Keskenmenoja ja kysta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sain keskenmenon pari kuukautta sitten. Tehtiin tyhjennys lääkkeillä joka oli minusta "helppo" juttu fyysisesti, henkisesti erittäin raskas. Siitä neljän viikon päästä niukat kuukautiset. Kävin hcg verikokeissa ja arvo silloin 24U/I. Tein kuuden viikon päästä keskenmenosta raskaustestin ja olin raskaana. Menin uudestaan verikokeisiin, josssa arvo oli 17500U/I, eli minusta aika iso. Parin päivän päästä siitä, se oli vain 20500U/I. Pääsin ultraan, jossa kohdussa näkyi ruskuaispussi, sikiökaiku, verta sekä lisäksi lääkäri näki 10cm kokoisen kystan munasarjassa. Tämä ei ole vaivannut minua isoimmilla kivuilla, mutta pientä kipua ja paineentunnetta sekä vessassa rampaamista on ollut. Raskaus luultavasti mennyt kesken. Onkohan kysta sellainen, joka täytyy leikata vai voiko pienentyä? Voiko keskenmenot johtua tästä kystasta? Ensimmäisen keskenmenon kohdalla kaksi lääkäriä ultrasi, eikä kumpikaan puhunut, että olisi noin suurta kystaa siellä nähnyt.
 
vierailija
Yleensä kystat on vaarattomia. Puhjetessaan valuu usein kuukautisten mukana ulos, etkä edes huomaa sitä. Toisilla taas kystan puhkeaminen sattuu kovasti. Sun kysta kuulostaa isolta, joten epäilen että jotain sille tehdään. Ja toki se voi myös pienentyä/puhjeta. Seuranta käynti sulle varmaan annettiin? Siellä saat varmasti vastaukset kysymyksiin!
Keskenmeno kysymykseen en osaa sanoa mitään.
Millähän viikolla nyt olet? Minun vauva ei näkynyt ultrassa vaikka monet sanoi että vk6 jo näkyy. Vasta 7+ näkyi että kyllä siellä muutakin on kun vaan ruskuaispussi.
Hcg arvo nousee tuonne vk 9-12, jonka jälkeen alkaa tippua. Lukema on myös hyvin yksilollinen ja haitari on todella suuri. Eli noista arvoista en vetäisi mitään johtopäätöksiä, se on kuitenkin noussut ja minun mielestäni hyvin. Tsemppiä kovasti :)
 

Yhteistyössä