Ovatko isovanhemmat lastenhoitoautomaatteja?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Eivät ole! Tosin meidän lapset ( ei vauva) ovat taas tänään menossa mummolle yökylään. Mummo asuu yksin ja pyytää itse lapsia yöksi. Maanantainakin soitti ja pyysi tyttöä ti-ke yöksi. Ja nyt jo tänään neiti menossa toista kertaa mummolle yöksi saman viikon aikana. Hui kauhistus ;)


 
Ei ole. Se miten usein haluavat hoitaa, on heidän valintansa.

Meillä isovanhemmat ovat saaneet apua meidän hoitoon omilta vanhemmiltaan ja haluavat jatkaa perinnettä. Antavat hoitoapua omien resurssiensa mukaan.
 
vieras
Anoppi on ainut joka voi katsoa ja katsoisi varmasti jos lykkäisin vaan hoitoon, mutta hänellä on selkä sen verran huonossa kunnossa että se hoitoavun pyytäminen on mulla todella korkeella.
Nyt lupautui katsomaan siksi aikaa kun kuopus syntyy ja senkin sovin alustavasti miehen kanssa, jos anopin selkä on huonona niin menen yksin sitten synnyttää.
Mutta sitäkin enemmän arvostan hoitoapua mitä saan :)
 
teukkis
kylläpä tässä tulee nyt ihan huono omatunto..oma 2,5-vuotiaani käy kerran viikossa naapurissa olemassa mummolla ja ukilla yhden yön. Koulujutut vievät niin paljon aikaa, etten halua pitkän koulupäivän(ja pojan tarhapäivän)jälkeen viedä sitä vähäistä aikaa pois lapseltani vaan teen ne sitten kun napero menee yökyläilemään...toisaalta mummo ja ukki ovat kyllä hieman liian yli-innokkaitakin välillä, ja jos kieltäydyn menemästä kylään, niin alkaa kauhea tenttaus miksen muka voisi mennä..mutta kokonaisuudessa he ovat korvaamattomia yh-opiskelijan elämässä!!
 
meillä mun anoppi hoitaa ihan mielellään, on kuulemma seuraa eikä käy aika pitkäks. Nytkin ovat olleet yli viikon pojan kans kahdestaan mökillä.. ja soittaa sit kun tarvii ruokakassia viedä sinne.
 
Nalletar
Meidän automaatti (eli äitini) on tuossa tulossa kohta käymään. Ajattelin samalla kysyä, jos voisi lapsen kanssa olla pari tuntia huomenna. Ja tiistainakin sitä tarvisin jumpan ajaksi ja vieläköhän jotain...Että kyllä sitä kieltämättä tulee käytettyä. Harvemmin öitä, mutta tuollasia pikku menoja silloin kun oltais menossa miehen kanssa tai mies on töissä ja menisin yksin. Mutta meidän automaatti tulee kyllä ihan mielellään.
 
yhessä vaiheessa oli 4 viikonlopun putki että poitsu oli mummoilla yötä. 2 niistä oltiin ulkona ja 2 kotona tehtiin hommia. oisinkohan joutunut ehkä arviolta n. 3 kertaa kysymään jommaltakummalta mummolta pojalle hoitopaikkaa. yleensä jos mainitsen että pitäs lähtee perjantaina vaikka johonkin ni mummot on kilpaa pyytämässä luokseen ja miun äiti ottaakin ihan säännöllisesti kerran kuukaudessa ainakin. oisivat ottaneet tänäänkin mutta sanoin että nyt on ainakin kuukauden paussi, et poika ei mee mihinkään. olen kyllä onnekas tässä suhteessa että pojalla on 4 mummoa jotka tahtoo hoitaa häntä,
 
Rukoilijasirkka
Täällä on joka päivä ainakin yksi aloitus, jossa on tarkoituksena syyllistää niitä vanhempia, joilla on mukavat vanhemmat, jotka suostuu ottamaan lastenlapsia hoitoon. Joidenkin vanhemmat jopa haluavat lastenlapsia nähdä joka viikko.

Arvelen, että näitä aloituksia tekee joku, jolla on sellaiset vanhemmat, jotka ei halua lastenlapsiaan juuri nähdä.

Kun minusta tulee mummo, on selviö asia, että lastenlapset käyvät luonani usein. Jos heidän vaan annettaan käydä. Minun lapsuudenkodissani on kaikille lastenlapsille omat sängytkin, joissa he voivat tarpeen tullen nukkua. Lasteni serkut saattavat käväistä siellä koulun jälkeen ihan muuten vaan arkenakin.
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja pikku82:
Mun äiti ei ole. Miehen äiti on, mutta se vaan menee niin päin että mummi saatta soittaa pari tuntia aiemmin että olen sitten tulossa hakemaan lapset hoitoon kun muutkin serkut nyt täällä on. Ollaan varmaan heiltä pyydetty 3 kertaa kolmen vuoden aikana hoitoapua, mutta lapset ovat olleet siellä hoidossa valehtelematta ainakin 20-30 kertaa, kun mummi näin tahtoo :D Mikäs siinä! Ja muksut tykkää :heart:
Kuulostaa meidän mummilta ja fafalta. Yleensä soittavat aamulla ja illalla tai me viedään tai he hakevat.
Heille se on ajanvieto lastenlasten kanssa.
Tai välillä tulevat illalla lekkimään lastenlasten kanssa.
Kun taas mun äiti ei koskaan pyydä lapsia kylään eikä leikki heidän kanssa jos/kun tulee käymään meillä:(
 
Maisa
Kumpa ottaisivatkin joskus hoitoon... muutaman kerran ovat olleet pakottavassa tilanteessa kamalan mäkätyksen kera, mutta vapaa-ajan menojen takia eivät koskaan. Lapset 6 ja 2.
 

Yhteistyössä