Oulunseudun odottajat 2012

Mulla asuu kaveriperhe kuivasjärvellä ja heille syntyi juuri lapsi.Kertoivat, että siellä on myös aikalailla lapsiperheitä ja tykkäävät alueesta.
Välivainio on ihana paikka, kun menee sinne omakotitalo puolelle.

Itse asun Talvikankaalla ja tykkään tästä alueesta tosi paljon. Tämä on tietty hieman kauempana keskustasta n.8km. Me jäätäs tänne, jos täällä ois kohtuuhintaisia omakotitaloja-mutta ei ole. Me varmaankin siirrytään Ritaharjuunpäin.
 
Tulin nopsasti postaamaa kuulumisia.
Kaakkurin keskustassa ite asun kerrostalossa, ei pahemmin valittamista vaikka kyllä muaki alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää tää kerrostalo asuminen, mielellään lähtis omakotitaloon tai rivitaloon jonnekki missä ei tarvi haistella tupakansavua joka tulee joka helvetin kerta sisälle ku ikkunan avaa, ja jossa ei liikenteen äänet kuuluis seinien läpi, ja jossa ei koiria käytetä paskalla ikkunoitten alla!! :p :D

Ollaan tänään oltu koko päivä kiertelemässä kauppoja.. Huhhuh, tuli kyllä ostettua kiitettävästi kaikenlaista ja nyt on niiiiiin poikki. Just sanoin miehelle ettei pitäis ainakaan loppuvaiheessa muutako levätä, eihän sitä ikinä tiiä millon tulee tilanne että joutuis lähtä synnyttää niin millä voimilla sitä lähtis tämmösen päivän jälkeen :s

Huomenna tarkoitus tehä mansikkakakku miehen synttäreitten kunniaks. Käytiin sitä varten ostaa iso laatikollinen tuoreita mansikoita, ja maistoin nyt tänään vasta sen kesän ensimmäisen mansikan! Ah voiko olla enää parempaa <3 :)

Nyt saunomaan kipeytyneet lihakset helliksi ja nauttimaan kylmää jaffaa, i like :heart:
 
Asuinalueista: Hiironen, Pyykösjärvi, Vanha Kaakkuri, Mäntylä, Höyhtyä, Nokela, Kuivasjärvi on ainaki itellä aina listan kärkipäässä ku kämppiä katellaan...
Saattaa olla kämpän vaihto taas eessä (huhtikuussa muutettiin tähän nykyiseen). Asutaan nytten luhtitalon 2. kerroksessa ja minä haluan oman PIHAN! Aateltiin koittaa jonottaa tuohon tämän talon alakertaan, jos joku sattuis sieltä muuttamaan pois, koska muuuten tosin mukava talo.


Mitenhän sitä sais iskostettua päähänsä, että nyt pitäis vähän tahtia hidastaa, eikä rehkiä hikihatussa? Tänäänkin olin mansikoita poimimassa aamun ja nyt on selkä NIIN kipee. Samoin työpäivien jälkeen makaan vaan koko päivän/illan sohvalla kun kaikki päivän energiat kuluu työpaikalla. Huoh, ei oo seesteistä keskiraskautta näkyny vielä täällä.

Onneksi ei oo helle enää. :)
 
Heippa kaikki!

Minä ilmottaudun mukaan tähän keskusteluun.
Asustelen oulun seudulla Hailuodossa.
Ikää 21 tänä vuonna ja avopuolison kanssa naimisiin tulevana talvena ennen esikoisen syntymää.

Meille tämä raskauson aika uus juttu vielä. 4 päivä menossa nyt kun ollaan tietosia tästä.

Viikkoja kuitenkin kertynyt 15+4

Ultrassa käytiin eilen ja kaikki oli hyvin pikkuisella.
Minulta löyti kysta joka sitten tutkitaantiistain virallisella neuvola käynnillä tarkemmin.

