outo toispuoleinen kurkkukipu (ei flunssa)

  • Viestiketjun aloittaja kipee
  • Ensimmäinen viesti
kipee
Mistähän voi johtua, kun toinen puoli kurkusta on niin kipeä, että sillä on vaikea niellä. Välillä säteilee korvaankin tosi kipeästi. Ikäänkuin joku patti siellä (turvonnut imusolmuke?) Ei ole muita oireita, ei kuumetta eikä räkäisyyttä.
 
kipee
[QUOTE="vieras";26773364]Ettei afta? Mulla on silloin tällöin afta kurkussa ja aiheuttaa juuri tuollaista oirehdintaa.. tosi ikävää on.[/QUOTE]

onko niihin mitään hoitoa ja millähän saisin varmuuden onko tästä kyse? (niin varmaan lääkäriin menemällä :D mutta ei oikein jaksaisi lähteä, kun muuten ok kunto)
 
kipee
[QUOTE="vieras";26773533]No minä huomasin omani, kun taskulampulla valotin suuhun ja katsoin peilistä :D En tiiä onko niihin hoitoa, lähtevät itsestään pois muutamassa päivässä.. Aftat[/QUOTE]

mies katto lampulla suuhun eikä nähny mitään outoa, ei varmaan sitten ole tästä kyse
 
kipee
Kurkkupaise..

Aukeneeko suu? Kurkkupaise vetää leuat lukkoon (jos ei tänään, niin huomenna viimeistään).
eilen alkoi eli nyt ollu kaksi päivää eikä ole pahentunut/parantunut mihinkään suuntaa. Tosin kivun määrä vähän vaihtelee, jos on tosi kipeä hetki niin avaaminen voi olla vaikeaa ainakin isolle. No huomenaamulla näkee taas mikä on tilanne.
 
no hätä
Minulla on silloin tällöin ollut toispuoleinen kurkkukipu ja nieleminen on sattunut, enkä ole sitä sen enempää ihmetellyt. Välillä se on jatkunut normaalina flunssana, välillä mennyt 3-4 päivässä ohi. Monesti kun olen katsonut kurkkuun, se on punoittanut toispuoleisesti, joten joku tulehdus mitä ilmeisimmin. Minulla oli kerran myös aftoja kurkussa ja se kipu oli niin kova, etten ihan oikeasti pystynyt lopulta nielemään sylkeäni. Kurkku alkoi vuorokauden sisällä myös turvota selvästi (se näkyi peilistä) ja silloin lähdin päivystykseen ja sieltä sairaalaan kahdeksi yöksi tarkkailuun.
 
"luppis"
Itselläni johtuu toispuoleinen kurkkukipuilu kaulan ja hartioiden jumista. Puren öisin hampaitani yhteen joka vaikuttaa siihen, että varsinkin kaulan alue on todella jumissa aamuisin. Joka myös sitten vaikuttaa siihen, että nieleminen sattuu ikävästi toiselle puolelle kurkkua.
Samoin minulla on kolmoishermon lähtöpiste niskassa aivan jumissa joka myöskin vaikuttaa siihen, että kurkku tulee kipeeksi herkästi.
 
kipee
[QUOTE="luppis";26773979]Itselläni johtuu toispuoleinen kurkkukipuilu kaulan ja hartioiden jumista. Puren öisin hampaitani yhteen joka vaikuttaa siihen, että varsinkin kaulan alue on todella jumissa aamuisin. Joka myös sitten vaikuttaa siihen, että nieleminen sattuu ikävästi toiselle puolelle kurkkua.
Samoin minulla on kolmoishermon lähtöpiste niskassa aivan jumissa joka myöskin vaikuttaa siihen, että kurkku tulee kipeeksi herkästi.[/QUOTE]

Nukun yleensä tuolla kipeällä puolella, niskakin ollut jumissa välillä, ehkä sitten vika ei olekaan kurkussa.
 
vierailija
Pikkuruiset hedelmäkärpäset tai banaanikärpäset aiheuttavat nimenomaan äkillisen toispuoleisen kurkkukivun johon ei välttämättä liity mitään muita oireita ja se voi mennä myös äkisti ohitse.

Kokemusta on.

Varma merkki väkisin nenään ja suuhun pyrkivien pikkukärpästen perille pääsystä on voimakas mullan tai homeen aromi nielussa, nenässä tai kurkussa. Se aromi kun tulee juuri niistä kärpäsistä.

Tuosta syystä olen erittäin sinnikkäästi pyrkinyt hävittämään joka ikisen pikkukärpäsen joka asunnosta löytyy ja etenkin makuuhuoneesta.
Valolla sähköritilään hyönteisiä pyydystävä lamppu on osoittautunut tehokkaaksi keinoksi kunhan se sähköritilä on riittävän tiheä ettei siitä mahdu pikkukärpäset sujahtamaan läpi hengissä.
 
vierailija
Pikkuruiset hedelmäkärpäset tai banaanikärpäset aiheuttavat nimenomaan äkillisen toispuoleisen kurkkukivun johon ei välttämättä liity mitään muita oireita ja se voi mennä myös äkisti ohitse.

Kokemusta on.

Varma merkki väkisin nenään ja suuhun pyrkivien pikkukärpästen perille pääsystä on voimakas mullan tai homeen aromi nielussa, nenässä tai kurkussa. Se aromi kun tulee juuri niistä kärpäsistä.

Tuosta syystä olen erittäin sinnikkäästi pyrkinyt hävittämään joka ikisen pikkukärpäsen joka asunnosta löytyy ja etenkin makuuhuoneesta.
Valolla sähköritilään hyönteisiä pyydystävä lamppu on osoittautunut tehokkaaksi keinoksi kunhan se sähköritilä on riittävän tiheä ettei siitä mahdu pikkukärpäset sujahtamaan läpi hengissä.
En ole koskaan kuullut tuosta, mutta kun listii sellaisen sormien väliin, haju on todellakin se. Kuinkahan moni huushollis leimautuu hometaloksi sellaisten kukkapurkkien takia? Salaattipurnukoissa ihan tavallisia, ei siis tarvi olla sitä isompi ruukku:D
 

Yhteistyössä