Outo punainen valo öisin - APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä lastenhuoneessa liikkuu ajoittain kirkas valo, tosi nopeasti. oletan että se on meidän kummituksemme. kerroin jokin aika sitten lastenhuoneemme tapahtumista, ja kyllä, olen omasta mielestäni selväjärkinen ihminen, enkä ole aikaisemmin ajatellut uskoa kummituksiin tai muuhun yliluonnolliseen mutta pakko uskoa kun ei muuta selitystä ole löytynyt.
ajasta, meillä tapahtumat tapahtuvat yleisimmin tasan puoli yhden aikaan yöllä eli se kai on jokin sopiva aika kyseiselle hengelle -tai miksi sitä sitten nimittäisikin.
mutta tapahtumia ei voi ennustaa.
olen itse nähnyt sen kirkkaan valon noin 6 kertaa, se liikahtaa tosi nopeasti ja katoaa. sellainen pieni terävän kirkas valo. sitten olen kerran nähnyt -vaikken olisi halunnut- vaalean hahmon tulevan ovesta, sitten nukahdin tai pyörryin tai molempia, en ole nimittäin ikinä ennen pelännyt yhtä paljon. kerran olen tuntenut lasta nukuttaessa että jokin laittoi kylmän kätensä kyljelleni. minä en edes ensin tajunnut että siinä ei ollut ketään, ensimmäinen ajatus vain oli että se on mies kunnes tajuntaan hiipi että haloo, olen taaperon kanssa kaksin...huh, kylki tuntui kylmävän koko illan sen jälkeen, ja meillä oli sentään väkeä tuvan täydeltä tuolloin. uusin on, että esikoisemme kuulee ilmeisesti jonkun iltaisin itkevän...

kaikkeen tottuu, minä en vain suostu olemaan yksin lasten kanssa yhtään yötä täällä, jokin tuki ja turva siitä toisesta aikuisesta kuitenkin on.

minun mielikuvituksellani punainen valo voisi olla nainen? voisiko värit mennä niin, vai onko se vain esim. jokin tunnetila?

huvittavaa kun tässä sitä kirjoittaa koneella tällaisesta asiasta kuitenkin tosissaan, surkuhupaisaa...jaksamista.

mäkin tos muutama yö sitten vietin todellisen liskojen yön, ei vaan uni tullut silmään millää..
me ollaan vesivahingon takia ns.evakossa täs naapuritalos ja tän takapihan takana kulkee lenkkipolku, tuossa siis tän asunnon ja tuon polun välissä on pieni oja.
monena iltana olen havahtunut ku olen telkkaria kattellu että joku kyttää tuolta polulta tänne asuntoon, en tiä mikä pervo on mut tosi v***u ärsyttävää, siis vaa seisoo siä ja kyttää mut ku sen verran pimeetä ettei erota edes onko mies vai nainen.
olen miettinyt et joku vaan ulkoiluttaa koiraa tms. ja pysähtyy mutta ku ykski ilta oli melki 10min siinä ja sit vaan lähtee kävelee,se varmaa luulee et me ei nähä sinne mut täältä näkee ihan hyvinkin ja yks ilta sit menin toho takapihalle huutaa et kukas paskahousu sä oikee oot ja onko sulla jotain asiaa :laugh: :kieh: noh,ei oo sen illan jälkee näkynyt ,a hulluks mua ei voi sanoa koska miesystäväkin näki saman ja sano et jos viä näkyy ni sit seuraavaks juoksee perään :D o mut täs sit yks yö tosiaan oli ihan outo, mul oli tosi outo olo ja koitin rukoilla ja kaikkea, mulle tuli rytmihäiriöitä ja jotenki oli vaikea hengittää, hikoilin ja kaikkea,tuntu ku joku kylmä kalma (miehen sanoin) olis menny siä huonessa,kauhee ilmavirtaus vaik ikkunat kii ja patterit täysillä,en tajua miks koska nää on aika uusia rivareita ni ei nyt kauheesti pitäs vetää tms. no sit yhtäkkiä rupes kuuluu kauheeta raksutusta niinku iso seinäkello, luulin oikeesti et nyt tulee valkotakkiset ja se hito raksutus ei loppunut millää,tuli aika läheltä ja kaikki tietää et mä vihaan kelloja yli kaiken koska oon tosi herkkä nukkuja, ei voinut tulla pattereista koska se ääni oli ihan toisenlainen ja se ääni koveni vaan koko ajan siis ihan ku seinäkello sellanen kyl ny tiiätte ja mä aloin miettii mis tääl muka on kello ja en löytänyt mistää järkevää selitystä joskus aamuyäöä sit nukahdin ja s ääni oli pois ku heräsin ja en vielkää tiä mikä se oli, on tää muutenki ihme kämppä tääl ollaa oltu kok ajan kipeitä kaikki tän 3kk aikana, imurit menee itellää päälle jne. koko ajan putoilee tavaroita alas jne. onneks päästää tänä iltana jo alottaa muutto takas kotii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lastenhuoneessa liikkuu ajoittain kirkas valo, tosi nopeasti. oletan että se on meidän kummituksemme. kerroin jokin aika sitten lastenhuoneemme tapahtumista, ja kyllä, olen omasta mielestäni selväjärkinen ihminen, enkä ole aikaisemmin ajatellut uskoa kummituksiin tai muuhun yliluonnolliseen mutta pakko uskoa kun ei muuta selitystä ole löytynyt.
ajasta, meillä tapahtumat tapahtuvat yleisimmin tasan puoli yhden aikaan yöllä eli se kai on jokin sopiva aika kyseiselle hengelle -tai miksi sitä sitten nimittäisikin.
mutta tapahtumia ei voi ennustaa.
olen itse nähnyt sen kirkkaan valon noin 6 kertaa, se liikahtaa tosi nopeasti ja katoaa. sellainen pieni terävän kirkas valo. sitten olen kerran nähnyt -vaikken olisi halunnut- vaalean hahmon tulevan ovesta, sitten nukahdin tai pyörryin tai molempia, en ole nimittäin ikinä ennen pelännyt yhtä paljon. kerran olen tuntenut lasta nukuttaessa että jokin laittoi kylmän kätensä kyljelleni. minä en edes ensin tajunnut että siinä ei ollut ketään, ensimmäinen ajatus vain oli että se on mies kunnes tajuntaan hiipi että haloo, olen taaperon kanssa kaksin...huh, kylki tuntui kylmävän koko illan sen jälkeen, ja meillä oli sentään väkeä tuvan täydeltä tuolloin. uusin on, että esikoisemme kuulee ilmeisesti jonkun iltaisin itkevän...

