Outo homma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Lapsella oli viikko sitten 7-vuotissynttärit. Yksi kaveri ei päässyt kun oli kipeä. No, ei ollut kipeä, vaan puhui itsensä pussiin kun oli meillä, äiti ei vaan siis päästänyt häntä synttäreille. Ne olivat Hoplopissa ja se oli se syy. Tai tarkemmin se roskaruoka mitä siellä tarjotaan.

Nyt sitten laittoi viestin, että pääseekö mun lapsi heille, he on järkänneet sinne synttäriyllätyksen mun lapselle... Päästäsittekö? Eikös tuo ole vähän kummaa?

Kyllä mä päästin, mutta vähän ihmettelen.

Heillä tarjottava oli synttäreillä terveellistä. Oli vauvanaksut. Ja porkkananpaloja. Ja siis heilläkin oli 7-vuotissynttärit.

[QUOTE="vieras";29015641]Oletko nyt ihan tosissasi?[/QUOTE]

Minkä suhteen?

Kyllä mä hetken mietin, miksi joku haluaa järkätä synttäriyllätyksen mun lapselle omassa kotonaan, siis ikään kuin omat juhlat...

[QUOTE="aapee";29015644]Minkä suhteen?

Kyllä mä hetken mietin, miksi joku haluaa järkätä synttäriyllätyksen mun lapselle omassa kotonaan, siis ikään kuin omat juhlat...[/QUOTE]

No esimerkiksi vaikka jos oma lapsi on niin allerginen monelle ruoka-aineelle, tai kemikaaleille tai mille vaan, ettei sitä voi päästää hoploppiin synttäreille, mutta silti halutaan olla ystävällisiä lapsen kaverille ja muistaa häntä synttärin johdosta.

Myös joidenkin sairauksien vuoksi ei voi mennä hoploppiin synttäreille, ison pöpöaltistuksen takia. Muitakin syitä voi olla.

[QUOTE="hmh";29015674]No esimerkiksi vaikka jos oma lapsi on niin allerginen monelle ruoka-aineelle, tai kemikaaleille tai mille vaan, ettei sitä voi päästää hoploppiin synttäreille, mutta silti halutaan olla ystävällisiä lapsen kaverille ja muistaa häntä synttärin johdosta.

Myös joidenkin sairauksien vuoksi ei voi mennä hoploppiin synttäreille, ison pöpöaltistuksen takia. Muitakin syitä voi olla.[/QUOTE]

Ei ole. Kun hän on ollut meillä ja olen kysynyt kyllä allergiat, oli viime vuonna kotisynttäreilläkin.

Syy on se, että siellä on roskaruokaa.

[QUOTE="aapee";29015684]Ei ole. Kun hän on ollut meillä ja olen kysynyt kyllä allergiat, oli viime vuonna kotisynttäreilläkin.

Syy on se, että siellä on roskaruokaa.[/QUOTE]

So what? Joo, ehkä hieman outoa ja tiukkapipoista, mutta jos tämä on kyseisen perheen tapa niin sitten on. Kivahan se vain on, että haluavat kuitenkin juhlia lapsesi synttäreitä.

Kyllä mä päästäisin, jos muutenkin lapsi käy siellä kylässä. Ja ehkä kannattaa olla jonkin verran kriittinen tuon syynkin suhteen, jos tieto on tullut pelkästään lapselta. Lapset kertoo asiat omasta näkökulmastaan tai oman ymmärryksensä mukaisesti.

Jos omani ei pääsisi kaverin synttäreille joko oikean sairastumisen tai vaikka muunkin syyn takia, niin ei mulle tulisi mieleen järkätä omaan kotiini sille kaverille omia synttärijuhlia...

[QUOTE="aapee";29015707]Jos omani ei pääsisi kaverin synttäreille joko oikean sairastumisen tai vaikka muunkin syyn takia, niin ei mulle tulisi mieleen järkätä omaan kotiini sille kaverille omia synttärijuhlia...[/QUOTE]

No niin meitä on moneen junaan...

Kyllä mä päästäisin, jos muutenkin lapsi käy siellä kylässä. Ja ehkä kannattaa olla jonkin verran kriittinen tuon syynkin suhteen, jos tieto on tullut pelkästään lapselta. Lapset kertoo asiat omasta näkökulmastaan tai oman ymmärryksensä mukaisesti.

No kun esitin kutsun, niin kaverin äiti tenttasi tarkkaan, mitä siellä syödään ja näin ettei tykännyt.

Lapsi sanoi olleensa synttäripäivänä uimassa kun puhuttiin asiasta, siis koska on viimeksi ollut (suunnittelin siis yhteisreissua kun olen ennenkin ottanut kaverin mukaan). Kysyin että etkö ollutkaan silloin kuumeessa ja lapsi punastui koko kasvoiltaan ja sanoi että kuume nousi heti sen jälkeen. Tekstari tuli aamulla.

