Outoja näppyjä häpyhuulissa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimminen

Vieras
Mä menin nyt ihan paniikkiin, pakko tulla kyselemään.

Mä olen siis viikolla 28 raskaana, ja tutkailin nyt ekaa kertaa koko raskauden aikana alapäätä peilillä. Löysimpä sitten vasemman sisemmän häpyhuulen ja klitoriksen "välistä" oudon näppylä, tai tiesmikä, kertymän. Katsoin ensin että olis vaan jotain valkovuotohyytymää tms. mutta eise lähtenyt pesulla eikä raaputtamalla pois.

Sukupuolitestithän on otettu alkuraskaudesta, eikä niissä ollut mitään. Myöskään neuvolalääkäri ei ole sisätutkimusta tehdessään sanonut mitään, niitä on ollut nyt 5, toisaalta en tiedä huomaisikokaan, ovat kuitenkin sen verran "piilossa".

Seksiä en ole harrastanut hedelmöittymisen jälkeen, paitsi nyt viime torstaina ja siitä eteenpäin n. jokatoinen päivä, lapsen isän kanssa.

Mitä se siis voi olla? Eka tietenkin ajattelin että joku kondylooma, herpes, mitä näitä nyt on.. Mutta tosiaan ne testit ei sanoneet mitään alkuraskaudesta, eikä sen jälkeen ole seksiä ollut, paitsi tosiaan nyt viikko sitten - jos lapsen isällä olisikin joku (mitä en usko?) niin eihän se näin äkkiä näkyisi minussa?

Mä en tiedä onko tää oikea paikka kysyä - tuskin vain, mutta mä menin ihan paniikkiin :(

Jos oliskin kondylooma niin sitä ei voi todeta jos ei niitä näppyjä oo just sillon näkyvissä... ja ne voi ilmetä vasta pitkän ajan päästä tartunnasta ja käsittääkseni "aktivoituu" herkästi just raskausaikana.

Okei, täytyy googlettaa noita talinäppylöitä..

Mulla on tosiaan ollut vauvan isää ennen tasan yksi seksikumppani, monivuotinen avomies, jonka jälkeen seurustelin vauvan isän kanssa viisi kuukautta ennenkun tulokas sai alkunsa, välissä oli pieni välirikko tähän asti, eli ainoa mahdollisuus olis siis ollut, että se kondylooma olis tullut vauvan isältä sillon viime tammi-huhtikuun aikana? Eikö muka siltikään olisi kesäkuussa näkynyt testeissä?

Tuntuu kyl vähän uskomattomalta vaihtoehdolta, vauskin isällä kyllä on varmasti muitakin ollut ennen mua, mutta olis se mulle sanonut jos joku sillä olisi, eikai voi kuitenkaan olla mahdollista, että se itse ei sitä tietäisi?

Täytyy kyllä kuuklettaa noita talinäppylöitä, tuntuu ehkä järkevämmältä :D

Ne on ilmeisesti aika pieniä? Mulla nimittäin löydettiin yhtäkkiä rv33 muutama kysta emättimen suulta/emättimestä. Niillä on kyllä jo ihan kokoa eli en kyllä usko, että jäisi neuvolalääkäriltä huomaamatta. Joka tapauksessa, kannattaa selvittää ettei ole esim. kondylooma, joka saattaa estää alatiesynnytyksen tai ainakin se pitää ottaa siinä huomioon.

Ne oli sellasessa yhdessä ryppäässä, millä oli kokoa ehkä joku 1 cm x 0,5 cm? Sellasia vaaleita.

Mulla otettiin papa-koe raskauden aikana, mikä oli kakkosluokkaa. Googlettaessani kondyloomaa ymmärsin että sitä seurataan juurikin papa-kokeilla?
Mun lääkäri kuitenkin antoi ymmärtää, että papa-koe raskausaikana otettaessa ei edes ole luotettava.

Eli periaatteessa olis siis mahdollista, että vauvan isä olisi mulle jonkun sukupuolitaudin tartuttanut, joka ei kuitenkaan olis vielä näkynyt niissä alkuraskauden testeissä, vaan olis nyt raskauden aikana jotenkin aktivoitunut?

Siis eihän kondyloomaa voi testata jos EI NÄKYVIÄ KONDYLOOMIA OLE. PAPA-KOE ON Ainut miten saat selville onko syvemmälläkin kondyloomia. Kyllä nuo näpyt ihan kondyloomille vaan vaikuttaa.. kerroppa neuvolassa aiasta, sillä jos on näkyviä kondyloomia niin ei ole ehkä hyvä alakautta synnyttää

testeistä selviää:
virtsasta klamydia ja tippuri
Verestä hiv, hebatiitti, kuppa
ja näkyvästä rakosta tai näpystä saa selville herpeksen ja kondylooman
papasta kondylooma, ei se siinäkään aina edes näy jos on ulkosynnyttimissä..

mä oon kyl ihan tyrmistynyt :(
Aina oon ajatellut, että sukupuolitauteja tulee kun paneskelee kännissä ympäriinsä, itelläni tosiaan ollut tasan nämä kaks suhdetta, enkä olis osannut kuvitellakkaan..

Mä alan nyt uskoa että se olis tuo kondylooma. jos se olisi jotain talinäppylää tms. niin miten se hoituisi pois? täytyy varmaan viikonloppu kitkutella ja maanantaina soitella lääkärille. Että voi olla pa*ka fiilis :(

Kondylooma ei todellakaan ole mikään maailmanloppu. Ja ainakin joka toisella vastaantulijalla se virus on!! Se voi siis tulla päälle mutta yleensä rauhoittuu joskus. se tulee ja menee... ja harvoin vaikuttaa synnytykseen (vain isot kondyloomat synnytyksen alakautta estävät)

Heti täällä ollaan ehdottamassa sukupuolitautia... Mulle kertyi kuopuksen raskauden aikana häppäreihin sellaisia rasvakertymiä (ihon sisällä). Siellä ne ovat vieläkin vaikka synnytyksestä aikaa 4 vuotta. Joskus sellainen tulehtuu ja rasva tulee ulos kuin finnistä... Ei ne vaarallisia ole, mutta inhottavia kylläkin.

Kondylooma voi olla oireettomana miehelläsi (tai ollut sinulla). Sitten se joskus putkahtaa esille sopivassa olosuhteessa/tilanteessa.
Siihen on lääkkeet olemassa ja tarvittaessa niitä poltetaan laserilla. Ja tosiaankin esiintyy ryppäissä, joita epäilen ap:llä olevan. On kuitenkin niin paljon yleisempi kuin herpes.

Mulla kanssa rankkoja klitoriksessa alueella eivät eritä mitään mutta välillä Kutittaa ja tuntuu että haavauma kin olen tiiä nyt viikon olleet pitäskö mennä lääkäriin päivystykseen vai minne

Yhteistyössä