outo varhaisultra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lisbeth"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lisbeth"

Vieras
kävin tänään varhaisultrassa, koska ollut koko raskauden ajan tunne siitä, ettei kaikki ole hyvin, ja koska en voi tehdä työtäni jos olisin raskaana. siksi piti heti selvittää.
1,5 viikkoa sitten tein clearbluen testin: raskaana 1-2. ja se olikin laskuoppini mukaan oikein. Tänään varhaisultrassa ois pitäny olla viikkoja 5+5 mut kohdussa näkyi sikiöpussi/ruskuaispussi? mutta oli niin pieni ettei edes kone laskenut viikkoja sille. lääkäri näytti et sen ois pitäny olla puolet isompi näillä viikoilla. itkun sekaisin tuntein tulin kotiin mut hain apteekista kuitenki vielä testin (uskoakseni viimein, ettei siellä kohdussa mitään ole) mut se näytti: raskaana 3+. näyttääkö se noin jos on keskenmeno/tuulimuna tms? luulis et näyttäis vähempi viikkoja tai ei raskaana. nyt on tosi sekavat fiilikset, en haluais pitää toivoa "turhaan" yllä kun nyt olen jo surrut, etten pettyisi ensi viikolla kun sovittiin et tulen silloin vielä uudestaan, vaikka lääkäri olikin sitä mieltä ettei siellä kehity joko mikään tai sit on lakannu kehittymästä. onko kellään kokemuksia moisesta?

Ei noilla viikoilla mun käsittääkseni näe vielä mitään. Ei ainakaan silloin kun mä olen varhaisultrissa käynyt. Mulla plussat on tulleet tosi myöhään (n. kp 60) ja raskauden keston määrittelemiseksi olen noissa käynyt. Vasta viikoilla 6-7 on näkynyt alkiot.

ai jaa, mulla viikolla 5+ näkyi vain musta piste, ja lääkäri sanoi vastaavan viikkoja 5+ juurikin, jos kyse on raskaudesta. pari viikkoa siitä näkyi sykkivä sydän

niin ja siis ei näkynyt edes sikiötä saati sykettä, vain se pussi jok oli viikkoihin nähden olemattoman pieni.. lääkäri yritti et jospa ovis ois ollu myöhemmin tässä kierrossa ja raskaus vasta tosi alussa, mut sithän ei stemmais ollenkaan tuo raskaana 3+, ku sit ei vois olla niin pitkällä raskaus.. eli tänpäivänen testi on hedelmöittymisen ajankohtaan nähden oikein, vain tuo pussi oli aivan liikaa jäljessä "viikoista"..

ja testi näytti plussaa...

Vatsa kasvoi hurjasti ja kävin ultrassa rv 10 yksityisellä kun jotenkin epäilytti. Oli tuulimuna,Sikiöpussi ja istukka löytyi mutta ei asukasta... Ehdin jo käydä ekassa neuvolassakin... Toivottavasti sulla kaikki ok...

[QUOTE="mimmu";23832386]ai jaa, mulla viikolla 5+ näkyi vain musta piste, ja lääkäri sanoi vastaavan viikkoja 5+ juurikin, jos kyse on raskaudesta. pari viikkoa siitä näkyi sykkivä sydän[/QUOTE]

mulla kans nyt näkyi vain musta pienenpieni piste jonka sisällä ei näkyny mitään. edellisessä raskaudessa viikon myöhempään ku nyt, nii kävin varhaisultrassa (sama lääkäri ja varmaan sama ultralaitekkin) ja silloin näkyi musta piste jonka sisällä valkoinen möykky joka oli siis alkio, syke näkyi sillon ja vastasi viikkoja, nyt ku vertailen noita kuvia nii onhan tuo ekan raskauden kuva huomattavasti isompi tossa vaik ero vaan 1 viikko...

niin menenkin ensi viikolla, muuten oottaisin sen pari viikkoa mut työn kannalta pakko saada tietää, nyt saikulla ihan tän takia etten tiedä sit oonko raskaana vai en. esikoisesta oli oireita ja "se tunne", nyt ei mitään oireita eikä sitä "tunnetta" paitsi fiilis että tämä raskaus ei etene ihan normaalisti.. piinaava viikko edessä, kun pitää elää tietämättömänä. tämä lapsi olisi niin toivottu.

kiitos teille, jotka olette vastanneet. onko vielä muita, joilla kokemuksia? ihmismieli on niin pöhkö, että kiusaa itseään elättelemällä vielä toiveita.....

yritin varata aikaa viikolle kuusi, mutta anto vata viikolle 7 koska silloin varmemmin näkyy se sydän eikä tuu just näitä pelkotilanteita ja sitä et saa mennä viikonpäästä uudestaan

Yhteistyössä