* OYS 2011 hoidot *

Tsemppiä Katjuskalle ja peukutuksia Mansikkatytölle =)

Minä täällä lyön päätä seinään, täti teki väärän hälytyksen ja katosi yhtä nopeasti kuin tulikin, tänä aaamuna sama juttu eli vessareissulla tuli vähän verta ja koko päivänä ei sitten tipan tippaa :headwall: Nooh, odotellaan, eiköhän se tule vierailemaan pidemmäksikin aikaa ihan pian. Päivitän listaa vielä kun tiedän mitä tämä mun kroppa hommaa :x
 
:heart: HOIDOKIT :heart:

Sinarella.....................1.ICSI 1.PAS.................vko7
Katjuska-79................1.IVF................ ..... ....vko7
jag78.........................2.INSSI... .....................vko8/9
Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF 1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF......... ..... .............Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ... .................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ..... ..............vko15
tuulia84......................2. IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. ..................
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......


:D PIINAILIJAT :D

Mansikkatyttö............2.ICSI 1.PAS........:heart::heart:........pp 0
 
Osasinkohan päivittää listan oikein? Jos tuli väärin, saa korjata :p

Ollaan nyt siis virallisesti jonossa ekaan IVFään ja varmaan sit enempi tulee kirjoiteltua, kun on kerrottavaakin. Nyt ei voi muuta kuin odotella tarkempaa aikataulua ja reseptejä postista. Ultrassa todettiin lievä PCOS ja kummastuttaa, ettei aiemmat lääkärit ole asiaa huomanneet. Ehkä Oyssissa on kuitenkin paremmat/uudemmat laitteet ja asiantuntemusta, että löytyi heti.

Mielenkiinnolla täällä seurailen muiden hoitoja ja jännitän teidän puolesta. Olen oppinut teiltä niin paljon, Iso Kiitos siitä :heart: Tsemppiä kaikille hoitoihin, toivottavasti täälläkin alkaa pian plussia tipahdella :hug:
 
Pyydän jo etukäteen anteeksi tulevaa vuodatustani, pakko vaan päästä johonkin purkamaan tätä ketutusta...
Elikkä meillä olisi ohjelmassa maaliskuussa 2.IVF, jonka oli tarkoitus olla jo viime loka-marraskuussa. Loka-marraskuulta se siirtyi hamaan tulevaisuuteen, koska Martikainen oli (onneksi!!) laittanut mulle lähetteen kohdun ultraukseen ENNEN toista ivf-kierrosta. Ultrassa sitten huomattiin, että kohtu on jälleen kasvanut lähes umpeen kiinnikkeistä, eikä toista hoitoa ollut mitään järkeä lähteä yrittämään, kun kohdussa ei ollut lääkärin sanojen mukaan pintaa, johon alkio voisi kiinnittyä. Meille sanottiin, että pääsemme heti kiinnikkeidenpoiston jälkeen uuteen hoitoon, koska olimme jo olleet jonossa puoli vuotta.
Kiinnikkeet poistettiin joulukuussa (3. kerta jo) ja kuvittelin, että pääsisimme heti tammikuussa hoitoon, mutta saimmekin ajan maaliskuulle. Ihan tyytyväinen olen, ettei sen pidemmälle tarvinnut aikaa odotella, mutta nyt sit paineita nostattaa mies...
En tiedä, alotetaanko me sittenkään nyt tätä toista hoitorumbaa. Mun mielestäni on turha pistää tonni haisemaan, mun tökkiä itteeni mitään ylimääräisiä hormooneita, kun toinen ei näytä ottavan tätä hommaa niin tosissaan... Mies haluaa kyllä toisen lapsen, on kannustanut mua hoitoihin, vaikka olen välillä ollut jo valmis luovuttamaan ja tyytymään kohtaloon, mutta ei sitten itse viitsi tehdä mun mielestäni edes pienintä juttua näiden hoitojen eteen!! Niin, minussahan se vika on, ettei voida luomusti lasta saada, mutta kyllä hän voisi vaikka edes minua tukeakseen tehdä kaiken mahdollisen näiden hoitojen onnistumiseksi... Eikä mun mielestäni ole edes iso uhraus, jos hän jättäisi ryyppyillan/illat kavereiden kanssa väliin, ainakin siihen asti, kun/jos munasolut on hedelmöitetty ja mahdollinen siirto tehty!
Mies ei kylläkään ota kovin usein, yleensä kerran kuukaudessa, mutta en vaan voi käsittää, miksi hän ei tällä kertaa voi siirtää menoaan siihen saakka, että on hoitanut oman osuutensa näissä hoidoissa!
Että mua taas niin ottaa päähän tuo miesten yksinkertaisuus!!!
Pakko myöntää, että mulla ei ole mitään hajua, minkä verran alkoholi (humalaan juominen) vaikuttaa siittiöihin tai niiden kehitykseen, mutta oon vaan sitä mieltä, että hänkin voisi tehdä "uhrauksia" näiden hoitojen takia, koska minä sen "suurimman työn" teen. Tarkoitan tolla suurimmalla työllä sitä, että uskon hoidossa käytettävien lääkkeitten kuitenkin jossain määrin rasittavan kroppaa, eikä mun punktio ja siirrotkaan ole aiemmassa hoidossa ihan putkeen menneet eli kipua ja henkistä kärsimystä kyllä riittää...

