Oysissa hoidoissa olevat!

Heip!

Voisin minäkin palailla taas keskustelemaan. Tänään soitin OYSiin ja nyt olisi tulossa (toivottavasti) ensimmäinen pas. Ensi viikon perjantaiksi pitää varata ultraan aika. Oliko täällä muita joilla pas meneillään?
 
Heippa!

Meillä oli tänään pas-siirto. Onneks oli Järvelä tekemässä, siirto sujui kuin vettä vaan 10min ja homma selvä. Tuoresiirrossa ährättiin puoli tuntia ja kammettiin kohdunsuuta pihdeillä ja luulen että sen takii ei onnistunu.
Mut toivotaan et nyt tärppää.

Tsemppiä kaikille hoitohin!
 
Moi kaikille :) olen käynyt täällä jo jonkin aikaa lueskelemassa teidän viestejä ja nyt sitten ajattelin itekkin tänne kirjoitella. Elikkäs Oyssiin ois meno Ivf ään aikaa ei vain ole vielä tullut :/ Vähän taustoja: yritystä 7/2007 ja hoitoihin hakeuduttiin 3/2008 ku mulla menkat tuli ihan miten sattuu ja sain sitte siihen avuksi clomit. neljä kiertoa söin ja ei tulosta. suunniteltiin että 1 taukokierto ja sit kokeillaan inseminaatiota vaan ihme tapahtu ja siitä kierrosta tulinkin raskaaksi <3 nyt sitten kakkosta on haaveiltu vuosi eikä mitään tapahdu :( on kokeiltu clomit ja kaksi inseminaatiota ja nyt sitten tosiaan seuraavaksi ois Ivf. Kaikki muu on siis tehty väestöliitossa mutta nyt sitten pakko siirtyä Oyssiin rahatilateen takia. Kuinka kauan yleensä menee lähetteestä että aika tulee kotiin. Siitä alkukäynnistä Oyssissa ei mulla ainakaan jäänyt ollenkaan positiivinen kuva :/
Plussatuulia kaikille!!!
 
Ultrassa käyty ja tiistaina ensi viikolla ois punktio. Kasvatellaan vielä muutama päivä munasoluja. Ihan hyvä määrä kait muniksia kasvamassa. Limis hyvä. Pitää nyt viikonlopun aika muistaa juoda paljon nestettä, ettei tule pahempia kipuja. Kummasti se nesteen juominen auttaa mahakipuun. Nimittäin eilen oli maha aamusta aika kipeä ja päivällä helpotti kun join nestettä vähän runsaammin.
peppi1981 Mitäs ne sinulle sanoi? Olikos sulla tänään nainen lääkärinä? On vähän jännä....

Jaksamista kaikille erivaiheisiin!
 
nannah86: Tervetuloa. :)

Miekin kävin tänään ultrassa ja oli naislääkäri. Hän on kyllä mukava lääkäri ja taitaa olla sitten tekemässä sen punktionkin. Viimeksi punktiossa minulla oli se liukuhihna-lääkäri ja jäi vähän paha maku suuhun. Mutta pari päivää jatkan munasolujen kasvattamista Puregonilla, sunnuntaina olisi sitten Pregnyl-pistoksen laitto ja tiistaina punktio. Nyt jännittää eniten sen Pregnyl-lääkkeen sekoittaminen ja laitto. Harjoittelin hoitajan kanssa sitä, mutta silti jännittää. Ja huomasin nytten, että siinä onkin kaksi ampullia, jotka pitää aukaista, eikä vain yhtä, jolla harjoittelimme. No, ei auta kuin ottaa rauhallisesti ja varata vähän aikaa.
 
Heips taas...ja enemmän onnea kaikille muille yrityksessä...

Meillä siis kuvio täysin sama kuin ensimmäisessä ivf:ssä. 15:sta vain 7 hedelmöittyi ja niistä vain kaksi jakautui normaalisti. Ei siis taaskaan mitään pakkaseen. Kaksi siirretty kyytiin, mutta olo ei ole kovin optimistinen :'( Paska, että syyn täytyy olla juuri tuollainen, jolle ei mitään voi tehdä! Muutamat märinät on ollu pakko päästää ja ukkokin sattuu olemaan sorsia kiusaamassa |O Myös lievää hyperiä ilmeisesti ilmassa, kun mahaa aristaa, palelee ja on huono olo. Onneksi sain vielä huomisen ja sunnuntain saikkua...

kertoilkaahan te muut jotain kivaa niin ei mee masisteluksi...