Tulkaa käymään myös blogissani (missä muuten näytillä eilinen ultra kuva)
Tahdon odottaa

Nyt huutelenki ettälöytyykö tästä läheltä, oulunsalosta esim. Nuorempia ja erityisesti esikoista adottavia? olis mukava jutella :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :wave:

Hiljanen oon ollut. Tää mun väsymys painaa edelleen eikä loppua näy. Oonki menettäny jo toivon ja luulen, et tää loppuu vasta synnytykseen. Huoh. |O

Supistelut on nyt parisen viikkoa ollu riesana. Miehellä alko loma tänään joten toivottavasti ne loppus tai ainaski vähenis lepäilyn myötä.

Mulla ei noista asuinalueista oikein tiedä. Kaukovainiolla oon ite asunu ja en kyllä pitäny sitä niin huonona mitä mulle annettiin ymmärtää. Kaipa se vähän riippuu missä siellä asuu. Vanhemmat ihmiset on mua valaisseet, et Kaketsu on ennen ollut Oulun Toppila/Rajakylä. Rajakylä ja se Toppilan kerrostaloalue on kuulemma ihan kamalaa seutua. Itse asuin Rajakylässä, kun Ouluun muutin ja HUH HUH mitä seutua. Siis ainakin siinä kerrostalossa missä asuin. :D

Nyt ei taas jaksa enempää joten

POKSUEN 14+0 Tine & Vilpertti
 
Heips,

Neuvolassa käyty ja kaikki oli kunnossa. Neuvolatätikin oli nyt uusi ja tosi mukava. Sain mukaan sieltä pissaliuskoja, joilla voin itse joka päivä testata proteiineja.
Keskiviikkona on sitten synnytystapa-arvio, hieman jo jänskättää.

Prinsessan synttäreitä suunniteltu ja askartelujen merkeissä menee tää viikko. Kotimme muuttuu pian keijulaaksoksi =)

Jaksuja kaikille*

Tuutia & Papunen (36+6)
 
Tänne ei mitään ihmeitä =) Huomenna se uusinta ulta meri-oulussa, josko asukki suostuis jalkoväliä vilauttamaan ettei kolmatta kertaa sen takia tarvi käydä :D (vaikka eihän sen niin väliksi.. :D )

Uusille tervetuloa :) Vielähän tänne mahtuu! :)

Kävin viikonloppuna iin kärry kirppiksellä tekemässä ihania löytöjä! Seuraavaa innolla jo odottaen koska nyt jäi kierros kesken vesisateen takia :( Eipä meillä juuri hankittavaa ole mutta silti niitä on kiva kiertää :)

Tine Minulla tuota väsymystä oli kans n.18 viikolle.. sen jälkeen se vaihtu joksikin ihmeen päiväpahoinvointi väsymykseksi jota on yhä.. n. klo.11 alkaa tulla huimausta ja vähän heikotusta, ylitsepääsemätön väsymys ja tuntuu että seisaalteen nukahtaa.. n.klo 12.30 se sitten menee ohi niinku mitään ei oiskaan... :D

tämä ja asukki 24+1
 
Mie olen pitänyt vähän taukoa netissä istumisessa, mitä nyt olen pikaisesti käynyt lukemassa kuulumisia. Mieheni oli viikon kotona ja lähti taas tänään reissuun koiran kanssa, joten olen käyttänyt vapaa aikani miehen kanssa olemiseen. Varmaan hormoonit ovat syynä, mutta olen ollut taas pari päivää ihan surkeana ja itkenytkin, kun kuulin, että jään taas yksin. En ole aikaisemmin noin suhtautunu, vaikka ennenkin olen kotiin yksin jäänyt.

Meillä oli neuvola viime viikon tiistaina. Muuten arvot olivat hyvät, mutta verenpaine ja hemoglobiini oli taas laskenut. Hemoglobiini oli vain 103, joten jouduin rautakuurille. Sain luvan jopa syödä salmiakkia, jos alkaa yhtäkkiä heikottamaan. Pari kertaa sellainen tilanne on tullut, kun syömisestä on ollut liian kauan. En ole koskaan ennen kuullut, että terveydenhoidon ammattilainen olisi suositellut karkin syöntiin. :) Kuuntelimme myös pikkuisen sydäntä ja hyvin se siellä jyskytti. SF-mitta oli reilu 16cm, joten yläkäyrillä tällä hetkellä mennään. Potkuja kovasti odottelen, ainakin sellaisia, jotka tunnistan varmasti. Muutaman kerran on tuntunut siltä, mutta mitään varmaa ei ole. Korttiin laitettiin + ja ?-merkki.