Voi siis olla, että joku kaunis (tai vähemmän kaunis) päivä tuun palstalle ilmottaan, et meidät voi sittenkin poistaa listalta...
 
UnelmaSirpaLeena :hug:

Tuntuu varmasti ärsyttävältä tuollainen. Jos ei edes noin pientä juttua voi tehdä.
Meillä mies ei aluksi suostunut ottamaan niitä vitamiineja, mitä lääkäri kehotti ottamaan. Alkoi sitten kuitenkin ottaa "oman terveytensä tähden". Voit uskoa, miltä se tuntui, kun itse olin läpikäynyt ison leikkauksen, sumutukset hormonipuuskineen, piikitykset, jännäykset ja ennen aikojaan alkaneet menkat ivf:n jälkeen. Koeta jaksaa.
 
:heart: HOIDOKIT :heart:

Sinarella.....................1.ICSI 1.PAS.................vko7
Katjuska-79................1.IVF................ ..... ....vko7
jag78.........................2.INSSI... .....................vko8/9
Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF 1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF......... ..... .............Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ... .................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ..... ..............vko15
tuulia84......................2. IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. ..................
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......


:D PIINAILIJAT :D

Mansikkatyttö............2.ICSI 1.PAS........:heart::heart:........
 
Tsemppiä Mansikkatytölle piinailuun ja Katjuskalle hoitojen etenemiseen!!
Ei ois enää kuin vajaa 2 päivää siirtoon. Tätä on odotettu, mutta saa nähdä pystynkö menemään sinne. Mitäs sitten kävis jos alkio jo sulatetaan ja sitä ei siirretäkään?? Laitetetaanko se uudestaan pakkaseen?? Mulla on ollut mahakipeänä millon mistäkin kohtaa. En tiedä onko se mahasta johtuvaa vai sitten alakerrasta johtuvaa. Kunhan ei olis mitään vakavaa!! Ei kivaa ollenkaan tällainen..
 
Sinarella: mulla sama juttu. Ihan kovaa kipua oli jo siirtopäivänä ja se voi varmaan johtua keltarauhasesta. Sitä kipuilua on ollut koko ajan ja ei minulla kyllä normaalisti ole tällaista luteaalivaiheessa. Jospa siellä on nyt ihan kunnon keltarauhanen odottelemassa?
 
Mansikkatyttö: helpotus kuulla, että se voi olla ihan normaalia toi kipuilu. Tänä aamuna ei taas tunnu missään, mutta eilenkin illalla taas koski.
Huomenna aamulla aikaisin herättävä, meiltä menee aikaa kun ajaa Ouluun. Pitää vielä tuo lapsikin ottaa mukaan, ei saanu sitä minnekään hoitoon. Se tuo hieman lisä stressiä tähän hommaan!!
 
UnelmaSirpaLeena, voi kurja ettei miehesi "panosta" yhtälailla hoitoon kuin me naiset joudumme tekemään..
En tiedä olisko tästä mitään apua mut
http://www.felicitas.fi/sites/database/suomi/Artikkelit/091023_VahainenkinalkoholinkayttovaikuttaaIVF-hoitoon.aspx]
Ymmärtäisiko miehesi huolen jos näyttäisit hänelle artikkelin?

Humalaan juominen voi kyllä vaikuttaa paljonkin siittiöihin, mutta sekin on varmaan yksilöllistä..
Meillä on myös miehessä "vikaa" joten tein kyllä hyvin selväksi ettei 3kk aikana (joilloin siittiöt muodostuu) olla sitten yhtään kertaa kännissä. Sauna oluen voi ottaa mutta ei varsinaista humalahakuista juomista.
 
