ovis ei nostakkaan lämpöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla

Vieras
Hei!
Ajattelin kysyä kohtelotovereilta (yrittäviä), josko jollain olisi vastaus mun pulmaani.

Mulla on pitkä kierto ja se vaihtelee. Kierron pituus on 40-48. Nyt on kp 43.
Tikuttanutkin olen joissain kierroissa ja ovis löytyi ja kerran kävin ultrassa ja näkyi, että munis kypsyi kovaa vauhtia.

Nyt kuitenkin tässä kierrossa seurasin vain aamulämpöjä. Kierron alussa ne oli 36.3. Vajaa pari viikkoa sitten oli 35.8. parinkin aamun ajan, jonka jälkeen on ollut tasaisena 36.0.
Näyttääkö tämä siltä, että ovista ei ole ollut tässä kierrossa vai mitä ihmettä?

Nämä on muutenkin ihan oudot ruuminlämmöt, olen yleensä mittaillut sellaista 36.6 astetta jos olen epäillyt tulevani kipeäksi tms.

nuo aamulämmöt ovat kovin epätarkka menetelmä. Kyllä ovistestit ovat parempi. Varmuuden oviksesta kertoo kuitenkin vain ultra ja progesteroni-verikoe. Se, että munarakkula kasvaa ei tarkoita sitä että se välttämättä irtoaisi. Kiertosi vaikuttavat kovin pitkiltä, on todennäköisempää että sulla ovis tapahtuu harvoin kuin että se tapahtuisi säännöllisesti.
Itselläni on säännöllinen ja oppikirjamainen kierto. Pillereiden poisjättämisen jälkeen meni aikansa että elimistö tajusi tehtävänsä. Niissä kierroissa joissa ovulaatiota ei tapahtunut, eivät lämmötkään nousseet. Mutta niissä, joissa ovulaatio varmistettiin ultralla ja osassa proge-kokeella, lämmöt nousivat juuri niinkuin pitikin. Mittailin niitä lähinnä mielenkiinnosta. Ne laskivat joko vrk ennen menkkojen alkua tai vasta menkkojen aluettua.
Itse mittasin perinteisellä kuumemittarilla, digitaalinen mittari kun näytti mitä sattui. Sen toiminta perustuu siihen, että lämpö nousee tiettyä vauhtia ja se piippaa valmista kun vauhti hidastuu, vaikka tulos ei oikeasti olekaan vielä valmis.

Tämän romaanin jälkeen olen kuitenkin samaa mieltä kuin edellinen eli ehkä ovista ei tässä kierrossa tapahtunutkaan?

Yhteistyössä