Laitoin eilen vakuutus-hakemuksenkin tälle pikkuiselle, kait sitä sen verran pitää uskaltaa jo luottaa tulevaan. Nyt odotetaan tuleeko vakuutusyhtöstä vielä yhteydenottoa, kun saattoi jäädä joku juttu vähän epäselväksi. Emme edes jaksaneet vertailla vakuutusyhtiöiden hintoja vaan otimme sieltä missä meidän muutkin vakuutukset ovat ja olihan siinä myös hyvä tarjous mukana.

Emme ole vielä hankkineet mitään tavaroita, vaikkakin tekisi mieli ostaa yksi ihana huopa, kun se on todella hyvässä alennuksessa. Veljeni laittoi kuvia rattaista ja pinnasängystä, jonka voisimme saada, mutta pitää odottaa ensin ensi viikon rakenneultraan ennen kuin voi tehdä mitään päätöksiä noiden suhteen. Hyvä kuntoisiahan ne olivat, ainoa mikä mietityttää mistä saisi niihin rattaisiin kantokopan, jottei tarvitsisi erikseen vaunuja ostaa. Näistä pitää jutella mieheni kanssa, kun seuraavan kerran jutellaan. :)

Peppi1981 ja Sykerö 20+0
 
Heip! Onko teillä kokemuksia harjotus(?)-supisteluista? Mulla alko supistella jo rv12 ja rv13 kävineuvolassa ku koko yön oli ollu maha krampissa. Sillon sano et ei hätää, harjottelee vaan. Tänään sit kävelin portaita tuossa pari tuntia sitte ja sillon tuli niin iso ja kipee supistus, et jalat meni alta. Nyt edelleenki on painon tunne alavatsalla ja jomottaa. Millon näistä pitäis huolestua?

Tänään poks 15+0.
 
Mulla on harjoitussupistuksia silloin tällöin ja niistä kyselin alkuviikosta neuvolassa. Sain lapun kotiin missä sanotaan näin: "Uhkaava ennenaikaisuus on kyseessä jos supistukset alkavat esiintyä jaksottaisesti 15 min välein ja ovat kivuliaita tai niihin liittyy ristiselkäsärkyä, painon tunnetta alas, runsasta liman eritystä ja/tai verentuhrua emättimestä."

Varmaan kannattaa ottaa vaan rauhallisemmin jos alkaa supistelee :) Niin ja mulle terkkari sano et runsas vedenjuonti saattaa helpottaa supistuksia tai lopettaa ne kokonaan. Nesteen juominen kuulemma jotenki rentouttaa lihaksia tai jotain.
Jos itestä tuntuu et huolettaa jne. ja supistelee usein niin eihän siitä mitään haittaa oo jos soittaa esim. neuvolaan ja kysyy pääsiskö näytille.

Lena 26+5
 
Mulla on supistellut melkein koko raskauden. Mulla alapäässä oleva tulehdus on aiheuttanut 3 kertaa raskauden aikana supistuksia ja paineen tunnetta alapäässä. Mulla ei ollu mitään muita oireita. Jos jatkuu kannattaa käydä lääkärissä ja pyytää, että testaavat onko tulehdusta. Mulla välillä juuri kivuttomia supistuksia ja sitten niitä kivuliaita. Noilla viikoilla myös kohtu kasvaa ja se voi aiheuttaa kipua ja särkyä. Huolettaa varmasti, mutta käy tarkastuttaa jos yhtään tuntuu siltä.

Viime yönä mulla supisteli ensimmäistä kertaa yöllä levossa...päivällä ollu tasaisempaa..kovasti toivon, että käynnistys tää synnytys itsestään, mutta varmaan tää menee pitkäksi ja leikkaukseen....

