Outo sähköposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minna77

Aktiivinen jäsen
15.01.2009
1 338
1
36
Aasia
Tietäisikö joku teistä mitä tämä on? Useamman kerran nyt viime aikoina olen saanut outoja sähköposteja. Ne ovat olevinaan mun tutuilta, heidän osoitteistaan, jotka ovat minulla sähköpostin osoitelistalla. Ko. postit ei kuitenkaan ole heidän lähettämiään, ja ne sisältävät ainoastaan linkin nettisivuille. Linkki vaikuttaa olevan eri nettikauppoihin, en ole uskaltanut klikata niitä. Esim. nyt juuri eilen sain postin tällä linkillä: cherylhansendesign.com/test/wp-content/themes.....

Mikä ihmeen juttu tuo on? Miten joku/jokin pääsee mun sähköpostiin ja osoitelistaan? Ensimmäisenä tulee mieleen virus... Voiko tuo siis olla virus tai vastaava? En ole varma saanko ajettua virustentorjuntaohjelmaakaan.

Sähköposti on, muuten, Hotmail. Ja olen käyttänyt sitä nyt viime aikoina yksinomaan ipadin kautta.

Viimeksi muokattu:
Tietäisikö joku teistä mitä tämä on? Useamman kerran nyt viime aikoina olen saanut outoja sähköposteja. Ne ovat olevinaan mun tutuilta, heidän osoitteistaan, jotka ovat minulla sähköpostin osoitelistalla. Ko. postit ei kuitenkaan ole heidän lähettämiään, ja ne sisältävät ainoastaan linkin nettisivuille. Linkki vaikuttaa olevan eri nettikauppoihin, en ole uskaltanut klikata niitä. Esim. nyt juuri eilen sain postin tällä linkillä: cherylhansendesign.com/test/wp-content/themes.....

Mikä ihmeen juttu tuo on? Miten joku/jokin pääsee mun sähköpostiin ja osoitelistaan? Ensimmäisenä tulee mieleen virus... Voiko tuo siis olla virus tai vastaava? En ole varma saanko ajettua virustentorjuntaohjelmaakaan.

Sähköposti on, muuten, Hotmail. Ja olen käyttänyt sitä nyt viime aikoina yksinomaan ipadin kautta.
Ihan ensinnä estä kyseisestä osoitteesta tuleva posti hotmailin asetuksista.
Virus se todennäköisesti on, mutta alkuperä jonkun kaverisi kone jolla samantyyppinen
osoitelista.

• Tykkää
Reactions: Minna77
Mulla tulee mun "omasta osoitteestani" kummallisia posteja. En ole avannut. Siis tokikaan ei oikeasti ole mun osoitteesta, mutta osassa postiohjelmissahan siinä kentässä saa lähettäjäksi näkymään mitä tahansa.

• Tykkää
Hotmailin saapuneiden viestien listasta pystyy hiiren kakkosnäppäimellä avaamaan alikon jossa on sellainen vaihtoehto kun: näytä viestin lähde. Sitä klikkaamalla avautuu puolisivua epämääräistä tekstiä ja siitä näkee oikean lähettäjän kun vähän aikaa tutkii. Näin mä olen välttynyt avaamasta edes saapunutta viestiä jos on epäilyttänyt ettei kaveri ole oikea viestin lähettäjä.

• Tykkää
Ok, kiitos vastauksista ja neuvoista!

Muoks. Ilmoittan ko. tutuille tuosta, että heidän koneiltaan on tullut tuollaisia sähköposteja, jotka todennäköisesti johtuu siellä olevasta viruksesta.

Viimeksi muokattu:
Nuo tuommoiset sähköpostit saattavat olla lähtöisin ihan mistä tahansa, lähettäjätieto on tosi helppo väärentää. Pitää osata katsoa noista välitystiedoista lähettävän postikoneen osoite, se kertoo paljon.

Yhteistyössä