Jätin aiheen, myöhemmin kun kaveri oli mennyt, niin lapseni sanoi että hän tiesi jo, ettei ollut oikeasti kipeä kun yhteinen kaverinsa oli siellä seuraavana päivänä leikkimässä. Kysyin miksi luulet ettei sitten tullut synttäreille, niin lapseni sanoi että X eli kaverin äiti ei tykkää mistään roskaruuasta eikä kaveri ja sisaruksensa saa koskaan syödä sellaista.

No voi herra ihme mikä draamannostatus... oli kaverin tai kaverin perheen tilanne mikä vaan niin aivan outoa pähkäilyä minusta tämä kaikki. Muksu kaverin luo leikkimään ja sillä siisti.

Mistä tiedät vaikka kyse olisi ollut siitä että synttäreille tuli joku muu lapsi, jonka kanssa juuri tämä lapsi ei tule toimeen...? Ja mitä sinä siitä visastut...

[QUOTE="hmh";29015755]No voi herra ihme mikä draamannostatus... oli kaverin tai kaverin perheen tilanne mikä vaan niin aivan outoa pähkäilyä minusta tämä kaikki. Muksu kaverin luo leikkimään ja sillä siisti.

Mistä tiedät vaikka kyse olisi ollut siitä että synttäreille tuli joku muu lapsi, jonka kanssa juuri tämä lapsi ei tule toimeen...? Ja mitä sinä siitä visastut...[/QUOTE]

On sekin outoa, että vieraat valitsevat toiset vieraat...

Mua vaan ihmetyttää, että onko joku ikinä tehnyt itse niin, että jos lapsi ei ole syystä tai toisesta päässyt, niin järkätään omat juhlat sitten.

[QUOTE="aapee";29015738]No kun esitin kutsun, niin kaverin äiti tenttasi tarkkaan, mitä siellä syödään ja näin ettei tykännyt.

Lapsi sanoi olleensa synttäripäivänä uimassa kun puhuttiin asiasta, siis koska on viimeksi ollut (suunnittelin siis yhteisreissua kun olen ennenkin ottanut kaverin mukaan). Kysyin että etkö ollutkaan silloin kuumeessa ja lapsi punastui koko kasvoiltaan ja sanoi että kuume nousi heti sen jälkeen. Tekstari tuli aamulla.

Jätin aiheen, myöhemmin kun kaveri oli mennyt, niin lapseni sanoi että hän tiesi jo, ettei ollut oikeasti kipeä kun yhteinen kaverinsa oli siellä seuraavana päivänä leikkimässä. Kysyin miksi luulet ettei sitten tullut synttäreille, niin lapseni sanoi että X eli kaverin äiti ei tykkää mistään roskaruuasta eikä kaveri ja sisaruksensa saa koskaan syödä sellaista.[/QUOTE]

Ok, itsellä on vaan joskus käynyt niin, että lapsi on puhunut puutaheinää, eikä välttämättä tarkoituksella, ei vaan oikein ole itsekään käsittänyt asiaa :) Kyllähän tuo toki vaikuttaa siltä, että kaverin äiti on kontrollifriikki. Ja on ehkä ruvennut katumaan ja siksi kutsuu nyt lapsen. Jos ajattelet, että sun lapsi haluaa olla tämän toisen lapsen kaveri ja perhe on muuten normaali, niin ehkä sä voit jättää lapsen äidin säätämisen omaan arvoonsa.

Ok, itsellä on vaan joskus käynyt niin, että lapsi on puhunut puutaheinää, eikä välttämättä tarkoituksella, ei vaan oikein ole itsekään käsittänyt asiaa :) Kyllähän tuo toki vaikuttaa siltä, että kaverin äiti on kontrollifriikki. Ja on ehkä ruvennut katumaan ja siksi kutsuu nyt lapsen. Jos ajattelet, että sun lapsi haluaa olla tämän toisen lapsen kaveri ja perhe on muuten normaali, niin ehkä sä voit jättää lapsen äidin säätämisen omaan arvoonsa.

Joo, on mulla aiempaakin todistetta että on hiukan kontrollifriikin vikaa :) voi muuten olla just tuo katumus.

Kaveri on kiva tyttö, niin olkoon kavereita. Mun lapsen silmissä olen tämän takia saanut odottamatonta arvonnousua että olenkin rento ja salliva äiti :) aiemmin oli aina sitä mieltä, että mä oon tiukka.

• Tykkää
Reactions: Helmi Hamina

Yhteistyössä