Tuutia & Papunen (37+0)
 
Tervetuloa kaikki uudet mukaan!!:wave:

Mie oon ihan pihalla teidän jutuista kun en ehi täällä käymään lomailultani. :D Mutta hengessä mukana! Täällä ei mitään erikoisia tapahtunut. Sokeritulokset oli kaikki hyvät, luojan kiitos. :) Vaunuja käytiin viikonloppuna kattelemassa ja voi kauhia, eihän noista tiiä nyt sitten. Kauhiasti valikoimaa ja kauhian hintasta. Huhhuijaa. No, jospa meillekin jotkut sopivat kärryt löytyisi. Onneksi on vielä paljon aikaa miettiä. :) Se nyt ainakin tuli melko selväksi, että emmaljungaa ei tähän taloon tule, ovat aivan liian kalliit. Paitsi jos joku myy käytettynä, niin sitten voin harkita. Jokatapauksessa aloin miettiä, että kun lapsi alkaa istua pääasiassa, niin ostetaan jotku pienet matkarattaat, ku ei tuo meidän peräkontti sentään mikään hehtaarihalli ole. :D

Mutta jatkampa lomailua, tuun välillä taas kuikkimaan mitä täällä tapahtuu. :)

Nöhveli & pikkumöykky 13+5
 
Tervetuloa taas uusille! :wave: Nopeasti kasvaa ryhmä.

Kauheasti oli asiaa, vaan mitään en enää muista :D Ömmm...ainakin se, että me Nyytin kanssa tosiaan Kempeleessä asustellaan.

Harkkasupisteluja mulla oli alkupuolella jonkun aikaa iltaisin töiden jälkeen, mutta eivät olleet kivuliaita. Itse sain ohjeistukseksi lääkäriltä, että mikäli muuttuvat voimakaskipuisiksi niin nopsasti vastaanotolle mars. Enää en ole harkkareita havainnut olleskaan...

Kauheaa väsymystä täällä taas, ei tietoakaan energisestä keskiraskaudesta, mitä lienee sellainen! :kieh: Jos saan päivän aikana imuroitua tai leivottua marjapiirakan niin se on jo paljon se! Ja nyt kun erehdyin tähän loman loppuun ottamaan nämä yövuorot niin en saa senkään vertaa aikaseksi. Tänään kolmelta heräsin, vaapuin terassille, totesin että aurinko paahtaa ja vaapuin takas notkumaan sängynkulmalle...

Yönjatkoja mammoille!

*metsätähti* & Nyytti 24+6
 
Heräsinpä tänään sit kuudelta enkä saanu enää unta niin päätin tulla kirjotteleen ajan kuluksi :)

Täällä porskutetaan jo viikoilla 34+1. :heart:
Synnytys rupeaa oikeestikki olee lähellä..
Nyt vasta alan olee tyytyväinen tästä raskaudesta, oikeen nautin kun maha kasvaa,
onhan tässä keretty jo monta kertaa itkua vääntää kun kadulla näkee oikeen isomahaisia raskaana olevia :D

Huomenna neuvola. Ja perjantaina miehen papan hautajaiset.. Tuli kiire hankkia sopivaa vaatetta mutta onneksi sekin on nyt hoidettu. Panikoin vaan ku tää maha yhtäkkiä vaan rupes kasvaa kunnolla, että ne vaatteet ei nyt sit mahtuiskaa mulle ku pitäis olla jo menossa :D

Aattelin yllättää kultani ja leipoa tiikerikakun valmiiksi kun se tulee töistä :) Eka kertaa kokeilen leipoa sitäki.. Oon löytäny itestäni ruuanlaittajan/leipojan vaikka oon aina inhonnu kumpaaki hommaa. Nyt vaan innostuu aina enemmän ku saa kehuja nuista aikaansaannoksista. Kyllä se hyvältä tuntuu kun tekee eka kertaa vaikka nyt sen kermakakun ja oma isä kehuu että parempaa ku äitis tekemä :D Hehh..
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Tällä ketjulla ei ole FB-ryhmää, mutta minä voin sellaisen perustaa, jos kiinnostusta löytyy. :) Ryhmänhän saa salaiseksi, jolloin kukaan muu kuin ryhmän jäsenet eivät nää kirjoittelua tai edes sitä, että ryhmään kuulutaan.

