Outo huutava naapurinpoika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alakertaamme muutti kesällä äiti ja 12v poika. Isäkin näyttää olevan mutta tämä käy vain joskus pikavisiitillä (poistuu aina juosten), ei asu siellä vakituisesti.

Poika on samassa koulussa kuin oma 12v lapseni mutta rinnakkaisluokalla. Lapseni on kuullut tuolla rinnakkaisluokalla olevalta kaveriltaan, että pojalla on paljon erilaisia sairauksia (ei kuitenkaan että mitä esimerkiksi) ja poika saa syödä vain paahdettuja speltinjyviä, ei muuta. Onkohan tuo totta vai lasten juoruja, en tiedä, kuulemma poika ei syö ikinä koulussa vaan napostelee vain omia jyviään rasiasta.

Joka tapauksessa, tuo poika huutaa iltaisin ja öisin. Rääkyy, karjuu, hyppii ja möykkää. Tavarat lentelevät ja meteli on niin luja että kuuluu meille. Yleensä nämä "kohtaukset" alkavat kello 21 ja kestää noin tunnin ja uusi "kohtaus" alkaa kello 4 aamuyöllä ja kestää kanssa suunnilleen tunnin.

Olen ostanut jo korvatulppia mutta lapseni eivät tykkää käyttää niitä.
Eilen illalla kuuntelimme yhdessä järkyttyneinä että mitä siellä alakerrassa oikein huudetaan. Saimme selvää esim. näistä:
Poika: äitiiii äiiiitiiiii apua!!!!
Äiti: ei hitto mitä sä oot taas tehny?
Poika: ei en mä halua eiii! Se sattuu! En mä halua sitä!
Äiti: ole nyt hiljaa.
Poika: äiti soita ambulanssi!! Soita heti ambulanssi! Mä en ota sitä!
Äiti: ei nyt voi ambulanssia soittaa.

Sitten vain huutoa, möykkää, tavaroiden paiskomista ja lopuksi kovia yökkimis/yrjöämis ääniä ja sen jälkeen hiljeni.

Mitä ihmettä tuo voi olla?
Mikä sairaus aiheuttaa tuollaista?
Osaako kukaan veikata?

En todellakaan kehtaa soittaa ovikelloa ja kysyä että mitä siellä tapahtuu. Siitä alkaa vielä naapurisota ja tämä alkaa valittamaan neljän lapseni melusta, sitä tulee kyllä vain päiväaikaan mutta en jaksa mitään vihajuttuja.

Poika näyttää aivan tavalliselta.

Ja hei... ei kaikki ole kauhunaapureita..
Ihan hyvin voit kysyä.....

Tai sit vaan seuraavalla kerralla kertakaikkiaan soitat poliisin.. saa poliisi päättää mitä tekevät. On ainakin poissa sun sydämeltä

Pojalla on diabetes? Joku sairaus, johon tarvitsee lääkityksen ja ei halua ottaa sitä? Tässä tulee ihan mieleen pitäisikö itse ilmoittaa alakerran naapurille mitä meillä tapahtuu, kun erityislapsi huutaa joka asiasta. Eilen täällä huudettiin täysiä "äitiii eiiiii, älä koske pippeliin". Pojalla on esinahan tulehdus ja se pitää hoitaa.

Yhteistyössä