Pahin tuntemasi alkkisperhe, jossa lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
No eipä tuosta Mundin kertomasta voi tunnistaa. Ja hyvähän se on kertoa näitäkin, kun monikin elää niin pumpulissa ettei tajua millaista elämää toisaalla vietetään. Hirveän surullista. Mä jos mietin noita liikaa, alan itkemään ihan kauheasti ja tulee tarve auttaa, mutta toisaalta...

Gloria, miten sä pystyt tekemään tuota työtä?

Monta vuotta olin kotona omien lasteni kanssa ja nyt olen takaisin tyoelamassa talla saralla. Jonkun niita lapsia pitaa auttaa ja ajattelen etta jos saan edes yhden lapsen elaman saastetyksi niin tyo on hyvin tehty! Monta itkua olen kotona itkenut naitten kanssa,, mutta aina joskus ne tapaukset kaantyy parhain pain. Kaikkein kamalinta on se etta vaikka mita kamalaa kotona tapahtuisi niin lapset haluavat AINA olla kotona kun huostaanotto tulee. Ja tavoitteena on AINA lasten palautus kotiin vanhemm(i)(a)lle!

Ja omiani rutistan aina sita lujempaa mita kamalampaa on toissa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja pelvert:
No aika tehokas kristallipallo pitää olla että tuosta tunnistaa.

Maailma on pieni, eskoseni.

.

Ikävä kyllä tässä asiassa maailma ei ole pieni, vaan tälläisiä perheitä on ympäri maailmaa ja paljon :/

Meinaatko etta jos kolahi niin asiasta ei saisi lukea mitaan ymparipyoreeta esimerkkia missaan pain maailmaa? Milla ihmeella niita ihmisia sitte koulutetaan tahan hommaan jos ei mitaan esimerkkeja saa missaan kayttaa? Ja ihan tiedoksi, koulutus kirjat ovat aivan Julkisia Opuksia - kuka tahansa voi niita ostaa - ja ne ovat TAYNNA esimerkkeja kauheista perhevakivalta tapahtumista. Ja seminaariessakin kayttavat esimerkkeja - ihan puheessaan - ja PowerPoint esityksissa... voi pyhat sylvit taas,,,

:o Nyt meni multa ohi, sorry...

Jos multa kysyit niin tarkoitin tolla kommentillani sitä,
että ikävä kyllä näitä ongelmaperheitä on ympäri maailmaa ja sikäli tuollaisesta kuvauksesta ei pysty ketään tunnistamaan mitenkään.

Mä en tiedä mistään vaitiolovelvollisuuksista tai oppikirjoista.

Sorry,, minulta paloi hihat vahan tuon yksityisyyden saivartelun kanssa. En tarkoittanut sinulle ayskahtaa =)

.

Ikävä kyllä tässä asiassa maailma ei ole pieni, vaan tälläisiä perheitä on ympäri maailmaa ja paljon :/

Meinaatko etta jos kolahi niin asiasta ei saisi lukea mitaan ymparipyoreeta esimerkkia missaan pain maailmaa? Milla ihmeella niita ihmisia sitte koulutetaan tahan hommaan jos ei mitaan esimerkkeja saa missaan kayttaa? Ja ihan tiedoksi, koulutus kirjat ovat aivan Julkisia Opuksia - kuka tahansa voi niita ostaa - ja ne ovat TAYNNA esimerkkeja kauheista perhevakivalta tapahtumista. Ja seminaariessakin kayttavat esimerkkeja - ihan puheessaan - ja PowerPoint esityksissa... voi pyhat sylvit taas,,,

:o Nyt meni multa ohi, sorry...

Jos multa kysyit niin tarkoitin tolla kommentillani sitä,
että ikävä kyllä näitä ongelmaperheitä on ympäri maailmaa ja sikäli tuollaisesta kuvauksesta ei pysty ketään tunnistamaan mitenkään.

Mä en tiedä mistään vaitiolovelvollisuuksista tai oppikirjoista.

