Ovulaatiokivut + alaselkäkivut??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lopetin n. 4kk sitten minipillerit 5vuoden käytön jälkeen (ilman menkkoja koko 5vuotta). Menkat ovat tulleet nyt aikalailla normisti, mutta viime menkkojen jälkeen heti seuraavana pvänä (9.4) aluksi tuntui pientä menkkakipua alavatsassa ja se muuttui siitä polttavaan kipuun alaselän puolelle myöhemmin. Alaselkääni ei ole koskaan koskenut tällä tavalla (ei edes menkkojen aikana/ennen) joten hieman huolestuttaa. Myös pistelyä ja nippailua alavatsan molemmilla puolilla on tuntunut. Ihan kuin joku raapisi sisäpuolelta. Alavatsa ja alaselkä olivat eniten kipeinä n. 6päivää (13.-18.4) (alkoi pienellä kivulla menkkojen jälkeen suraavana pvänä, ja voimistui) ja kalenterin mukaan ovulaationi olisi ollut about tähän aikaan. Kipu mahassa on samantyyppistä kuin menkat olisi alkamassa (vaikka vielä n. 2vko menkkojen alkuun). Nyt alaselkään on ajoittain edelleen koskenut/särkenyt ja alavatsassa menkkakipu tunne. Välillä etenkin vasenta puolta nippailee/pistää. Luin netistä että oviskivut kestäisi yleensä vain parista tunnista max 48h, joten vähän mietityttää voiko nämä kivut olla edes oviskipuja? Tai ehkä kysta? Ikinä en ole ennen oviskipuja kokenut joten ihan uutta minulle. Aiemmissa kuukautiskierroissa pillereiden lopettamisen jälkeen ei ole tuntunut mitään muita kipuja menkkakipujen lisäksi. Myöskin raskautta mietin, mutta 18.4 testi ainakin näytti negatiivista. Ehkäisynä kondoomi.

Olen 24v ja minulla ei ole lapsia.

Haluaisin kuulla kokemuksia ovulaatiokivuista ja kuinka kauan ne yleensä ovat kestäneet? Voiko ne yhtäkkiä rupea tuntemaan, vaikkei aiemmin ole ollut? Tai ajatusta mitä tämä kipu voisi mahdollisesti olla?
 

Yhteistyössä