ovulaatiosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tälläsestä ainaisesta aiheesta mistä netti on asiaa pullollaan mutta...
Mulla oli ensimmäisen lapsemme kohdalla tosi epäsäännöllinen kierto ja jouduin myös syömään hormoneja sen tasaamiseksi ja munasolun irtoomisen varmistamiseksi...nyt en haluais hormoneja ottaa käyttöön kun toinen haaveissa!
Eli tein positiivisen ovulaatio testin niin kuinka todennäköstä on että nyt varmasti ovuloin??
testissä lukee se99% mutta voiko se hormoonitaso nousta ja sitten munasolu ei irtookaan...
Ärsyttävää kun näitä rupee miettimään niin aina on joku juttu mielessä että entäs sitten ja entäs sitten... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tälläsestä ainaisesta aiheesta mistä netti on asiaa pullollaan mutta...
Mulla oli ensimmäisen lapsemme kohdalla tosi epäsäännöllinen kierto ja jouduin myös syömään hormoneja sen tasaamiseksi ja munasolun irtoomisen varmistamiseksi...nyt en haluais hormoneja ottaa käyttöön kun toinen haaveissa!
Eli tein positiivisen ovulaatio testin niin kuinka todennäköstä on että nyt varmasti ovuloin??
testissä lukee se99% mutta voiko se hormoonitaso nousta ja sitten munasolu ei irtookaan...
Ärsyttävää kun näitä rupee miettimään niin aina on joku juttu mielessä että entäs sitten ja entäs sitten... :)

Sama juttu, epäsäännöllinen kierto, joten terot ja clomit käytössä ja ekasta kerrasta tärppäsi. Terve lapsi saatiin!! Ilman ehkäsyy oltiin sitä ennen noin vuosi eikä tärpännyt. Just lopetin imettämisen (kk sitten) ja samoja ajatuksia oon pohtinut. Voinko raskautua nyt luomusti? Oon pohtinut, että kauanko odotan menkkojen alkua ennen lääkärille menoa. Ennen raskautta menkat saatiin aikaiseksia vain teroilla! PCO.ta joku gyne myös ehdotti syyksi...

mulla oli myös tero+clomi käytössä ja söin kaks kiertoo ja tulin raskaaksi ensimmäisen kohdalla. menkat alko kun vauva oli 3kk ja olivat säännölliset kunnes lopetin imetyksen 8kk iässä siitä meni sitten 3kk kunnes nyt alko menkat. nyt vähän seurailu kannalla että tulisko nyt sitten kohtuu säännöllisesti tästä eteenpäin vai tarviiko mettiä taas noita hormoni juttuja...
gyne sanoi että hyvin mahdollista että kroppa "herää" nyt ensimmäisen raskauden jälkeen ja luomu raskaus onnistuu...

Imetys loppui pari viikkoa sitten lapsen ollessa 8kk. Menkkoja edelleen odottelen ja toinen lapsi haaveissa. Ai niin ja ovulaatiota en koskaan bongannut ennen ekaa raskautta tikuilla. Nyt oli viikko sitten toispuolista vihlontaa alavatsalla, joten tilaisuus tuli miehen kanssa kuitenkin varaksi käytettyy. Plussaa odotellessa luomuna, koska hormoneissa on aina oma hommansa...

Yhteistyössä