Ovelle tuli kaksi naista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Beep

Vieras
Tulin lapseni kanssa kotiin, ovella oltiin just riisumassa kun kaksi naista tuli siihen (olin nähnyt ennenkin nämä kaksi naista, jotain uskovaisia ovat)....

Toinen alkoi kyselemään onko raamattu tuttu jne.? Näkivät kyllä että mä en ollut heistä kiinnostunut ja että mulla oli muutakin tekemistä, riisua lastani joka vielä oli väsynyt ja kiukutteli. Silti tämä toinen naisista alkoi lukea mulle raamattua siinä!!!!

Siis onko nämä uskovaiset mielisairaita? Mikä ajaa ihmisen tuohon tilaan, ettei kunnioita enää toista? He eivät esim. kysyneet että saavatko vaivata, onko mulla hetki aikaa... Puhelinmyyjätkin sentäs aloittavat puhelun kysymällä onko hetkinen aikaa!!

Tunsin häpeää niiden puolesta, koska he eivät totaalisesti ymmärtäneet tilannetajua yhtään ja mielestäni toi käytös on jotenkin sairasta, ei hyvätapaista ja todella omituista.

En ehtinyt alkaa tenttaamaan keitä he edes ovat, oli lapsi siinä tärkeempi tosiaankin, mutta tajusin että melkein pelkään tuollaisia ihmisiä, koska käyttäytyvät omituisesti. Kylähullujen tasoa.

Onko vinkkejä mitä näille naisille pitäisi sanoa? Mitä ne edes haluaa?

Ensi kerralla aion kyllä kysyä, oli sitten kuinka kiire tahansa.

Teki mieli itse vetää vain ovi kiinni ja olla hiljaa, mutta sehän ei ole hyvätapaista. Tuntuu että nämä käyttävät jotenkin hyväksi ihmisten hyvätapaisuutta. Mikä näitä ihmisiä riivaa??

:laugh: Meidänkin oven taakse tuli 2 naista kesken pojan nimiäisten heiluttaa herätkää-lehteä.. totesin ettei jumalaa ole olemassa ja että meillä on pojan nimiäiset menossa, niin älysivät sentään ihan suosiolla lähteä pois.
*odottelee koska saavutaan uudestaan käännyttämään pakanoita* =)

Uskonto on asia jonka vuoksi on maailmassa tapettu enemmän ihmisiä kun minkään muun asian takia! Uskokaa mun puolesta ihan mihin haluatte kunhan ette kerro minulle siitä =)

ollut tietenkin ystävällistä kysyä ensin että onko kenties nyt huono aika tms.'
mutta toisaalta, kukapa meistä aina osaa sanoa ne oikeat asiat?
mä luulen että reaktio on aina melkein vihamielinen, jos ovelle tulee joku uskovainen puhumaan uskosta, sanovat he sitten mitä vain.
en usko että tarkoitus oli olla töykeä ja ärsyttää sinua :)

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
:laugh: Meidänkin oven taakse tuli 2 naista kesken pojan nimiäisten heiluttaa herätkää-lehteä.. totesin ettei jumalaa ole olemassa ja että meillä on pojan nimiäiset menossa, niin älysivät sentään ihan suosiolla lähteä pois.

Nää naiset kun ei oo edes helluntailaisia, vaan kulkee raamattu kädessä!!!

Ja käyvät täällä pyörimässä todella usein!!!

No onhan toi tyhmää. Sä oisit tarvinut vaikka apua lapsen kanssa tai edes rauhaa. typerää tommonen raamatunluku. Luultavasti vaan lukevat sitä, eivätkä edes mieti, mitä siinä sanotaan. Kato "elävä sana ei tyhjänä palaa", ajatellaan ja luullaan, että se auttaa jotain, että monotoonisesti lukee sieltä vähän mistä sattuu. :headwall:

Ja kyllä, jotkut uskoaiset ON mielisairaita. Usein just sitälajia olevat RAKASTAA tyrkyttää omaa juttuaan, eikö heillä ole mitään tilannetajua, koska
"astukaa esille sopivana ja sopimattomana hetkenä..."
:D

Minäkin olen uskiovainen, mutta minusta asiaa ei edistä se, että uskovat tekevät "ufohyökkäyksiä" toisten koteihin.

Musta saa uskoa mihin tahansa, mutta mitä nää eukot tulee mulle lukemaan raamattua ovelle!!! Miksi?

Pitäiskö mun mennä kiertää taloja ja lukee ihmisille Aku Ankkaa esim.? Eiks toi nyt ole ihmisten häirintää ja lähinnä.... SAIRASTA käyttäytymistä? ON!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No onhan toi tyhmää. Sä oisit tarvinut vaikka apua lapsen kanssa tai edes rauhaa. typerää tommonen raamatunluku. Luultavasti vaan lukevat sitä, eivätkä edes mieti, mitä siinä sanotaan. Kato "elävä sana ei tyhjänä palaa", ajatellaan ja luullaan, että se auttaa jotain, että monotoonisesti lukee sieltä vähän mistä sattuu. :headwall:

Ja kyllä, jotkut uskoaiset ON mielisairaita. Usein just sitälajia olevat RAKASTAA tyrkyttää omaa juttuaan, eikö heillä ole mitään tilannetajua, koska
"astukaa esille sopivana ja sopimattomana hetkenä..."
:D

Minäkin olen uskiovainen, mutta minusta asiaa ei edistä se, että uskovat tekevät "ufohyökkäyksiä" toisten koteihin.

