ovis ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlueEyes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli ja tulin.

Ovulaatio tosiaan tuli kipujen ja limojen perusteella aika tasan kaksi viikkoa siitä, kun olin viimeisen vaikuttavan e-pillerin ottanut. Tuosta sitten sellaiset päälle kaksi viikkoa myöhemmin tein positiivisen raskaustestin.

Omalla kohallani ikävä tuo raskaus päättyi sitten hyvin pian. Kaksi viikkoa tuosta testistä aloin vuotamaan ja ultrassahan se sitten todettiinkin, että tyhjää täynnä. Sen vuodon jälkeen tulikin sitten vielä menkat, mutta näitä seuraavia onkin sitten odoteltu jo nelisen kuukautta.

Lääkäri mulle totesi siinä keskenmeno-ultrassa, että ilmeisesti tosiaan nuo e-pillerit olivat sykäisseet mulla ovulaation, mutta huonoa tuuria vain, kun ei jaksanut pikkuinen pitää kiinni sen kauempaa. Tai tuulimunahan tuo todennäköisesti vain oli, mutta kuitenkin.

Eli kyllähän sitä voi heti ennen ekoja luomumenkkoja raskaaksi tulla ja jos onni on vähän parempi kuin allekirjoittaneella niin saada sen ihanan pikkunyytin syliin asti. :)

Mulle lääkäri sanoi pillereiden lopettamisen yhteydessä että kannattaa odottaa kierron tasaantumista ja hormoonitasapainon palautumista ennen kun alkaa yrittää vauvaa. Käytettiin siis kumia joulukuusta 2013 huhtikuuhun 2014 ennen yrittämisen aloitamista. On nimenomaan kuulemma suuremmat riskit mm. raskauden keskenmenoon jos saman tien hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen tulee raskaaksi.

kiitos vastauksistanne!

mietin vaan kun lopetin e-pillereiden käytön 2.8 ja tosi vähäinen tyhjennysvuoto tuli 6.8 joka kesti vain pari päivää ja harrastimme 11.8 ilman suojaa ja muutama päivä sitten tuli oireet mm. nännien arkuus, huimaus ym..

olisiko mahdollisuus että ovis tuli paljon aikaisemmin ja raskauduin!?

tänään 13 päivää yhdynnästä ja raskaustesti negatiivinen. onko mahdollisuus että negatiivinen muuttuu vielä positiiviseksi?

ap

lisäys edelliseen viestiin: valkovuoto lisääntynyt myös

ps. ei mulle tullut koskaan ennen menkkoja tai oviksen aikaan nännien arkuutta. tämä on toinen kerta kun nännien arkuus tuli. ensimmäinen kerta oli viime joulukuussa kun raskauduin e-pillereistä huolimatta ja ensimmäinen oire oli nännien arkuus.

Yhteistyössä