ai niin noista lääkäreistä. Meillä tällä kertaa sekä punktion että siirron teki se Ilkka (Järvelä?). Tykkään hänen nopskasta ja positiivisesta tyylistään. Selitti sen solutyypin kanssa ihan juurtajaksain tuon solun jakaantumishomman.... edellisellä kerralla kuulin vain liudan outoja sanoja, haarat levälleen ja ulos :/
 
nannah86, mehän siirryttiin maaliskuusta 2010 jonottamaan OYS:n väestöliitosta, käytiin kesäkuun lopulla tuolla, seuraava soittoaika on lokakuussa eikä vieläkään olla edes ICSI jonossa, se on ainoa hoitomuoto meille. Jotenkin tuntuu että muuta pääsevät jonottamaan ja jotain tapahtuukin, me kuullaan lokakuussa että päästäänkö jonottamaan joten masentaa ihan älyttömästi kun lääkäri vielä kesäkuussa sanoi ettei pidetä kiirettä (kun mun ikäkään ei ole lähellä 40 vuotta) ja sitten kun päästään jonoon niin sekin on 6kk-12kk, että jee vaan :(

Paska fiilis jäi OYS:sta, samoin väestöliitosta, jossa todettiin ettei oikein kiinnosta meitä hoitaa kun ei olla ns. helppo tapaus. Parempi ku siirrytään julkiselle puolelle.
 
Sarah: Meillä kävi ensimmäisessä ICSI:ssä, että saimme 4 munasolua, joista kolme hedelmöittyi, mutta kahteen tuli sitten tumapoikkeama ja saimme yhden kyytiin. En sitten hoksannut siirrossa kysyä tuosta tumapoikkeamasta, eikä kukaan siellä mitään sanonut ja se jäi aika paljon vaivaamaan. Tänään sitten hoitajalta kysyin tuosta ja hänkään ei osannut sanoa, että onko se vain sattumaa vai voiko meidän lapsettomuus johtua siitä. Pikkuisen olen ollut huolissani tuosta, eikä tuo vastaus kyllä yhtään lohduttanut. Luultavasti julkisella puolen tuota ei edes tutkittaisi, jos nyt käy samalla tavalla. Kerrottiiinko teille minkä laatuinen ne siirretyt alkiot olivat? Meille ei edes sitä sanottu, joten en ollut kovinkaan toiveikas viimeksi tuloksen suhteen.
 
jag78 mullakaan ei tosiaan jäänyt positiivinen mielikuva kun Oyssissa käytiin muistaakseni huhtikuussa. Väestöliitosta meille ei juuri annettu toivoa inseminaation onnistumisen suhteen ja ajateltiin siis että tehdään ne sitten oyssissa ja käytiin siellä se alkukeskustelu niin se lääkäri vain sano että ei tosiaan pidetä kiirettä että kun ollaan vielä niin nuoria ja 1 lapsi on jo ennestään että ei mitäään hätää että kyllä se toinenki sieltä tulee :kieh: mentiin sitten väestöliittoon ja tehtiin siellä kaks inssiä. olivat sitä mieltä että yhtä kannattas vaan kokeilla mutta ite haluttiin kumminki toista. kesäkuun alussa sitten soitin oyssiin että on käyty VL ssä ne inssit ja ei tulosta ja että väestöliitossa lääkäri sitä mieltä että Ivf seuraavaksi Oyssissa. vein Väestöliiton paperit Oyssiin ja sieltä sanottiin että kun ivf hoitaja tulee lomalta niin pitäis aikaa alkaa kuulumaan. se on tullu lomalta muistaakseni heinäkuun lopulla ja siis vielä ei oo mitään sieltä suunnalta kuulunu :( saa nähä kuin kauan saa ootella. nyt edellisessä ja tässä kierrossa oon syöny noita clomeja joita on jääny käyttämättä niillä ovis on tullu KP 12. Sisko sai eilen lapsen ja kovasti on kyselyjä tullut että millon se meille toinen tulee. Ei siis olla kerrottu kenellekkään hoidoista. Äidille sitten kerroin ja oli ihan ymmärtäväinen mutta eihän se silti voi ymmärtää miltä tuntuu kun kaikki muut saa lapsia ja ite joutuu taistelemaan näitten hoitojen kanssa. muille ollaan sitten vaan sanottu että ei vielä. Sain jopa itkua pidäteltyä kun kerroin asiasta vaikka pala oli kyllä koko ajan kurkussa :'( sen takia ei oikein olla haluttukaan puhua näistä hoidoista ku on kumminki niin arka paikka että oikein itkettää ku asiaa ajattelee.
 
