Sorppa, mut lastenlääkärit ei päästä vauvaa pois alle kolmen päivän... Osastolla oli porukkaa tungokseksi asti, ja toki ilmoittauduin "vapaaehtoiseksi kotiinlähtijäksi" että saatas petipaikka vapaaksi, mut siitä ei tullu muuta kuin hyvät naurut kätilölle :/ Mut 13 / I -osastolla oli nyt ihan hyvä meininki, henkilökunnan kiire ei näkynyt ainakaan mulle. Myös salin puolelle sattui oikein mukava kätilö =)Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 19:00 massunen kirjoitti:Kätilöt olivat omalla kohdallani ainakin aivan ihania. Osastolla taas kohtelu olikin sitten todella ala-arvoista. Ja kauhea kiire kaikilla. Sai oikein suuttua kunnolla ennen kun äitiä kuunneltiin ja neuvoja annettiin. Toisen kun kesällä menen synnyttämään sinne niin lähden kyllä samantien pois jos vaan oma ja vauvan vointi sen sallii!
Niin lähtisin minäkin. Varsinkin kun neljättä menen jo synnyttään. Siinä on vaan se ongelma että oys.sta ei noin vaan pois päästetä :/Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 19:00 massunen kirjoitti:Kätilöt olivat omalla kohdallani ainakin aivan ihania. Osastolla taas kohtelu olikin sitten todella ala-arvoista. Ja kauhea kiire kaikilla. Sai oikein suuttua kunnolla ennen kun äitiä kuunneltiin ja neuvoja annettiin. Toisen kun kesällä menen synnyttämään sinne niin lähden kyllä samantien pois jos vaan oma ja vauvan vointi sen sallii!
Sorppa, mutta neuvolassa asiaa kun otin puheeksi niin sanoi että pitää etukäteen vaan sopia asioista ja tietty synnytyksen pitää mennä normaalisti ja vauvan voinnin olla hyvä. 1 vrk on kuulemma aika lailla pakko siellä olla, mutta sitten pääsee pois jos kaikki ok. Olin itsekkin tuolla 13/1 osastolla ja ihan #&%£$!* oli hoitajat. Naureskelivat kun halusin vauvaa (joka ei osannut imeä rintaa) hörppyyttää enkä opettaa tuttipullolle. Noh, sitten yksi yö hoitaja oli antanut tuttipullosta maitoa (vastoin minun tahtoa) ja siihen loppui vauvan vähäinenkin imeminen. Räjähdin hoitajalle sen jälkeen kun sain vaan kommentiksi "tuttipullot on koettu hyväksi"! Ja muutenkin kohtelu osastolla oli täysin ala-arvoista. Ja seuraavana päivänä sitten pakkasinkin kamat ja totesin, että tämä tyttö läks nyt vauvansa kanssa ja vaadin päästä lähtemään seuraavan tunnin aikana... kyllä niillä tuli kiire papereitten ja lastenlääkärin kanssa, mutta olin sen verran vihainen ja v*ttuuntunut että katsoivat ilmeisesti parhaaksi laittaa töpinäksi. Olin silloin sen vaadittavat 3 vrk.. tai taisi olla vähän vajaa kun niin aamusella lähdin... mutta ihan satavarmana en kyllä toista kertaa siellä niin kauaa ole!!Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 09:54 mammammaa kirjoitti:\Sorppa, mut lastenlääkärit ei päästä vauvaa pois alle kolmen päivän... Osastolla oli porukkaa tungokseksi asti, ja toki ilmoittauduin "vapaaehtoiseksi kotiinlähtijäksi" että saatas petipaikka vapaaksi, mut siitä ei tullu muuta kuin hyvät naurut kätilölle :/ Mut 13 / I -osastolla oli nyt ihan hyvä meininki, henkilökunnan kiire ei näkynyt ainakaan mulle. Myös salin puolelle sattui oikein mukava kätilö =)Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 19:00 massunen kirjoitti:Kätilöt olivat omalla kohdallani ainakin aivan ihania. Osastolla taas kohtelu olikin sitten todella ala-arvoista. Ja kauhea kiire kaikilla. Sai oikein suuttua kunnolla ennen kun äitiä kuunneltiin ja neuvoja annettiin. Toisen kun kesällä menen synnyttämään sinne niin lähden kyllä samantien pois jos vaan oma ja vauvan vointi sen sallii!
Joops, tuotapa ei kerrottu, edellisen kerran kun kävin, nii "kertaajat" pääs automaattisesti pois yhden yön jälkeen jos halusivat ja kaikki hyvin. Salissa vasta selvis, että ei onnistu enää :/ Mut saipahan levättyä, valmiit ruoat ja aina puhtaat siteet.Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 15:00 massunen kirjoitti:Sorppa, mutta neuvolassa asiaa kun otin puheeksi niin sanoi että pitää etukäteen vaan sopia asioista ja tietty synnytyksen pitää mennä normaalisti ja vauvan voinnin olla hyvä. 1 vrk on kuulemma aika lailla pakko siellä olla, mutta sitten pääsee pois jos kaikki ok.
Juuri tämä kokemus minullakin. Ruoka ei niinkään ollut hyvää.Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:03 Adalmina kirjoitti:ilman suostumustani maitoa pullosta
Imetysohjaus ollut aika huonoa.
Jos vauvalla joku häikkä niin eivät ne kyllä sieltä äitiä pois aja. Vaan äiti yleensä viettää sitten aikaa siellä synnyttäneiden osastolla. Eri asia jos menee useempi kuukausi, mutta jos ihan viikko pari niin sitten äiti saa kyllä olla osastolla vauvan lähellä.Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 14:50 ripa72 kirjoitti:meillä täällä terveydenhoitaja sanoi, ett jos vaavilla on jotain hässäkkää ja äiti voi hyvin, voivat sanoa, ett mene sinä kotia ja käy päivällä hoitamassa vauvaa tai jos asuu kauempana(niinkuin minä) ja sukulaisia lähellä, niin mene sinne yöksi. En tiedä sit pitääkö paikkansa?
Meillä on ollut kummaltakin vauvalta semmoinen tilanne että keltaisuusarvot ovat nousseet huimiin lukemiin ja sen vuoksi on lastenosastolle viety, teholle ensin, jos oisivat joutuneet veret vaihtaan tms. Ja minä olen kyllä sitten päässyt kotiin ja olen kotoa käynyt siellä lastenosastolla hoitamassa päivät ja hyvä niin ennemmin nukun kotona entä olen synnyttäneiden osastolla haikeana ilman vauvaa kun muilla vauvat kainalossa. Meiltä matkaa sairaalaan 45km (25min) joten meillä näin.Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 15:16 höpsistä kukkuu kirjoitti:\Jos vauvalla joku häikkä niin eivät ne kyllä sieltä äitiä pois aja. Vaan äiti yleensä viettää sitten aikaa siellä synnyttäneiden osastolla. Eri asia jos menee useempi kuukausi, mutta jos ihan viikko pari niin sitten äiti saa kyllä olla osastolla vauvan lähellä.Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 14:50 ripa72 kirjoitti:meillä täällä terveydenhoitaja sanoi, ett jos vaavilla on jotain hässäkkää ja äiti voi hyvin, voivat sanoa, ett mene sinä kotia ja käy päivällä hoitamassa vauvaa tai jos asuu kauempana(niinkuin minä) ja sukulaisia lähellä, niin mene sinne yöksi. En tiedä sit pitääkö paikkansa?