Outo ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anopista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anopista

Vieras
eli otsikkokin sen jo kertoo...
Meillä pieni vauva ja ongelmia tuottaa se että anoppini käy katsomassa vauvaa( ihan kiva niin) mutta hän haisee kamalalle HIELLE!!

Ja kaikki hänen vaatteet puserot siis haisevat ällöttävän imelälle, hien ja sen päälle lisätylle hajuvedelle/deodorantille.
Vaatteet eivät hänellä edes pesun jälkeen tuoksu puhtaalle.
Vaan niissä haisee hiki edelleen.¨
Ja annas olla mille hänen kainalonsa haiskahtavat.

Arvatkaa V....TUTTAAKO kun vauva on vasta kylvetetty, puhtaat vaatteet, hiukset ym. ja sitten mummo pakkautuu ottamaan hänet syliin...
ja juuri niin että vauvan pää ""hankautuu"" hänen kainalon lähelle.

Olen niin kyllästynyt tähän!!
Itse hän ei näytä tajuavan tätä. ( vaikka niin hieno ja fiksu onkin olevinaan...)
Olen alkanut systemaattisesti välttelemään häntä.
Eli kun luulen että hän on tulossa kylään, häivyn jo hyvissä ajoin vauvan kanssa.
Sitten mieheni mulkoilee minua kun hänen äitinsä ei nöäe niin usein vauvaa kuin minun äitini ( ollaan tekemisissä päivittäin) yleensä pakenenkin heidän luo,
eli tavallaan joudun lähtemään kodistani pakoon.

Kertokaa miten voisin tilanteen ratkaista.
Tätä ei jaksa.

inhottava ongelma, mutta musta anopin tästäkin huolimatta pitäis saada nähdä vauvaa eli elä karkaa pois, kun hän tulee kylään. Varsinkaan jos oma äitisi näkee vauvaa päivittäin!

Pyydä miestäsi sanomaan asiasta äidilleen, näin et saa sinä anopin vihaa itsellesi ;). Mut oikeasti, jos anoppisi ei itse ko. ongelmaa tajua tai tiedosta, niin voihan olla että hän on ""kiitollinen"", kun hänelle asiasta kerrotaan ja näin hän välttyy ns. nolaamasta itseään ventovieraiden ihmisten keskuudessa hien hajunsa kanssa, mikä muuten on yksi pahimmista hajuista.

No mun mielestä sun kannattais vaan sanoa, koska eihän toi oo kivaa. Voihan siitä aluksi syntyä 3. maailmansota, mutta koska anoppisi kuitenkin haluaa tavata lapsenlastaan, niin kyllä siitä leppyy. Ja ethän sinä mitään pahaa tee, sanot vain asiasta, joka vaivaa sinua.

Mutta voiko olla, että anopillasi on kenties vaihdevuodet tai jotain, eikä voi mitään hienhajulle ja yrittää sitä peitellä sitten vain lisäämällä dödöjä. Mulla itsellä oli jossain vaiheessa teininä ongelmana hien haju, johon ei mitkään konstit auttanut. Onneksi kesti vain jonkin aikaa. Sitten on ehkä huono mennä sanomaan, jos itse ei voi asialle mitään.

Mitä jos esität diplomaattia ja esität asian toisin? Kokeile vierailun jälkeen (kun vauvaan on tarttunut paha haju ja anoppi jo lähtenyt) ihmetellä, että mikä täällä haisee? Sitten aivan kuin kummeksuen huomaat, että se on sylissäsi oleva vauva. Käsket myös miestäsi haistamaan. Jos hän vähättelee asiaa ja vauva oikeasti haisee jatkat vain painostusta...eikös haisekin kummalle? Ihan jollekin pistävälle? Ihan kuin hiki haisisi. Ja sitten tietysti kummeksut mistä moinen haju on vauvaan tullut...onkohan sillä jokin vialla, eihän vauvat hikoile!? Kuin merkiksi haistelet sitten ""sivistyneesti"" omia kainaloitasi ja ihemttelet, että sinustako se on tarttunut. ELI SYYTÄ MUITA!! Ja miehesi, jos ei ole täysi sika, kyllä varmasti ryhtyy itsekin asiaa miettimään. Näitä miehiä pitää aina ""hiukan"" manipuloida. Se on kyllä tunnetusti maanpetos jos menet anoppia haukkumaan, vaikka esittäisit asian kuinka hienovaraisesti. Nyt pitää vain saada mies huomaamaan outo haju ja siitä se vyyhti alkaa itsekseen laukemaan.
Toinen vaihtoehto tosiaan on se, että esität asian jommallekummalle ihan suoraan päin näköä. Miehesi ehkä olisi helpompi tapaus. Hän tuskin teitä jättää vaikka sanotkin että hänen äitinsä haisee pahalle. Suuttuu kyllä varmasti. Kerro suoraan että tästä syystä välttelet koska asia sinua häiritsee. Ethän kuitenkaan tarkoita millään pahalla, sinua nyt vain sattuu kuvottamaan se hapan hien haju. Syytä vaikka hormoonejasi kun et kestä moista hajua.

Te ootte ihania... :) kyllä uskosin että hän itse kans huomaa että haisee,muttei välitä. Ja hänen vaatteen pesukin on sellaista että ei tule puhdasta. Epäsiisti tapaus kaikenkaikkiaan. Itse inhoan hien hajua! Ja naisihminen vielä on kyseessä. Tosiaan vihastuttaa kun vauvani haisee aikuisen hielle! Auttas varmaan jos ajaisi kainalokarvansa...

Voihan haju! En osaa auttaa ongelmassa, mutta:

Mulla tuntui synnytyksen jälkeen olevan hajuaisti tosi herkkä, ehkä noin 1kk ajan. Voisko olla, että osa häiritsevästä hajusta johtuu sinulla samaisesta asiasta? Vai haisiko anoppi jo ennen synnytystä?

Mustakin tuntui, että meidän anoppi haisi ihan keitetylle kaalille ym juureksille, joiden kanssa hääräili päivittäin. Enää en huomaa sellaista (5kk)...

Heh...ikää 40 vee...Eikai vaihdevuodet vielä. Tilailee itselleen jatkuvaan kosmetiikkaa,ni pitäs varmaan outona jos dödön veisin...Jakelee mullekki tilaamiaan eli ainaki hänellä ois mitä kainaloon sutia...

Yhteistyössä