Sorry,, minulta paloi hihat vahan tuon yksityisyyden saivartelun kanssa. En tarkoittanut sinulle ayskahtaa =)

Ei mitään :)
Toi munkin vertaus saatto olla hiukka ontuva...

Äiti, isä, neljä lasta, joista yksi kehitysvammainen ja pienin oli tuolloin vauva. Äiti saattoi sammua keskelle kerrostalon pihaa, vauva vaunuissa itkemässä ja kehitysvammainen karkuteillä. Perhe sai kyllä kodinhoitajan, jotta edes päivisin oli lapsilla joku perään katsomassa ja ruokaa laittamassa. Tästä on kauan ja ei, en saanut tietoja perheestä työni puolesta.

Monta vuotta olin kotona omien lasteni kanssa ja nyt olen takaisin tyoelamassa talla saralla. Jonkun niita lapsia pitaa auttaa ja ajattelen etta jos saan edes yhden lapsen elaman saastetyksi niin tyo on hyvin tehty! Monta itkua olen kotona itkenut naitten kanssa,, mutta aina joskus ne tapaukset kaantyy parhain pain. Kaikkein kamalinta on se etta vaikka mita kamalaa kotona tapahtuisi niin lapset haluavat AINA olla kotona kun huostaanotto tulee. Ja tavoitteena on AINA lasten palautus kotiin vanhemm(i)(a)lle!

Ja omiani rutistan aina sita lujempaa mita kamalampaa on toissa ollut.

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:

Ja silti: kyllä pitäisi jonkinlainen moraali olla ihmisellä, joka tekee tuollaista työtä. Yksityiskohtainen tapahtumien kuvaaminen ja lasten iät mukana, ei ole ammattimaista ja asiallista toimintaa.

Älä nyt jumankeuta liiottele. Tuossa ole mitään moraalitonta tai asiatonta jos tuollaista kertoo. Jotain rajaa hei!

Peesi. Kyllä tuolla lailla voi kertoa. Toi voi olla mistä vaan maasta esim. tai vaikka jonkun venäjän paikallisuutisista. On ihan eri asia kertoa nimillä ja sukunimillä ym.

Ainiin.. Tulee mieleen Helsingistä eräs nainen joka oli ammatiltaan huora ( on edelleen vaikka ikää jo n. 35 ). Hän laittoi vakkaripanonsa maksamaan poikansa menoja ja harrastuksia ja antoi takapuoltaan vastineeksi. Nyt poika 16 vuotias. Poika tietääkseni tiesi tästä touhusta. Nainen nimitti itseään luksushuoraksi. Hänelle myös myynti-ilmoituksia sihteeriopiston sivuilla vielä tämän vuoden puolella.
Nainen myös toivoi ettei poika olisi poika vaan tyttö ja ehkä siksi nimesi pojan erään kuuluisan sorsan mukaan. Nainen on pilleristi ja alkkis ja menetti kyllä huoltajuuden jo vuosia sitten. Mutta välillä haluaa väkisin pitää lasta luonaan. Muuten lapsi on isällään.
Nykyään nainen kait asuu Helsingissä jonkun miehen ylläpitämänä. Hän ei saa lapsia vaikka yrittää. ( Voi miten harmi )
Tämän lähes kaiken hän on ihan itse kertonut mulle vaikka inhoan ko naista. Koulutuskaan ei takaa älyä. Hän on kauppatieteiden maisteri. Loput on kertonut eräs tuttavani joka joutui naisen kiristämäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ite tiiän perheen, jossa äiti, isä ja teini-ikäinen poika. Vanhemmat lähes joka pv ympäripäissään, poika kulkee huonoissa vaatteissa ja ei ole parturia nähnytkään. Tupakoivat sisällä ja poliisit ja ambulanssi vierailee usein. Kumma kyllä poika saa asua siellä, mitä ihmettelen kovasti.Olis taas sossuilla töitä.

Meillä asuu naapurissa tää esimerkki + 5-10 vuotta;
Äiti, isä ja alkkispoika n. 20-25 vee. Kaikki kulkee ympäripäissään kaljat käsissä aamusta iltaan pitkin lähiötä.