Itselle jäi mieleen positiivisesti juuri tuo muiden liukuhihnalääkäriksi moittima ;) Meillä synkkaa jostain syystä juuri tuon lääkärin kanssa ja ehkä vaan tykkään hänen tyylistään. Olen niin itkuherkkä, etten kestä tunteilua noissa jutuissa. :LOL:
 
Peppi: meille kerrottiin siitä tumapoikkeamasta, että yleensä se on "vaiva" joka toistuu, mutta kuitenkin saattaa sitten jostain hoidosta puuttua kokonaan. Solusetä ( :p ) ja lääkäri selittivät yhdessä, mitä poikkeama tarkoittaa: kun solu jakautuu esim. kahteen osaa vain toiseen puolikkaaseen siirtyy perintötekijöitä. Toisaalta samalla myös solulima pirstaloituu eikä siis pysy ehjänä solun ympärillä. Näin minä sen ainakin ymmärsin. Tosi kansantajusesti sen selittivät. Nämä solutason hommat ei oo semmosia, joihin oikein nykytiedolla pystyttäis vaikuttamaan.
Minä en noista alkioista oikein ymmärrä, mutta toinen oli 5 tason? ja toinen vissiin 3. Mutta tämä voi todellakin olla ihan puhdasta huuhaata, kun ei ihan kaikki jääny mieleen
:kieh:

on: kipuilu pikkusen asettunu vaan ihan koko päivän oonki vaan makoillu. Nyt kuitenkin jo hieman positiivisemmalla mielellä. Mitäs kautta ootte muuten noi luget laittanu?

Odottaminen ja jonottamisen odottaminen se vasta mälsää onki...Koittakaahan jaksella. Me ois päästy toiseen ivf:ään jo vuosi sitten, mutta oman mielenterveyden kannalta piti laittaa hommat pakettiin vähäksi aikaa ja tehä kaikkea muuta. Vasta myöhemmin tajusin kuinka maassa ja allapäin olin muutaman vuoden ollu.
 
Aika nostaa taas meidät etusivulle =)

Mitenkäs odottelut teillä ovat sujuneet???

Itse varasin tänään ultra-ajat,mutta viimeistä ultraa ei saatu LKS:ään. Huomenna pitää soittaa OYS:iin,että mitäs sitten tehtäis???? Nyt on menossa kp 10 ja mahassa nipistelee ihan kuin ovulaatiota pukkais.
 
Iltaa =)

Tulkaahan sannuli ja peppi sitten kertomaan, miten punktiossa kävi ja toivotaan kummallekin suurta ja laadukasta saalista ;)

Ja annnah tervetuloa vaan :wave:

Vasta pp3 lopuillaan ja hulluksi meinaa jo tämän piinaamisen kanssa tulla. Lähdin sitte pohjoseen pariksi päivää karkuun, että jaksan loppuviikon töissä sinnitellä. 5 päivää saikkua riitti onneksi palauttamaan munasarjat kiputilasta vaan turvonnu tuo maha on vieläki niinku norsulla :/
Juttelin hoitajan kanssa viimeisen ultran yhteydessä siitä, kun mulla ainakin pco-maisuutta kovasti munasarjoissa...että voisinko saada metformiinin ainakin tauon ajaksi, jos nyt ei onnistuta. Sitä voi kuulemma harkita vaikkakin painonpudotus auttaa kans. Totesin hoitsulle, että painonpudotukseen auttaa myös metformiini :kieh:
 
Punktio takana. Olo ei ole mikään paras, koska on vähän vieläkin huono olo ja olen väsynyt. Nukuin päivällä parikin kertaa päikkärit ja nyt vain pitää yrittää pysyä hereillä, ettei yöunet mene. Saimme 10 munasolua, jota kyllä ihmettelen, koska jos oikein ymmärsin, niin vain 7 follikkelia tyhjennettiin. Mutta olen todella tyytyväinen tuohon tulokseen, koska pelkäsin oireiden puuttumisen vuoksi huonompaa saalista. Nyt pelkään, että kato käy. Mutta toivottavasti soittoa ei tule ja torstaina pääsemme siirtoon. :)
 
Toivottavasti olosi paranee Peppi ja pääsette siirtoon torstaina.
Minä kävin tänään tilaamassa lääkkeet apteekkiin ja huomenna saan ne sieltä käydä hakeen. Millaisilla koktaileilla teille ollaan hoidot tehty? Mulla ois suprecur nenäsumute ja Menopur:ia 150iu,ainakin näin alkuun.. . Kolmannen ultran sain sitten OYS:iin,joten tulee muutama tuhat kilometriä ajeltua näiden hoitojen vuoksi :rolleyes: Ihan niinku ei olis jo muutenkin kallista ja hankalaa :kieh:
 
Meillä oli nyt Suprecur-sumute, sitten Puregonia ensin kuusi päivää 200iu, kaksi päivää 225, kaksi päivää 200 ja yksi päivä 150. Sitten vielä Pregnyl. Alunperinhän tuon Puregonin piti aloittaa vain 150iu-annostuksella ja olen kyllä tyytyväinen, että ennen pistoksen aloittamista, se muutettiin. Olisi saattanut olla huonompi saalis. Olo on muuten parempi, mitä nyt herätessä tuntui, että alavatsa oli taas turvoksissa.
 
Huh huh kun jännitti tänään, oli ihan maha sekaisin. Eli ensikäynnillä oltiin miehen kanssa.

Minulla tosiaan on toinen munanjohdin poistettu ja toinen on tukossa (aukiolotutkimus tehty). Päästiin suoraan ivf jonoon, ensi vuoden alkuun kuulemma menee. Mutta ei haittaa, kuukaudet menee varmasti nopeasti kun on joulunaika ja kaikki kohta.

Lääkäri oli vähän "hämmentävä" alkuun kun kysyi vaan: että mitä saisi olla?? Me oltiin miehen kanssa ihan hiljaa eikä oikein tiedetty että mitä vastata, eikä sitten vastattu mitään. Aloin kertomaan että olin käynyt aukiolotutkimuksessa ja että paikat on tukossa. Lääkäri kysyi että miksi? No minä että toinen munanjohdin on poistettu ja hän kysyi taas että miksi? No minä taas että kun siellä oli se ulkopuolinen ja repesi, kerroin että toisella puolella oli kornuraskaus. Sitten vasta ensimäisen kerran katsoi papereita =) Seuraavaksi sanoi, no mennään sitten ivf hoihoihin ja alkoi kertomaan miten jatketaan.

Oli kyllä niin omituinen käynti että miehen kanssa ollaan puhuttu siitä koko pävä =) Nyt on onneksi reseptit ja kaikki valmiina. Odotellaan vaan vuoroa.

Teillä on jo muutamalla lääkitykset menossa joillakin, kiva lukea miten menee. Toivottavasti kaikilla menee hyvin!

Onko kukaan hoidoissa ollut käynyt samalla töissä ilman sairaslomaa? Minä en ehkä voi olla pois töistä kuin toimenpiteiden ajan ja lääkäri mainitsi että kolme päivää tulisi sairaslomaa aina väliin? Meni kyllä niin paljon asiaa ohi korvien etten muista puoliakaan.

Nyt varmaan jaksaa lueskella ja kirjotella enemmän kun päästiin jonoon :)
 
Heippa kaikille.
Punktiossa käyty tiistaina ja 10 solua saatiin ja kaikki oli hyvin hedelmöittynyt ja jakaantunut. Punktio oli lähes kivuton toimenpide ja sen jälkeenkin ollut ihan ok olotila. Tänään siirrettiin yksi top luokan alkio ja loput laitettiin pakkaseen. Toivottavasti ne saa siellä hetken odottaa. Nyt ne jännät kaks viikkoa sit alkaa. Lugepalluroita aamuin illoin.

Peppi Meillä kummallakin nyt sit alkoi piinailu päivät. Onnea sinullekkin hyvästä saaliista =)
 
Tällaista kirjoittelin aamulla vaan en päässy kirjautumaan niin kokeillaan nyt uudelleen:

Huomenta!

Minä en pääse kirjautumaan omilla tunnuksilla sisälle =/ niin täytyy tällai vierailijana naputella.

Onnea Pepille siirtoon, että olisivat jakautuneet hyvin ja muutenkin hyvälaatuisia.

Täydet sympatiat kyllä Katjuskalle ja kaikille muillekin, jotka kulkee hoidoissa kaukaa, kaiken sen muun päälle vielä kaamea matkustaminen. Onneksi vielä on suhteellisen hyvät ajokelit - turvallisia kilometrejä!

On: Meillä oli mömmöinä Suprecur-sumute ja Gonal-f -pistoslääkkeenä annoksella 187,5 ne ekat kuus päivää, sitten 225 yksikköä seuraavat viis päivää. Tuo Puregon meillä oli inseminaatiossa, mutta en tiiä, miksi ivf:ään vaihdettiin...