Aivan Mahtavaa Mansikkatyttö:heart::heart:
Oletko jag testaillut viellä? Tervetuloa joukkoomme Nyppy:flower: Ja tsemppia Sinarella =)
Kyllä tuntuu turhauttavalta UnelmaSirpaLeena, jos mies ei viitsi tuon vertaa panostaa. Luulisi ettei yksi ryyppyreissun peruuntuminen maailmaa häneltä kaada. Oma mies ei juo kuin jonku sauna lonkeron,mutta hän ei ymmärrä minun hormoonien vaihtelua. Milloin kärtyän ja milloin itkeä tirskautan. Hänen mielestä en muuta tee kuin kärtyän! ;);)

).( Huomenna pitää lähteä taas aamulla ajeleen LKS:aan. Maha on todella kipeä pistoksista; onhan niitä jo 11 pistetty : / ja todennäköisesti viellä 3+1 pistosta odotettavissa. Pää vaan ei meinaa kestää kaiken tämän keskellä. Käsi ei ole toipunut niinkuin odotettiin ja todennäköisesti joudutaan turvautuun järeämpiin keinoihin,että olkapää alkaa taas toimiin normaalisti. Ja tämä hoito meni pitemmäksi, kuin luulin... minunhan pitäisi huomenna olla jo punktiossa :headwall::headwall::headwall:
 
Katjuskalle hurjasti tsemppiä ! :hug:

Ei tarvinnut testailla, täti tuli ihan oikeasti tänä aamuna : / Nyt on kierto sitten ihan sekaisin, huomenna soittelen että mitäs nyt tehdään. Yritän pitää fiilikset positiivisena :)
 
Huh huh. Pitkä ja kivinen on ollu tämä matka,mutta nyt me ainakin päästään perjantaina punktioon!!! =) Siirto onkin sitten seuraava etappi. Ja olkapään operoineen ortobedin kans sain juteltua tänään. Mitään suurempaa ei aleta nyt viellä tekeen vaan katsotaan sitä sitten maaliskuussa, siihenasti jumpataan ja venytellään niin paljon ku vaan jaksaa/pystyy =)
 
Katjuska-79: Hieno juttu, että punktio päivä sitten päätetty!! Itsekin olen LKS:ssä käynyt lapsettomuustutkimuksissa ym. niin pelkästään positiivista kokemusta itellä. Aivan ihana se lääkäri siellä oli!!
Tänään sit sain palleron kyytiin ja kaikki meni nopeasti ja vaivattomasti. Tässä sitten ihan hyvillä mielin ootellaan. Ensimmäinen selvisi sulatuksesta, joka siirrettiin. Eli pari jäi vielä odottamaan!!
Tuntuu että jaksan hyvin odottaa tuloksen selviämistä. Ei ole paniikkia!!
Jag78: pahoittelut negasta
 
:heart: HOIDOKIT :heart:

Katjuska-79................1.IVF................ ..... ....vko7
jag78.........................2.INSSI... .....................vko8/9
Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF 1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF......... ..... .............Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ... .................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ..... ..............vko15
tuulia84......................2. IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. ..................
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......


:D PIINAILIJAT :D

Mansikkatyttö............2.ICSI 1.PAS........:heart::heart:.......pp7....25.2.
Sinarella...................1.ICSI 1.PAS.........:heart:..........pp5
 
Viimeksi muokattu:
Jag78 : jaksamisia negan johdosta,joko tiedätte miten ja milloin jatkatte? Rautaisia hermoja Sinarella ja varsinkin Mansikkatytölle ;) , milloin teillä on virallinen testipäivä? Voisko nekin lisätä tuohon meidän listaan, niin pysytään kaikki vähän paremmin kärryillä =) ??

Onko kellään kokemuksia/tietoa perjantaina tehdystä punktiosta? Nythän ne jää sinne viikonlopuksi kasvaan, mutta ilmottaako ne jo sitten pe iltana,että onko siellä ees mitään mitä siirtää? Parhaimman vastauksen sais ku sinne soittais, mutta ei sinne koskaan meinaa päästä läpi!
 
Katjuska-79 Meille punktio tehtiin perjantaina ja sitte viikonlopun yli piti jännäillä että onko mitään siirrettävää. sanovat sieltä Oyssista että jos ei maanantaina soittoa kuulu niin tulla siirtoon normaalisti, olisivat siis soitttaneet jos mitään siirrettävää ei olis ollu. aina säikähin ku puhelin soi :D Täällä ois maanantaina ultra aika. sillon on joko kp 12 tai 14 en oo ihan varma mistä laskisin nuo päivät. mutta soitin sinne oyssiin sillon ku alko tiputtelemaan niin se sieltä laski että ois kp 14 mutta jos lasketaan ihan siitä ku menkat alko kunnolla niin ois kp 12. Lauantaina pitäis alkaa ovista tikuttelemaan. Mitä ovistestejä te muut ootte käyttäny?[/B Ite ostin eka kertaa nyt clearbluen, aikasemmin on ollu jotain halpisjuttuja. ja sitte osaiskohan kukaan sanoa että tuleeko siitä siirtopäivästä sairaslomaa? Tsemppiä meille kaikille :)
 
