Ovatko isovanhemmat lastenhoitoautomaatteja?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
-M-
Meillä jos lapsenhoitoapua tarvitaan niin kysytään mummilta tai mummolta olisiko halukas olemaan hetken aikaa lapsen kanssa. Lapsi on yöhoidossa ehkä 2 kertaa vuodessa. Usein anoppi pyytää että saisi tytön päiväksi luokseen. Ja tyttö siellä viihtyy niin mikäs siinä. Minun vanhempien luona tyttö käy minun seurassani useammin. Harvemmin yksin.
 
Meil ei poika oo isovanhemmilla sen takia, et me vanhemmat saatais olla rauhassa. Omasta halusta isovanhemmat ottavat pojan luokseen. Poika on isovanhemmilla varsinaisessa hoidossa silloin jos molemmat ollaan viikonloppu töissä tai osuu iltavuorot yht aikaa.
Mun vanhemmat asuu viereises talos joten mummu lamppaa täällä ja poika siellä. Mummu sanookin et jo parissa päivässä iskee vieroitusoireet ja sama pätee poikaan. Ovat kuin paita ja peppu. Ite oon onnellinen siitä, et kaikki 4 isovanhemppa ovat lähes päivittäisessä ja viikottaisessa elämässä mukana. :heart: :heart: :heart: :heart:

Mun pikkuveli on hoitoautomaatti, vahtii ehkä kerran paris viikos jonku tunnin, vastineeksi saa ajella meidän autoilla ja bensoilla. :D
 
Ei jatkuvasti ,ja tulevat meille jos tulevat.

Mutta kun ovat periaatteessa ainoat lastemme isovanhemmat niin jonkin verta on tullut pyydettyä hoitamaan ja aina mieluusti tulevat,usein itse kysyvät heti jos on juhlapäivää,uuttavuotta,vappua tms.että tultaisko:)

Kerrankin vappuna olivat jo meille ehtineet kun tulin kaupoilta lasten kanssa,hoitamaan tulivat,ja ihmettelivät kun sanottiin miehen kanssa että me aateltiin kyllä olla kotosalla:)Juhlittiin sitten vappua koko poppoo :D
 
Mikä on jatkuvasti sitten. meillä on hoidossa n. kerran kuussa yhden yön. Viimeksi olivat n. kuukausi sitten yökylässä. Nyt menevät varmaan vasta ensi kuussa kun mulla niin paljon koulukiireitä ja miehellä työkiireitä ettei ehditä menemään mihinkään juhlimaan. meillä on yleensä hoidossa siksi että halutaan tavata kavereita ja käydä ravintolassa. Joskus ollaan ihan vaan kotona.
 
Mun äiti ei ole. Miehen äiti on, mutta se vaan menee niin päin että mummi saatta soittaa pari tuntia aiemmin että olen sitten tulossa hakemaan lapset hoitoon kun muutkin serkut nyt täällä on. Ollaan varmaan heiltä pyydetty 3 kertaa kolmen vuoden aikana hoitoapua, mutta lapset ovat olleet siellä hoidossa valehtelematta ainakin 20-30 kertaa, kun mummi näin tahtoo :D Mikäs siinä! Ja muksut tykkää :heart:
 
Meilläki mummulan ovessa lukee, että "epäkunnossa". :LOL: :LOL: Ei oo automaatteja, eikä tarvi ollakaan. Ei semmosta voi keltään vaatia, ei se velvollisuus ole.

Vois ne joskus olla lasten kans ihan siksi, että jäis lapsille kivoja muistoja ja että ei isovanhemmat jäis täysin vieraiksi. Harmittaa sitte, ku he tarvii enempi apua meiltä ja olettaa taatusti meidän lastenki käyvän heitä auttamassa ja kattomassa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku82:
Mun äiti ei ole. Miehen äiti on, mutta se vaan menee niin päin että mummi saatta soittaa pari tuntia aiemmin että olen sitten tulossa hakemaan lapset hoitoon kun muutkin serkut nyt täällä on. Ollaan varmaan heiltä pyydetty 3 kertaa kolmen vuoden aikana hoitoapua, mutta lapset ovat olleet siellä hoidossa valehtelematta ainakin 20-30 kertaa, kun mummi näin tahtoo :D Mikäs siinä! Ja muksut tykkää :heart:
Kaikilla ei tommoisia isovanhempia löydy.
 
Ja pyh. Toisessa mummulassa ei oo ollu koskaan, papan luona on ollu esikoinen niin että kerran kaks ollaan ehkä pyörähdetty kylillä... Vai ollaanko sitäkään kun mies on ollu tai minä aina siellä ja siis oltu yö papan luona joka tapauksessa ku kaukana asutaan toisistamme. Mummin luona on kuopus ollu yhen yön, esikoinen oli mun sairaala-ajat että mies pysty käymään töissä ja muutaman yön ollu yks yö kerrallaan siellä joskus. Eikä apua tarjota ite, eikä anna oikein tuo luonto periksi mennä pyytämään.
 
Eiku on tarjonnu mummi, että he voisivat tulla meille yöksi kattomaan lapsia. Mutta kun jos me saatas vapaa aikaa kahden me haluttas se myös kahden käyttää OMASSA KODISSA. Ei kiinnosta muualle lähteä vaan haluttas olla kaksin ja kattoa elokuva ja sitte ehkä... :whistle:
 
Mun vanhemmat asuu aika lähellä ja ovat aina vahtineet poikaa, jos ollaan hoitoapua tarvittu. Täytyy myöntää että joskus automaattisesti olettaa että kyllähän ne nyt voi vahtia. Poikaseni on ehkä kerran tai kaksi kuussa isovanhemmillaan ja silloinkin vain pari tuntia, koska on vielä niin pieni (7kk). Äitini on luvannut hoitaa poikaa päivisin sitten kun menen kouluun, joten sitten kai voi sanoa jo lastenhoitoautomaatiksi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ei, mut muuten ollaankin tosi paljon tekemisissä ja miltei joka viikko yökylässä porukalla.
Näin meilläkin.

Tosin kyllä nuo hoitavatkin, jos ajoissa kysyn ja aikataulut natsaa. Mutta en ole vapaa-ajan nimissä lapsia sinne viikottain työntämässä, lähinnä jos on itsellä lääkäri tms.

Pappa ja mummupuoli monesti soittaa itse ja pyytää lapsia yökylään.
Eli kyllä se meillä menee ennemmin niin päin, että me järjestetään keskenämme sitä vapaa-ajan menoa kahdestaan sen mukaan, milloin isovanhemmat itse haluavat lapsia hoitaa.
 
Meillä se automaatti toimii niin että vähintäänkin kerta viikkoon soi puhelin ja äitini siellä kyselee että "voisikos xx tulla vaikka viikonloppuna meille yökylään?" :D Ja milloin tahansa hoitavat muutenkin.

Että yleensä ei edes tarvi kysyä voisivatko hoitaa kun tahtovat tehdä sen ihan pyytämättäkin :heart:
 

Yhteistyössä