ovulaatiosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Anteeksi tyhmä kysymykseni eli tein maanantai aamuna positiivisen ovistestin ja äsken se oli selvä nega eli vain yksi viiva tuli näkyviin. Onko ovulaatio jo tapahtunut vai voiko olla vielä tuloillaan? Vai muuttuuko testi heti negaksi munasolun irrottua?

Ovulaatio tapahtuu noin vuorokauden kahden kuluttua siitä, kun saat positiivisen tuloksen ovistestiin. Silloin kannattaa siis harrastaa seksiä kun vahva viiva tulee; siittiöt kun elää sen n.3 päivää (suuntaan ja toiseen). Munasolu taas ei ole kuin vuorokauden hedelmöittymiskykyinen irtoamisen jälkeen.

Eli harrasta NYT seksiä, jos lasta yrität saada.

(Ja HUOM, testi ei takaa että munasolu irtoaa)

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
siis sulla oli ovulaatio maanantaina. eikä ole enää. se meni jo. kestää n. vuorokauden

Onpa täällä taas väärää tietoa. Ovulaatio tapahtuu päivän parin kuluttua positiivisesta ovistesti tuloksesta. Aapeen ovis voi siis olla juuri NYT.

Alkuperäinen kirjoittaja vgty:
siis sulla oli ovulaatio maanantaina. eikä ole enää. se meni jo. kestää n. vuorokauden

Onpa täällä taas väärää tietoa. Ovulaatio tapahtuu päivän parin kuluttua positiivisesta ovistesti tuloksesta. Aapeen ovis voi siis olla juuri NYT.

no okei. olin kai väärässä. mä en ite ole koskaan tehnyt mitään testejä, kun mulla on ovulaatiokipuja, eikä ole ollut muutenkaan vaikeuksia. Siis kuvittelin, että se näyttää positiivista silloin kun se paras hed. aika on. ajattelin loogisesti, mut meni kai mettään. sori

Plussa ovistestistä on siis nyt 36h aikaa ja plussatestistä 34h:n päästä Testi näytti jo negatiivistä niin mietin että onko ovis jo tapahtunut plussan ja negatestin välissä?

mutta näyttääkö testi siis silloin jo negatiivista, kun ovulaatio on siis käynnissä??? miksi se ei näytä negaa vasta, kun se on ohi?? mä en oikein käsitä, miksi se testi on suunniteltu tollee.

mutta näyttääkö testi siis silloin jo negatiivista, kun ovulaatio on siis käynnissä??? miksi se ei näytä negaa vasta, kun se on ohi?? mä en oikein käsitä, miksi se testi on suunniteltu tollee.

Tätä minäkin mietin että onko ovis jo tapahtunut kun testi jo puhdas nega...?

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Tätä minäkin mietin että onko ovis jo tapahtunut kun testi jo puhdas nega...?

Mulla on sulle kuitenkin yks hyödyllinen neuvo. Lasket mikä sun kierto on (siis kuinka monta vrk.) Sitten lasket taaksepäin kuukautisten ensimmäisestä päivästä 14 päivää. ovulaati sattuu siihen kohtaan. Siis jos kierto on esim. 25 päivää, niin ovis on ensimmäisestä vuotopäivästä laskettuna 12 päivä. Jos taas kierto on esim. 30 päivää, ovulaatio on menkoista laskettuna 17 päivä. Ja seksiä kannattaa harrastaa siis muutama tai pari päivää ennen ovulaatiota, koska siten siittiöt kohtaa munasolun varmemmin.

Minulla ei tuo normaali laskukaava näytä toimivan. Laskureiden mukaan minulla olisi ovis torstaina ja jo eilen aamulla siis sain sen ovisplussan testiin. Mies reissuhommissa siksi pitää pelata näiden testien kanssa:/ Näköjään minulla ovis vähän aiemmin kuin laskurit sanoo. Kierto on 28 päivää.

ymmärsithän varmasti, että se lasketaan taaksepäin?? ei siis menkoista 14 päivää eteenpäin vaan taaksepäin. kyl se aika tarkkaan sitten sattuu kohille laskukaavan ja sen sun testin mukaan. eihän siihen tule heittoa kun vuorokausi??? jos siis saat maanantaina aamulla plussan ja siitä 48 tuntia viittais keskiviikkoon, eikö niin? sun ovulaatio on siis suurinpiirtein siinä 13-15 päivää ekasta vuotopäivästä. ei kai sitä laskukaavalla voi saada ihan päivän tarkaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Niin siis ovistestihän näyttää LH-huipun, joka saattaa kestää esim vain tunnin, sen jälkeen testi näyttää negaa ja ovis tulee 24-48 tunnin päästä...

Eli siis siltikin ovis saattaa olla vasta tuloillaan vaikka testi on jo puhdas nega??

joo oon :), juu siis ovis voi olla vasta tuloillaan, vaikka testi näyttääkin jo negaa. Ei se testi näytä positiivista kuin ihan hetken vaan, tosiaan saattaa ensin näyttää positiivista ja illalla jo negaa ja tosiaan ovis on vasta tuloillaan.

ok,noh ei auta kuin toivoa että simpat kestää pitkään...Ehdin jo innostua että ajoitus oli kerrankin oikea:/ sunnuntaina viimeksi pupuiltu ja maanantaina siis sain sen plussan. Noh täytyy toivoa että siltikin jotain toivoa. (mies reissutyössä).

Mietin vaan sitä että miten se ovistesti tekee niin että näyttää negaa vaikka munasolu ei olisi vielä irronnutkaan ja se LH-hormooni lähtee niin paljon laskuun heti että tulee nega vaikka siis munasolu ei olisi vielä irronnut...?

Yhteistyössä