Joo, yritin laittaa tuohon jotain. Noista pakkasukoista kun ei tiedä, miten ne virkoavat jakaantumaan. Mulle neuvottiin testaamaan vasta pp 15.
nannah86: Sairaslomaa en saanut siirrosta. Ja testasin CB:n digitaalisella, minkä tulosta lääkäri vielä perjantaina epäili. Olen luultavasti ;) kirjattu toivottomana tapauksena, joten en varmaan voisi tieteellisesti katsottuna ovuloida kahtena peräkkäisenä kuukautena :p
Sinarella: vieläkö on kipuja? Mulla on vatsa täysin rauhallinen. Eilen oli vähän vuotoa ja luulen, että passiivisempi ukko niistä kahdesta häipyi.
Testailen varhain sen takia, että olen saanut traumat ivf:n vain viikon kestäneistä piiniksistä. ;) Nyt ei ole testejä edes kaapissa, joten ei voi enää hätiköidä...
 
Heipat tännekkin!

nannah86 Mä käytin myös tuota CB:n digitestiä niin ei tarvi arvoa niiden viivojen kanssa.

Katjustka-79 Onneksi punktiopäivä on jo tiedossa, jospa saisitte nyt paremman alkion kun viljely on päivän pidempi kuin normaalisti. Toivotaan että se käsikin alkaa toipumaan.
Oletko kokeilut koskaan akupunktiota? itsellä on kokemusta ja se voisi nopeuttaa olkapään toipumista.

On: tänään nolla-ultra ja lääkärina ihana I.J. Se on kyllä niin oikein valinnut ammattinsa. Kysyi oikein että mitä mullu kuuluu? Hah, ei monta kertaa ole oysissa moista kyselty. Mut sitten "asiaan"
kaik näytti hyvältä, rakkulan alkuja näkyi oikealla 6-7 ja myös vasemmalla (jossa isohko endometriooma) 4 alkua. Jeh, ja annoksiakin oli onneks nostettu, 300 iu. Että hevosannoksilla mennään, jospa sieltä lähtiskin kaikki solut kehittymään, niin sais ehkä jotain myös pakkaseen.
Ja se ihmeen postiivinen mieli vaan pysyy. Kummallista, mutta nautitaan nyt tästä.

Tsempit piinailijoille ja hermoja hoitoja odottaville.
 
Kuulostaa hyvältä Millin "hautomon" tämän hetkinen tilanne =) Minulla näkyi jotakuinki samankaiset määrät 0-ultrassa ja koko ajan pistin tuota 300iu. Nykyisen terapeutin kans oli puhetta akupunktiosta (hän sellaista tekee myös),mutta migreenini hoitoon sitä lähinnä aateltiin. Minulle koko akupunktio-juttu on ihan outoa ja oikein pelottaa ajatus niistä monista neuloista : /


Tänään olis sitten irrotuspiikin vuoro klo 23.00. Ja mikä ihaninta: Huomisen päivän saa vaan olla,ei tarvi kytätä kelloa kokoajan.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Nyt voi pitkästä aikaa alkaa aktivoitumaan kun pikkuhiljaa alkaa tapahtuun. Apteekkiin kävin lääkkeet tilaamassa ja sumut alkaa ensi viikolla.. :) Onko teillä OYS:ssa ollu mies vai naislääkäri vai onko vaihdellut eri toimenpiteissä?
 
kn071 mä mietin aikanaan kauhuissani sitä et joutuu miesgynelle. Mut mainitsemani I.J on mitä ihanin mieslääkäri. Ja on se H.M ihan ok, ei vaan niin kauheen puhelias. Muita miehiä mulla ei olekkaan ollu. :D

Minun tietääkseni lääkäreillä on kiertävät vuorot. Jos ovat tällä viikolla klinikan puolella (tekemässä näitä ultra ja muita käyntejä) niin seuraavalla viikolla ovat tekemässä punktioita ja siirtoja. Eli lääkäri joka on 2. ja 3. ultrassa on todennäköisesti tekemässä sitten punktiota.

Katjuska-79 Elä huoli, akupunktio on tosi hyvä hoitomuoto. Neulat on aivan tosi ohuita (siis vrt. gonal.tms piikitysneuloihin) eikä niitä juuri edes tunne. Suosittelen ehdottomasti. Se lisää ainakin verenkiertoa alueella jolloin se omankehon parenemisprosessi nopeutuu.
 

Yhteistyössä