Tiedän perheen, jossa äiti ajaa autoa kännissä, polttaa pilveä lasten aikana, juo joka viikonloppu, miehet vaihtuu tiuhaan, yksi niistä istuu linnassa parhaillaan väkivaltarikoksista. Lapset ovat paskaisia ja oikeasti kehittymättömiä. Meidän 1v3kk puhuu enemmän kuin heidän 3-vuotias.
Sossuun on ilmoitettu monta kertaa, mutta jollain ihmeen kaupalla se ämmä pääsee kuin koira veräjästä! Siskonsa samanlainen, häneltä on lapset otettu huostaan, mutta tämä tapaus vain porskuttaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Ainiin.. Tulee mieleen Helsingistä eräs nainen joka oli ammatiltaan huora ( on edelleen vaikka ikää jo n. 35 ). Hän laittoi vakkaripanonsa maksamaan poikansa menoja ja harrastuksia ja antoi takapuoltaan vastineeksi. Nyt poika 16 vuotias. Poika tietääkseni tiesi tästä touhusta. Nainen nimitti itseään luksushuoraksi. Hänelle myös myynti-ilmoituksia sihteeriopiston sivuilla vielä tämän vuoden puolella.
Nainen myös toivoi ettei poika olisi poika vaan tyttö ja ehkä siksi nimesi pojan erään kuuluisan sorsan mukaan. Nainen on pilleristi ja alkkis ja menetti kyllä huoltajuuden jo vuosia sitten. Mutta välillä haluaa väkisin pitää lasta luonaan. Muuten lapsi on isällään.
Nykyään nainen kait asuu Helsingissä jonkun miehen ylläpitämänä. Hän ei saa lapsia vaikka yrittää. ( Voi miten harmi )
Tämän lähes kaiken hän on ihan itse kertonut mulle vaikka inhoan ko naista. Koulutuskaan ei takaa älyä. Hän on kauppatieteiden maisteri. Loput on kertonut eräs tuttavani joka joutui naisen kiristämäksi.

Mikä sorsa?
Repe? Riki? Kalevi? Vaiko Iines?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:

mistä näitä sikiää?

tiedän...äitiliini tykkää vetää kaljaa ja sen on näköinenkin. Muksulla ties mitä hoitajia tai on viikon pari isovanhempien luona, että äiti saa ottaa kaljaa. Lastensuojelu ei tietääkseni vielä ole ollut tähän tapaukseen yhteydessä.
Äidin mielstä on ihan ok ottaa 3 kertaa viikossa kunnon känät, vaikka lapsia onkin kotosalla.

Ihan nää tavis perheet joissa vedetään perskännit viikonloppuisin ja kaikkina juhlapyhinä lomia tietenkään unohtamatta, muuten käydään viikolla töissä ja ollaan olevinaan niin kunnollista niin kunnolista. Lapset hoidossa jatkuvasti tai sitten kotona kattelemassa kun vanhemmat juo ja pitää "hauskaa" aamut maataan krapuloissa pahalla päällä ja sit vähän loivennetaan kunnes iltaa kohti humallutaan. Viikonloppuisin ei oo muuta elämää ku katella vanhempiensa juomista tai sit olla hoidossa... Ja ah kyllä lapset on tärkeimpiä näissä perheissä ainakin pienessä nousuhumalassa..vaikka muuten valitetaan kun kukaan ei ota hoitoon että pääsis välillä rentoutuun. Nää on pahimpia.
alkon käytön sivuoireena sit pettämistä, riitelyä, ehkä välillä palaa hermot ja voi läppästäkin... no mutta pääasia on että kulissit on kunnossa. Ja kun omatunto vaivaa annetaa lapsille rahaa tai tavaraa.

No oikeastan sitä perhettä ei enää ole... Isä lähti vetämään. Mitä nyt väliin kävi pahoinpitelemässä perhettään. Lapsella ryysyt päällä, kehitys viivästymä. Otettu huostaan, kun äiti törttöili itsensä hengiltä oli aina kännissä myös auton ratissa ja lapsi kyydissä.