Oysissa hoidoissa olevat!

Toivoton meille ei ole löytynyt syytä lapsettomuuteen tai ei meille ainakaan ole kerrottu mitään syytä. Miehen simpat ovat hyvät, Aukiolotutkimus on tehty ja ei mitään vikaa sielläkään. Meille tehtiin LKS:ssä kaikki testit ja tutkimukset ennen ensimmäistä inssiä.

Meille sanottiin OYS:sta,että jono on sellaiset 6kuukautta IVF-hoitoihin!! Mutta tämähän jo tiedettiinki. Suunnittelima jos yksityiselle mentäis,mutta on se kyllä niin pirun kallista ja meillä alkaa mökin rakentaminen nyt keväällä/kesällä,joten rahalle on jo muuta käyttöä
=)
 
Hei!

Oletteko ostaneet koko pistoshormoni määrän kerralla?
Kun mulla on tuota gonalia 900UI + 450UI.. Millä määrällä olette aloittaneet pistokset?


Toivoton Meillä molemmissä vähän häikkää. Mulla ilmeisesti endoa (munasarjassa pesäke, näkyi ultrassa) jota olin kyllä itse osannutkin epäillä. Miehellä siittiö vasta-aineita 80%. Mulle tehtiin aukiolotutkimus, kaikki ok, mut siinä tosiaan löyty toi endo.
TK:ssa tutkittiin PAPA, prolaktiini, TSH ja Na, Ka, kreatiini, leukosyytit ja trombosyytit.
 
Heissan!

Meillä on alkamassa hoidot oys:sa inseminaatiolla seuraavasta kierrosta. Meillä on yksi "terolutluomu" lapsi ja pari vuotta on ollut pikkukakkonen haaveissa. Sinänsä ei yllätä tämä tilanne, mut silti mieltä raastaa. Miehen simpat ei ole priimaa ja mulla on selittämätön ovuloimisongelma. Menkat vois parhaimillaan olla mun kohdalla kuukautisten sijaan nimeltään puolivuotiset. Ilman teroluteja ei paljon tapahdu sillä rintamalla.
Ihan alkuun kyselenki et millainen hoitotauko Oys:sa on kesäaikaan? Onko klinikka kiinni heinäkuun? Ei huomattu kysyä siitä silloin ku kävimme ensimmäisellä vastaanotolla.

T: Matroskin
 
Kävin torstaina apteekissa, eivät saaneet apteekissa selvää mun reseptistä. Oletteko siis miten paljon ostaneet fostimonia? Mulla lukee reseptissä:

Amp. Fostimon
D. 75 IU n: o
150 IU n: o X
S. erillisen ohjeen mukaan

Eivät oikein ymmärtäneet, että miksi siinä on kahta eri vahvuutta. Pitää varmaan soittaa huomenna OYS:iin. Mä olen varmaankin tämän kylän ainut lapsettomuudesta kärsivä, kuulemma suprecuria menee tosi harvoin ja fostimonia ei ole mennyt meidän apteekista koskaan. Vähän oli olo :headwall:! Molemmat lääkkeet on siis tilattava, nenäsumutteen saan tällä viikolla. Onneksi lääkkeillä ei ole vielä kiirettä. Oletteko muuten sitten milloin saaneet lugesteron -reseptin? Tuli mieleen, että saakohan sen vasta sitten siirtopäivänä ja jos sitäkään ei ole meidän apteekissa...
 
Hei Tuulia

Tietääkseni nuo 150 IU ja 75IU ovat erikokoisia annoksia/ampulleja, ja ilmeisesti ampulli pitää käyttää aina kerralla.. Sisältävät siis saman vahvuista lääkettä erimäärän..

Myös minun piti tilata lääkkeet ennakkoon apteekkiin, mutta ihmeellistä toimintaa farmaseutilta jos ovat asiat noin sinulle kertoneet. Mitä se heille kuuluu meneekö sitä lääkettä vai ei? luulisi niiden näkevän mihin lääkettä käytetään ja osoittavan hiukan myötätuntoa asiakasta kohtaan.
 
