Outo keskenmeno..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anniina

Vieras
Minulle tehtiin Ivf ja plussasin keskiviikkona jolloin kävin myös verikokeissa. Arvo oli tuolloin 157 joka oli kuulema erittäin hyvä ja keskenmenoa ei kuulema voisi tapahtua noin hyvällä arvolla. No, kuinkas ollakkaan eilen hulahti pönttöön verta ja verinen klimppi. Tänään verta on tullut välillä mutta aina vain wc-käynnillä.
Miten tämä on mahdollista..Miten se voi mennä kesken kun Hcg oli noin hyvä?Onko jollain kokemuksia?Voiko olla normaalia, että raskausaikana vuotaa verta?
Saan lääkärini kiinni maanantaina mutta ajattelin kysellä täältä, tämä kun vaivaa mieltäni.

Kiitos vastauksista :)

Valitettavasti mitkään hyvätkää hcg tasot eivät takaa raskauden jatkumista. Minulla ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta hcg arvo oli testipäivänä 79 ja silloin juttelin hoitopaikkani hoitajan kanssa siitä että se on aika alhainen ja ei välttämättä lupaa hyvää -> kesken meni. Ensimmäisestä PAS:ista tulin taas raskaaksi ja hcg oli testipäivänä yli 1000 (siirrettiin vain yksi alkio), mutta viikko testipäivän jälkeen tuli runsaampaa vuotoa ja keskenhän sekin raskaus meni vko 8.

Toisaalta olen kuullut useista tapauksista, joissa verenvuoto voi alkuraskaudesta olla hyvinkin runsasasta ja siitä huolimatta raskaus jatkuu. Saisit varmaan tilanteeseesi selvyyttä käymällä uudelleen veritestissä. Jos Hcg arvo ei ole kasvanut riittävästi tai se on kääntynyt jopa laskusuuntaan on aika selvää että raskaus on keskeytynyt.
Toivotaan parasta ja jaksamista.

Yhteistyössä