Mä lähden tästä neuvolaan. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Mesikämmen ja masukki 36+6
 
Kummasti ne päiväunet piristää. Eilen töiden jälkeen nukuin kevyet 3 tunnin päikkärit ja heti loppu jomotukset mahassa ja illalla jaksoin jopa imuroida kämpän. Yleensä on jo keskiviikkoisin niin loppu, et sitä vaan jotenki koittaa rämpiä loppuviikon töissä, mut nyt ei tunnu ees pahalta.

2 aamuherätystä kesälomaan! Ja kelit senku paranee!
 
Synnytystapa-arviossa käyty. Viime hetkellä saatiin vaari hoitaa prinsessaa ja mies pääsikin mukaan. Olin ihan hermona, joten oli ihanaa kun mies oli tukena. Selkeästi kyllä mieskin tykkäs, että sai olla siellä.

Kaveri oli 3,3kg ja arvio laskettuna olis 3.9kg. Alakerrassa ei ollut tapahtunut mitään (vaikka kipeitä supistuksia on ollut) ja lääkäri oli aika skeptinen, että lähtis vielä syntymään. Mulle kun on tehty sectio niin eivät rupea käynnistämään. Lääkäri olisi laittanut sectio-päätöksen heti, jos oltas sitä haluttu. Lääkäri kävi ottaa konsultaatiota erikoislääkäriltä ja kaikkien yhteispäätöksellä päädyttiin siihen, että me vielä odotellaan 13.8 asti ja toivotaan,että synnytys käynnistys luonnollisesti. Tuolloin on aika erikoislääkärille ja siellä sitten varmaankin tehdään se sectio-päätös.
Olo on huojentunut. Jollain tapaa saan nyt vielä 3 viikkoa olla raskaana ja valmistautua. Tietty toivon,että synnytys lähtis käyntiin, mutta jollain tapaa olen lääkärin kanssa samaa mieltä, että se voi olla aika optimistista.

Nyt me saatiin tietää sitten vauvan sukupuoli =) ...toinen prinsessa meille olis tulossa..sanoinkin miehelle, että enempi olisin ollut ihmeissäni jos lääkäri ois sanonut vauvan olevan poika. Jollain tapaa meillä on aina puhuttu tytöstä. Mies oli onnessaan ja varmistin vielä, että jääkö vaivaamaan, jos ei poikaa tule. Mies oli täysin varma, että tytöt ovat hänelle yhtä rakkaita. Joskus olen miettinyt, että mun mies varmaan nauttiikin siitä, että me tytöt ollaan sellaisia tunnehömppiä ja hän saa olla perheen järki =)

Oon ihan sekaisin, jotenkin se tunne kun sen vauvan sukupuoli selkeytyy niin menee ihan höppänäksi...prinsessalle kerroin ja se hyppi innosta...täytyy laittaa pienet mekot riviin...moni asia rahallisestikin helpottui, kun kaikki vaatteet on jo valmiina...kyllä mä vielä jotain pientä käyn hankkimassa ja oman vaaleanpunaisen peiton..Oon niin onnellinen*

Tuutia & Papunen (37+1)
 
  • Tykkää
Reactions: Nöhveli
Vieläkö mahtuisi uusi mamma joukkoon? Meidän perheeseen odotellaan toista lasta, LA 25.10., eli tänään rv 27+1. Ennestään löytyy 3v tyttö ja toista tyttöä meille ultran mukaan odoteltais. Ikää löytyy 29v ja Kuivasrannassa asustellaan.

Lueskelin muutaman sivun taaksepäin teidän keskusteluja ja ihana lukea eri vaiheessa olevien juttuja! Yritän nyt perehtyä ja tutustua teihin enemmänkin ja päästä mukaan keskusteluun :)
 

Yhteistyössä