Helou!

Täällä viikko sumuteltu ja ihan hyvin on menny..
Tyhjennysvuotokin alkoi, ajattelin et pitäis olla kivuttomammat ku endo tekee normikk kipeeksi niin sumunhan pitäis lamauttaa endoa.. Mut mitä tuota turhaa.. aika hellänä on masu ollu tänään ..
Viikon päästä nolla-ultra ja pistoksien aloitus

Tsemppiä kaikille!
 
Ensi kierrosta se alkaa meidän ura lapsettomuushoidoissa. Huomenna alan nappaileen teroluteja, ja sit parin viikon päästä clomifenien aloitus ja sitä rataa. Toivottavasti pääsee luurilla läpi OYS:n silloin ku pitäs saada siunaus aloittaa nuo clomien nappailut. Jännittää, odotuttaa, pelottaa, kauhistuttaa, kutkututtaa ja kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. En usko että heti tärppäämut silti jossain mielen pohjassa pyörii pieni ajatus et apua, ensi kuussa näihin aikoihin saatan ehkä olla raskaana. HUI!
 
Onnea matkaan matroskin :hug: onko kukaan plussannut?

).( Oon ottanu tosi lunkisti tän 3. icsi hoidon. Joskus käyn täällä lueskelemassa ja yritän olla eksymättä minnekään lastenvaunu sivuistoille ja vastaaville. Toive on suuri, mutta... :|
Olen vaiheessa pisteleminen. Ens viikolla parikin ultraa ja vko 16 suuret hässäkät.

 
äidiksikkö: Mennään sun kanssa samalla aikataululla. Mulla kans on pistosvaihe menossa. Kunnon hevoskuurilla laitan Puregonia . Ensi viikolla on OYS:ssa pari ultraa ja seuraavalla viikolla punktio ja siirto. Pääsemme yhtäaikaa piinailemaan :)
 
Hui, nyt alko jännitämään. Sain OYS:sta kirjeen koskien seuraavaa hoitokertaa. Pääsen aloittamaan, jos kierrot menevät nykyisen mukaan, jo heinäkuun puolessa välissä sumuttelun ja elokuun alussa ois ensimmäinen ultra. Meillä on vain nyt muutto kesäkuun alussa ja pitänee soittaa sitten OYS:in jo toukokuussa kertoa siitä muutosta ja varata sitten sieltä ne ultra-ajat. Eiköhän se papereiden siirto ole ok ennen kuin ultrat alkavat, kun laitan jo toukokuussa osoitteen muutokset. :whistle:

Oikeastaan pelottaa miten taas toi hoito menee, kun viimeksi se tuntui minusta, että se ei oikein onnistunut. Munasolujen määrä oli pieni ja sitten tuli vielä kato siinä jakautumisen aikana. Nyt vain mietityttää, kun noissa ohjeissa se annosmäärä oli sama pistäessä kuin viimeksikin, mutta nyt on vain jätetty se toisen ultran jälkeen pistettävä määrä laittamatta tuohon, joten se voi siinä noussakin. Nyt oli lääkärikin vaihtunut, ainakin reseptin kirjoittanut on eri ku viimeksi. Toivottavasti tulee mukavampi.
 
Firefox =) samaa hevoskuuria taidan minäki täällä pistää. Alkaa kävely olemaan niin ja näin. Toivottavasti tulee paljon kypsiä munasoluja !
Meillä kävi viimes oysissa kova kato; 17 punktoitiin, 13 kypsää, 5 hedelmöittyi, yksi siirtokelpoinen, 0 pakkaseen = ei raskautta :'(
Saapa nähdä miten nyt käy..
 