kaikkeen tottuu, minä en vain suostu olemaan yksin lasten kanssa yhtään yötä täällä, jokin tuki ja turva siitä toisesta aikuisesta kuitenkin on.

minun mielikuvituksellani punainen valo voisi olla nainen? voisiko värit mennä niin, vai onko se vain esim. jokin tunnetila?

huvittavaa kun tässä sitä kirjoittaa koneella tällaisesta asiasta kuitenkin tosissaan, surkuhupaisaa...jaksamista.

Pelkäät kuollaksesi jotain mikä on lastenhuoneessa, ja sitten laitat lapsen sinne nukkumaan???

Siis se vauvan sänky on teidän makuuhuoneessa?? Ehkä joku tosiaan hiippailee metsässä, ja katselee teitä jollain "kiikarilla" missä on sellainen tähystin millä voi katsoa pimeässä. Hyi kauhia...!Jos katos siellä teidän kylällä on nyt joku pöpi, mikä hiippailee yöaikaan. voihan olla että käy muidenkin talojen ikkunoissa, mut ne ei vaan ole heränneet.
Mun lapsuudessa nää hiipparit oli tuttu juttu. meitin kylällä oli parikin sellaista hullua, mitkä yöaikaa katseli taskulampuilla toisten ikkuinoista. Siihen oli kyllä kammottava herätä keskellä yötä. Kerran meidän mutsi soitti poliisitkin keskellä yötä...

Mikä tilanne ap:lla, vieläkö valot kiusaavat??

Joku toinen valitteli, että tunsi kylmän kosketuksen kyljessään nukuttaessaan vauvaa. Mä olen tuntenut tällaisia kosketuksia jo pitkään, varmaan ala-asteelta lähtien, aluksi pelkäsin niitä mutta nyt olen laittanut ne kyllä kehon hermojen piikkiin, vrt. jos jalka puutuu niin siinäkin tuntuu outoa kihelmöintiä...

Kyllä helposti saa päähänsä vaikka mitä kummitus-fiiliksiä jos liikaa miettii niitä juttuja. Mun mutsini on kummitus-uskovainen ja mäkin hypin seinille pari viikkoa kun meni sanomaan että tuntee meillä mieheni kuolleen vaimon haamun liikkuvan ja "häiriköivän" häntä erityisesti keittiössä. Hohhoijaa. Mut silloin kyllä pelotti.

Mutta kuten muutkin on jo sanoneet, niin ap:n kuvailemat valo-ilmiöt ovat todennäköisesti naapurin lasten kolttosia. Ainakin silloin kun mä olin lapsi-esimurrosikäinen, niin meillä ja erityisesti naapuruston pojilla oli tapana ottaa ulos lähtiessään mukaan taskulamppu jossa oli tavallisen valon lisäksi punainen ja vihreä valo. Sitten taskulampulla valoteltiin "valomerkkejä" muille lapsille, häiriköitiin ja peloteltiin ohikulkevia ihmisiä, valoteltiin talojen ikkunoista sisään, vilkutettiin sos-merkkiä ihmisten takapihoilla kun nähtiin että he ovat katsomassa telkkaria jne.

En kyllä usko että mistään yliluonnollisesta on kysymys.

Ja ullakon suhina ja sirinä voivat nyt johtua tuhannesta asiasta... Sähkölaitteet pitää välillä outoa ääntä, lattiat ja seinät natisee uusissakin taloissa kosteuden ja lämmönvaihteluitten takia, ja ulkoa tuleva ääni tuntuu joskus tulevan tosiaankin ullakolta tai jopa viereisestä huoneesta. Me asuttiin lapsena melko lähellä teollisuusaluetta, ja sieltä kuului kaikenlaisia outoja hurinoita ja sirinöitä... tosin välillä kuulosti kuin ne olisivat tulleet ihan talosta sisältä mutta sitten kun avasi ikkunan niin äänet voimistui ja sitten tajusi että nehän tuleekin ulkoa.

Että näin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulostais:
Meillä on värikuulapyssyissäja kuulapyssyissä sellaiset laservalot,näyttävät n.500m päähän.
Ollaan joskus iltaisin ja öisin kokeiltu niitä tuossa pihalla/metsässä,ennen peliä.

Niin sellaista vaan että voi olla että sielläkin joku kokeilee lasertaan,eikä tajua että osoittaa sillä teille sisälle,tai että olisitte hereillä ja näkemässä sen.Voi myös olla että ihan piruuttaan niin tekevät,mikä olisi kyllä tosi typerää.

Kuulostaa kyllä aivan laservalolta! En usko että punainen valo olisi henkimaailmasta, ne valot ovat kirkkaita, vaaleita.

LocutusOfBorg.jpg

Yhteistyössä