko nämä sumutteet muuten helppo ottaa ja pitääkö
ne ottaa ihan kellon tarkasti? Saako olla yhtään heittoa? Ehkä
eniten stressaa se, että töissä pitää ottaa sumut. Onneksi on
kuitenkin sellainen työ, että voin laittaa vaikka huoneen oven
lukkoon siksi aikaa tai käydä vessassa laittamassa.

Kaikille kovasti tsemppiä :flower:!!
 
Tuulia Mulla oli tässä hoitokierroksessa Suprecur+Fostimon. Molemmat helppo käyttää. Mä otin ne sumut klo 7, 12, 16, 21. Joskus tosin unohtui... mutta otin sumun heti ku tajusin missanneeni normiajan. Vaikka muutamana päivänä aikataulut "kusi" ei se silti vaikuttanu lamautukseen. Tietty suosittelen pysymään aikataulussa mahdollisimman tarkasti.

Fostimonin kanssa kaikista v-mäisintä oli se lääkkeen teko. Musta oli jotenki sika vaikeeta rikkoo se liuotin pullon korkki. Mut joka kerta sen kyl sai rikki ja piikit pistettyä. Älä sit säikähdä, mut se piikki saattaa vähän kirvellä ku alat painaa sitä lääkettä sisään. Mulla ainaki kirveli. Tsemppiä hoitoihin. :heart:

Hui hitto.. Huomenna se sit on se tuomiopäivä. Ei kai se auta. Testattava se on oli tulos mikä tahansa.

Illan jatkoja!

AaVee pp15
 
AaVee Täällä peukut pystyssä jännitän sun testitulosta! :LOL: Toisten onnistumiset antaa itsellekkin uskoa ja toivoa näihin koettelemuksiin.

Soittelin eilen Oysiin, kun menkat alkoivat. Hoitaja kyseli, halutaanko heti seuraavasta ovulaatiosta yrittää viimesten huurunenien siirtoa. Mut sit hoitaja huomasi papereista, että lääkäri oli laittanu edellisestä siirrosta merkinnän, ettei siirto sujunut kuten olis pitäny ja että lääkäri haluaa ultrata kohtua ennen seuraavaa siirtoa. Hoitaja ei suostunut kertomaan miksi, sano vaan, että lääkäri kyllä sitten kertoo. :eek:
Pääsiäinen tulee just sopivasti päälle, eli ultraus tehdään vasta huhtikuun menkkojen jälkeen eli toukokuussa. :(

Olenko oikeessa, et mikäli tää viimenenkään huurunenien siirto ei tuota toivottua tulosta, niin seuraavaan ivf-hoitoon täytyy jonottaa?
 
USL: mua hämmästyttää vieläkin kuin me kuletaan aina niin samalleen tätä reittiä :) samoja ongelmia, sama aikataulu ja aina se sama paska tuloskin...toivotaan että me plussataan sitten molemmat viimesestä siirrosta toukokuussa :hug: muakin pelottaa ihan sikana se toukokuu kun tehdään eka lääkkeellinen pas ja sit ei ole kuin enään kaks pakasteessa niin kiva jos syön turhaan kuukauden lääkkeitä ja sit siirtoon ei edes päästä...kaks viimestä tehty luonnolliseen kiertoon, harmittaa ku en aiemmin "vaatinut" lääkkeitä kaveriks...niin ja tosiaan mulle sanottiin että seuraavaan hoitoon pitää jonottaa ja jonoon pääsee vastaku tietää tuloksen tästä viimesestä siirrosta ja jono on tällä hetkellä 5-6kk, et voi sitä masennuksen määrää ku ton kuulin :ashamed: persiistä sanon minä! :kieh:
 
Tuosta Oyssin "sekoilusta" piti vielä mainita se, että kun mulla meni nyt tämä toinenkin pas persiilleen niin soittelin sinne tulosta ja kysyivät sitten että jäikö mulle vielä pakkaseen jotain niin sanoin että "joo, neljä alkiota eli kahteen siirtoon" sit sieltä hoitaja sanoi että ei täällä ole enään kuin kaks...mmhhh...niille kahdelle on sitten jotain tapahtunut?!? Ilmeisesti jossakin vaiheessa joutuneet sulattamaan enemmän, kun jotkut kuollu sulatuksessa...meille ei vain oltu missään välissä sanallakaan mainittu että meidän alkioita oli kuollut sulatuksessa...siinä vaiheessa tuli semmonen olo, että hohhoijaa ja vieläku kuuli mitä USL joutu kokeen niin kyllä rupes yksityinen houkuttaa kummasti...

Onko kenelläkään muuten tietoa tekevätkö Oulun väestöliitolla koko kesän hoitoja?
 