Nyt kun kaikki turvotus on laskenu ja pivut loppunu, niin tuntuu hassusti siltä, että ei sinne mitään oo voinu kiinnittyä =( muutaman kerran on ollu jo semmonen olo, että menkat alkaa vaan ei onneksi vielä oo alkanu. Viimeksi täti tuli kylään pp13. Tissit on ihan saakelin painavat ja arat, mutta se johtuu ilmeisesti noista lugeista.

Sarah ja pp6
 
Saimme eilen yhden top-alkion kyytiin, seitsemän meni pakkaseen. Olin ihan hämilläni ja iloinen, kun hoitaja kertoi, että kaikki kahdeksan kunnon munasolua olivat hedelmöittynyt ja alkanut hyvin jakautumaan. Viimeksi, kun meillä on surkea tulos, enkä sen takia uskaltanut paljoa toivoa. Siirto ei ollut mikään mukava juttu, koska menin tyhmä juomaan liikaa aamulla ja aikaa meni paljon, koska katetria ei meinattu saada paikalleen. Viimeksi, kun en tainnut juoda tarpeeksi ja näkyvyys oli niin huono, ettei sen alkion paikkaa voitu tarkistaa ja muutenkin epäilyttää, että meniköhän se katetri edes oikeaan paikkaan. No, nyt jännitetään pari viikkoa ja toivotaan parasta. :)
 
Peppi Tosi hyvä saalis sinulla ja hyvä alkio nyt kyydissä. Siis eikun minun kanssa piinailemaan. Sama homma oli minulla et rakko oli melko täynnä mut minulla meni siirto hyvin, meinas vain vähän pissattaa siirrossa. Oltiin hyvin noudatettu ohjeita =) Varmaan käytät kans lugeja nyt pari viikkoa?
 
sannuli: Juu, eka luge-satsi laitettu. Nyt yritän laittaa niin hyvin, ettei ole vaaraa valumisesta. En ota yhtään riskiä, kun saimme vihdoin hyvän alkion. Laitatko sie 12 tunnin välein vai vaihteleeko sulla aika? Itselle tuo 12 tunnin väli on aika hankala, kun olen menossa vanhempieni luo kylään. He kun eivät tiedä tästä hoidosta mitään, enkä haluaisi kertoakaan. Pakko varmaan ottaa joskus suun kautta, vaikka siitä tuleekin huono olo.
 
Peppi En mä kyl pysty laittamaan lugeja ihan 12 tunin välein mut suunnilleen. Suun kautta niitä voi ottaa mut mulla tuli joskus niistä tosi huono olo kun otin suun kautta. Tuli pääkipu js huono olo. En oo sen jälkeen ottanut. Mut kokeile jos sulla ei tule mitään. Vaikeita nämä piinapäivät tulee varmasti olemaan. Pitää keksiä vapaapäiville jotain kivaa puuhaa. Onhan töitä tietty. Onkos sulla jotain ohjelmaa piinapäiville? Asusteletko muuten Oulussa?
 
Sannuli: Olen menossa vanhempieni luo ja saatan olla siellä sit sen parisen viikkoa, joten siinäpä se piinapäivät menevät. Olisi perunan nostoa ja muuta hommaa tiedossa. Täytyy vain ottaa samalla kuitenkin rennosti. Ostin jo toiveikkaana raskaustestin eilen, koska en viitsi sitten siellä reissussa ostaa. Pienehkö kylä, joten saattaisin törmätä vanhoihin tuttuihin siellä. Asun nykyisin Oulussa ja täältä kun ei tunne pahemmin ketään, joten täältä viitsii nuo testit ostaa ihan lähi apteeksista. :)

Mie olin kuin humalassa viime talvena, kun olin ottanut suun kautta noita Lugeja. Sen takia vähän epäilyttää, mutta pitää varautua siihen. Saas nähä mitä perunan nostosta tulee sellaisessa olotilassa. :whistle:
 
Sanppu tais olla se ylilääkäri teillä, mulla oli ihan sama filis ku eka kerran kävin sen luona että onko tämä edes tottakaan :LOL: mutta on kuulemma hyvin arvostettu ja taitava lääkäri vaikka onkin vähän omanlaatunen. me mentiin ivf jonoon toukokuun lopussa ja sillon lupailtiin punktiota loka-marraskuun vaihteeseen, mutta punktio onkin vasta joulukuun tokalla viikolla. tuli ajat ja ohjeet postissa hyvissä ajoin nyt jo pari viikkoa sitten. ilmeiseti tuo kesätaukokin sitä aikaa viivästytti.
 

Yhteistyössä