Ovulaatio

Olen syönyt clomifenia 2 tabl. päivässä kp 3-7 ja nyt kävin kp 14 follikkeliultrassa jossa ei näkynyt selvää johtofollikkelia, mutta toisella puolella n. 10 mm follikkeli ja toisella puolella n. 11 mm follikkeli. Lääkäri meinasi että ovulaatiota tuskin tulee tässä kierrossa. No eilen kuitenkin alkoi maha kipuilla ja tänään tuli aamulla ihan selkeät ovulaatiolimat, eli nyt on kp 16. Onkohan tuo nyt kuitenkin ovulaatio tulossa vaikka follikkelit olivat noin mitättömän kokoiset? Minkäkokoisia follikkeleita muilla on ollut?
 
Mä kävin tänään kanssa seurantaultrassa ja lääkäri bongasi 11-millisen follin (kp13). Lääkäri sanoi että nyt vaan ovis-testiä päivittäin, että hyvältä näyttää! Ja oon ollut ihan innoissani koko päivän isosta möllykästä, jonka ultrassa omin silmin näin... Mutta sullako siis lääkäri sanoi että epätodennäköistä olis ovis tuolla koolla... Outoa... Kannattaa varmaan tehdä testi kumminkin!
 
Joo näin lääkäri meinas ja sanoi ettei varmaan tartte käydä s-prog-verikokeessakaan... Tiedä sitten vaikka kuitenkin varuilta kävisin... :) Edellisessä clomifen kierrossa mulla oli kp 13 kolme hyvän kokoista follikkelia n. 20 mm. Tästä kierrosta raskauduin, mutta tämä oli ilmeisesti tuulimunaraskaus joka meni siis kesken. :( Seuraavan kiertoon clomifenia 3 tabl. Saas nyt nähdä miten tässä käy...
 

Yhteistyössä