äidiksikö Täällä kans kävely ja kyykistely on niin ja näin. Eilen ultran jälkeen lääkäri määräsi minut sairaslomalle siirtoon asti. Kovasti nestettä pitää nauttia ja ottaa rennosti. Katsotaan miltä munasolut huomenna näyttää taas. Eilen oli toisella puolella 10 ja toisella puolellla 6-7 ja osa oli jo yli 20 mm. Ainakin tässä hoidossa mulla ollut vaste parempi kun edellisissä. Ensi viikolla sitten punktiossa nähdään, että miten ovat kypsiä ja ja kuinka hedelmöittyvät.

Edellisessä IVF:ssä taidettiin punktioida 12 solua, joista 7 hedelmöittyi.
2 pas:sista alkoi raskaus, mutta meni sitten kesken. Tuoresiirto ja kaks muuta pas:ia olivatkin sitten negoja.

Pidetään peukkuja meille molemmille =)
 
Mulla oli niin mitään sanomaton käynti alkuviikosta kun ylilääkäri oli paikalla. Totesi että onpa pieniä, mennään samalla määrällä ja heippa. :eek: Olin vaan että aha. Oon tottunut saamaan oysissa niin hyvää ja täsmällistä tietoa joka ultrasta. Olin ihan puulla pääähän lyöty. ei meinannu edes mun munasarjoja löytää koko lääkäri.
Käytättekö mitään lisävitamiineja tms. vaihtoehtohoitoja apukeinoina tässä sivussa?
 
Mulla ei ole mitään ylimääräsiä poppakonsteja näiden hoitojen aikaan. Ennen hoitoja kävin vyöhyketerapeutilla, mutta silloin lähinnä hoideltiin mun migreeniä.
Luulenpa, että huominen ultra ja ensi viikon punktio ja siirto on ns. liukuhihnahommaa. Housut pois ja näkemiin. Sellaista ounastelen, kun kuulin lääkärien nimet, jotka tekevät nämä loppuhommat. Kummastakaan heistä en tykkää :|
 
Minulla oli viimeksi se ylilääkäri siinä punktiossa ja siirrossa. Hän on just sellainen liukuhihnatyyppi, niin kuin olin lukenut aikaisemmin täältä. Hyvä, että tervehti ennen kuin alkoi hommiin ja lähti samantien kun oli työnsä tehnyt. Siirrossa tuntui vielä pahemmalta, kun meidät otettiin vääränä parina sisään ja se lääkäri joutui vissiin sitten keskeyttämään kahvitaukonsa ja sitten hän en löytänyt ultralla sitä kanyylia, joten hän ei voinut tarkistaa menikö se alkio oikeaan paikkaan. Jäi aika ikävä maku koko tyypistä. Se naislääkäri oli todella mukava, joka minulle sattui viimeisessä ultrassa. Hänkin teki noita punktioita ja siirtoja. Toivotteli sitten onnea, kun saatteli minut ensin sinne IVF-hoitajalle. Ihan harmitti, kun en päässyt hänen potilaakseen.
 
huhhuh täällä lyllerretään :D 10+10 oli ainakin munarakkuloita tulossa. Ens viikon alussa punktio. Mää oon tähän kiertoon saanut niin onnellisen elämäntilanteen ettei mulla ole ollu stressiä, sitte oon napsinu monivitamiiniä, deetä, eetä ja kasviksia joka päivä sen puoli kiloa. Ja painoa on vähemmän kuin vuosi sitte.
KOvasti vauvaa toivoen...

Onnea kaikille hoitoihin, ja onko meillä oysin asiakkailla lainkaan plussapinoa?
 
äidiksikö Sinulla on kans hieno saalis tulossa.

Minun punktio on kans alkuviikosta elikkä maanantaina. Saa nähdä, että miten sen jälkeen lyllerretään. Toivotaan, että seuraava lyllerrys meillä johtuis kasvavasta vauvamasusta.

Lyllertävä Firefox
 

Yhteistyössä