AaVee Onnea hirmusti! :heart: Kummasti antaa taas toivoa tähän "kurjuuteen" kun joku onnistuu! =)

Tähtisilmä Joo, minäki tossa just kattelin, et sulla toukokuussa seuraava eli samaa matkaa mennään. :D Meillä jouduttiin edellisessä siirrossa sulattamaan 2 satsia, että saatiin siirrettävää, mut se siirtohan sit meni miten meni... :'( Enää on pakkasessa yhteen siirtoon, mikäli niille ei nyt mitään käy...
Me ollaan miehen kans puhuttu, et mikäli rahaa olis, niin vaihdettas yksityiselle pikavauhtia... Tuntuu tää välillä niin sähellykseltä oysissa.. Siksikin ollaan mietitty, kun tuntuu oudolta ettei multa oo otettu mitään muita verikokeita kuin aids ja hepatiitti. Ei katottu mitään kilpirauhas- tms. arvoja, vaikka sanoin, että meillä on suvussa kauheesti kilpirauhasen toiminnassa häikkää. Mietin, et olishan se ihan kiva tietää kaikki mahdollinen, joka voi vaikuttaa alkion kiinnittymiseeen. Turhauttaa niin jotenkin toi homma...
 
USL: Juu, ihan samalleen meilläkin eli ilmeisestikkin tässä viime hoidossa jouduttiin sulattaan kaks satsia että siirettävää saatiin ja sit kaks rupua vielä jälellä ja pelko tosiaan persiissä että ne ei selviä sulatuksesta...mulla sama fiilari että julkisella ei niin tarkasti perehdytä just minuun/yksittäiseen tapaukseen vaan mennään tietyn kaavan mukaan ja joillekkin onnekkaille se tuo tuloksen, mut niille joille jokin extra lääke etc. tois tuloksen niin jää sitten tapahtumatta koska mitään tarkempia tutkimuksia ei tehdä...musta todellakin tuntuu että tämä on niin ajanhaaskausta ja ihan tosissaan nyt mietitään siirtoa VL:ään tämän vimppa passin ratkettua...ei pää kestä enään näitä julkisia kyllä :ashamed:

Kauheeta ajatella että sitkutan monta hoitoa julkisella turhaan ja kyllähän siinäkin rahaa palaa ja vielä tajuttomasti aikaa ku aina jonotat ja jonotat, jos pian apu saataskin nopsaa yksityisellä, kun tutkisivat tarkasti missä vika...niin ja mikä tärkeintä ei sitä ressaavaa jonotusta ollenkaan...
 
Voi jehna.. voiko tätä uskoakkaan raskaustesti näytti plussaa.... vajaan kahden tunnin pissalla, oli nimittäin pakko käydä töissä kolmelta pissalla, kun oli rakko haljeta
Melko vahva viiva tulikin, joten eiköhän se paikkaansa pidä. Viimeksi oli pp14 todella haalea viiva, oikein piti tihrustamalla tihrustaa, että onko kaksi viivaa ja silloin olin pidemmän ajan pissaamatta...

Nyt on kyllä pää pyörällä, ei oikein osaa muuta tässä vaiheessa... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nipsu ja muru rv 4+0
 
Kaikille teille oikein paljon plussa tuulia. Mä odotan näkeväni teidät tuolla odotuspuolella pian.

Käyn täällä kuitenkin kurkkimassa ja kirjoittelemassa aina välillä. En vielä tunne oloa kovin kotoisaksi tuolla odotuspuolella...
 
AaVee jaNipsu74 onnea, onnea :heart: :heart:

Katjuska-79, väestöliiton sivuilla näkee hinnat, meillä tulisi maksamaan icsi sen n. 1900 euroa + miehelle pitää tehdä kivesbiopsia n. 300 e ja olikohan alkioiden pakastus sitten jotain 400-500 e. Alkututkimuksiin on mennyt noin 400 euroa + miehen lääkkeet, verikokeet saatiin julkisen kautta.

Samaa ollaan mietitty, jaksetaanko odottaa etenkin kun sen pelkän lähetteen saamiseen on mennyt kuukausia ja siitä on saanut soitella neljä kertaa perään kunnes lopulta se laitettiin menemään. Aikaa OYS:sta ei vielä ole, joten en tiedä milloin meillä hoidot siellä alkaisivat.

Toisaalta väestöliiton jälkeen meillä ei jäisi rahaa mihinkään, jos hoito ei siellä onnistu niin kaikki vähäiset säästöt ovat menneet. Pähkäilyjen jälkeen tuntuu mukavammalta odotella hoitoja OYS:n ja raskia käydä joskus elokuvissa, syömässä ulkona, teatterissa kuin että kaikessa säästäisi vaan noita hoitoja varten. Eniten pelkään ettei mun pääkestäisi jos hoidot eivät onnistuisi ja olisimme sinne pistäneet kaikki rahamme ja luottokorteilla vielä lisää. Toisaalta tekisi mieli hoidattaa yksityisellä, sen verran hyviä kokemuksia siellä käynneistä.

Katsotaan nyt milloin sen ajan edes saa.
 
Mahtuuko mukaan? Ensimmäinen inssi tehtiin torstaina eli PP2 menossa. En kuitenkaan kauheasti usko näihin insseihin..

Onnea plussanneille! Ihanaa,kun jotain onnistaa!

Katjuska-79 Kuin pitkät jonot IVF-hoitoihin on nyt?

Jos saa udella, niin mielenkiinnosta kysyisin syytä lapsettomuuteen? Me ollaan selittämättömiä vaikka miehellä melko vähän simppoja. En tiedä millä perusteella selittämättömiä ollaan kun omasta mielestäni simppojen vähyys selittää paljon. Onko kaikille tehty aukiolotutkimus? Mulle ei tehty ja jäi häiritsemään..
 

Yhteistyössä