No just noin, ja tekevät niiiiiiiiiin paljon hallaa raamatullekin ja normaaleille uskovaisille, eikös??

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:

Herätkää-lehti ei ole hellareiden. Kultalyhde ja Hyväsanoma ovat.

Ne on jehovan todistajia, jotka tyrkyttää sitä herätkää lehteä.

Musta saa uskoa mihin tahansa, mutta mitä nää eukot tulee mulle lukemaan raamattua ovelle!!! Miksi?

Pitäiskö mun mennä kiertää taloja ja lukee ihmisille Aku Ankkaa esim.? Eiks toi nyt ole ihmisten häirintää ja lähinnä.... SAIRASTA käyttäytymistä? ON!

jokaiseen uskontoon kuuluu eri tapansa, joissakin uskonnoissa kuuluu puhua uskostaan/ Jumalasta muille. ja sen sallii suomen laki.itse en näe siinä mitään sairasta. toisilla taas uskoon /uskontoon kuuluminen merkitsee perinteitä ja kerran vuodessa kirkossa käyntiä jne.
annetaan kaikkien kukkien kukkia :flower:

:laugh: Teepä se!

Kun olin saanut esikoiseni, eräs papparainen pimpotteli ovikelloa juuri, kun olin päässyt pitkästä aikaa päikkäreille. Kysyi minulta "onko isää tai äitiä kotona"? Huomasin raamatun kädessä ja sanoin vaan, että ei ole...

No just noin, ja tekevät niiiiiiiiiin paljon hallaa raamatullekin ja normaaleille uskovaisille, eikös??

No joo, mutta kun halu on kontakteihin toisten ihmisten kanssa, niin se tehdään keinolla millä hyvänsä. Kyllähän Lehtiä saa minun mielestä jakaa, mutta pitää olla kohtelias, eikä ahdistella. Ja toi raamatunjakeiden lukeminen menee vähän yli hilseen, se on vähän, ku jotain manaamista. Tai se siitä tulee mieleen. Semmoinen toisen hengelliselle alueelle tuppautuminen on väkivaltaa.

Kerran mä tapasin anopin luona nuoren naisen, joka näytti sormusta ja sanoi olevansa Jeesuksen kihlattu. :o Tyyppi oli todella omituinen. Kertoi käyvänsä discoissa ylistämässä ja "vääntelemässä itseään mitä erilaisimpiin asentoihin" Sitten jos joku mies kysyy häntä, hän sanoo olevansa varattu (jeesukselle). Jotenkin tuli tunne, ettei häntä kukaan kysyisi.

Ihan ufoa! :$

mun ekaan omaan kämppään ku tuli ekat jehovat niin mä jäni ihan innolla kuuntelemaan ( toisesta korvasta sisään toisesta ulos ) jotenki tuntu niin aikuselta :D mun omat ekat jehovat.

toisen kerran ku tulivat ja nousin heidän takiaan krapulaisena, tupakkisuussa, peitto ympärillä ku jehovat tulee herätkää lehen kanssa kertomaan alkoholin vaaroista. kysyin eikö ne huomaa että viesti on menny perille?... se oli niitä aamuja ku tasan tarkkaan tietää alkoholin vaarat :)

Edellisessä asunnossa kun asuttiin niin ovella kävi usein kaksi nuorehkoa naista (joskus mieskin mukana), jehovantodistajia nimenomaan.

Ystävällisesti - ja lyhyesti - kertoivat aina omista asioistaan, antoivat sen lehden ja toivottivat hyvää päivänjatkoa. Nimenomaan minua ovelle kutsuivat kun kuuntelin aina ja olin ystävällinen.

Minusta asiallista käyttäytymistä kohtaan täytyy ehdottomasti olla asiallinen, se on heidän elämäntyönsä jota he toteuttavat kun kiertävät ovelta ovelle.

Tiedän toki että näitä ovellakiertelijöitäkin on niin kovin monenlaisia, mutta pääosin olen törmännyt vain erittäin asiallisiin ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden tytön äiti:
Saavatkohan noi "jehovalaiset" palkaa tuosta vai vaan taivaspaikan kiertämällä ihmisten ovien takana?

mikset kysynyt? :)

En edes tajunnut että saattoivat olla jehovia, kun ei ne mitään lehtistäkään antaneet. Raamattua tosiaan vain alkoi lukemaan.

Ja tosiaan oli vähän kiire siinä, lisäksi säikähdyksessä koko tyypeistä, joten en alkanut siinä tenttamaan keitä ovat ja millä asialla. Ei ne kyllä suunvuoroakaan antaneet.

:whistle: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Semmoinen toisen hengelliselle alueelle tuppautuminen on väkivaltaa.

Mulle tulee mieleen vähän sama kun joku tulisi kysymään ovelle mun seksuaalisuudesta. Yhtä lailla hämmentyisin.

Kerran mä tapasin anopin luona nuoren naisen, joka näytti sormusta ja sanoi olevansa Jeesuksen kihlattu. :o Tyyppi oli todella omituinen. Kertoi käyvänsä discoissa ylistämässä ja "vääntelemässä itseään mitä erilaisimpiin asentoihin" Sitten jos joku mies kysyy häntä, hän sanoo olevansa varattu (jeesukselle).

:o