Ovatko vanhempasi eronneet? Entä oletko itse eronnut avioliitosta?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Mipasa"
Äitini erosi isästäni mun ollessa n.3-4v. Sen jälkeen on eronnut mysö isäpuolestani kun olin kasilla. Sen jälkeen oli yksi pidempi suhde, josta erosi. Nyt on ollut vuodesta 1997 tai jotain yhdessä suhteessa (ovat naimisissa).

Itse en ole eronnut. Olemme olleet yhdessä vuodesta 1998 ja naimisissa vuodesta 2007.

En ole eronnut, tosin naimisissakin vasta kolme vuotta, äiskä ja iskä olleet naimisissa vuodesta 1963. Mun veli on eronnut kerran ja mennyt uudestaan naimisiin, ollut uuden kanssa jo varmaan 15 v. ja siskoista kumpikaan ei ole mennyt naimisiin, eikä edes avoliittoon.

"hop"
Ovat. Itse tähtään siihen, että liitto kestäisi läpi elämän. Uskon, että se on aika pitkälti tahtokysymys, jos ja kun puitteet ovat kunnossa eikä perheessä ole esim. väkivaltaa. 15 vuotta on takana, toivottavasti tulossa on vielä monia kymmeniä vuosia. :)

Lex
Ihan mielenkiintoinen pohdinta.

Vanhempani ovat eronneet.

Itse en ole toistaiseksi eronnut, mutta ollut lyhyesti asumuserossa.
Mahdollisesti tausta vaikuttaa siten, että en koe parisuhdetta onnellisuuden ehtona.
Tiedän, että pärjään mainiosti itseksenikin, ja kynnys eroamiselle on verrattain matala.
Tämä varmasti johtuu omassa lapsuudenperheessäni saamastani esimerkistä, että on todella parempi olla itsekseen kuin huonossa avioliitossa.

Lisäksi en ole koskaan kokenut mitään sosiaalista painetta avioliittoon/parisuhteeseen, tuttavapiirissäni eroaminen on melko yleistä.

Ovat eronneet, tosin syy aika ilmeinen ja voin sanoa että samasta syystä en takuulla tule eroamaan. :D Isäni on ollut naimisissa jo varmaan 15vuotta.

Emme ole eronneet, naimisiin menimme kyllä vasta reilu vuosi sitten.

Miehen vanhemmat eivät ole eronneet. Eivätkä miehen siskot, eikä isäni vanhemmat eikä eikä... Onko tämä resessiivinen vai dominoiva geeni niin lasketaan. :xmas:

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä