Oulunseudun odottajat 2012

Tine Heh, no siis täällä missä on Kaakkuri, Hiironen, Kiviniemi... tai muuten täällä kartan "eteläosassa". Ei oo vielä kovin tuttuja nää kaikki seudut täälläpäin... ;)

Mullekin nuo imetysliivit on ihan hepreaa, että jos joku tietää jotain niistä niin heittäkööt tosiaan infoa! Huomasin että mun pitäis kait ostaa uudet urheilurintsikat kun oli vähän työn ja tuskan takana saada kaikki tavara sinne sisäpuolelle. :D
 
Mä voin suositella Bravadon Body Silk Seamless-imetysliivejä, näissä ei oo kaaritukia ja kangas joustaa sopivasti :) Tilasin parit liivit ja yhden topin raskausaikana ja hyvin mahtu päälle samat liivit synnytyksen jälkeen kun maito nousi ja tissit oli ihan hillittömät, nyt on onneksi vähän tasaantunut tuo koko jo :D
Täältä tilasin omat liivit, ne on paljon halvempia tuolta tilattuina ja postikulutkin oli vaan yhden punnan :) Toimitusaika oli muistaakseni n. viikon.

Älyttömän nopeasti on aika mennyt, meidän Pulla-neiti on jo 6,5 viikkoa. Tänään käytiin lääkärineuvolassa ja kovasti sai neiti kehuja :heart:
Hienosti kasvaa pelkällä rintamaidolla, tässä tuoreet mitat, suluissa syntymämitat:
paino 4160g (2570)
pituus 53,2cm (48,5)
pipo 36,7cm (32,3)
 
Keesha Tervetuloa! Brittikoossa 75 ympärys on 34. Kuppikoko sama kuin meillä.

Liiveistä yleensä: Mulla ei tietenkään ole mitään kokemusta imetysliiveistä, mutta noin yleensä haluan sanoa, että tukekaa naiset rintojanne! :) Mua esimerkiksi kauhistuttaa, että monet käyttää urheillessaan niitä liivejä, joita ei arkena enää viitsi käyttää. VÄÄRIN! Jos ne on liian venyneet ja vanuneet arkena, ne on aivan liian venyneet liikkumiseen. Rinta venyy jopa 3mm vuodessa tukematta ja urheillessa voi huonolla tuelle saada aikaan kudosvaurioita. Sen jälkeen kun itse ostin hyvät urheiluliivit, en enää arkenakaan ole pystynyt mitään H&M:n liivejä käyttämään, ku ne ei tue yhtään. Toki tähän vaikuttaa sekin että sieltä ei mulle kokoja löydy. Kannattaakin käydä joskus ammattilaisella mitottamassa että saa oikean koon. Iso osa naisista käyttää väärää kokoa. Itselle esim selvisi urheiluliivejä ostaessa että koko on 65D eikä 75B. :D Ajattelin taas imetyksen jälkeen käydä, kun koko voi muuttua. Mutta oon nyt heti raskauden alusta käyttänyt kunnon urheliluliivejä, että on varmasti tukea kun rinnat kasvaa. Mutta varmasti just tuollaiset, joissa on oikeat rintaliivikoot, on kaikkein tukevimpia. Ne missä on S, M, L, XL tyyliset koot, ei millään voi oikeasti istua kovin monelle. Sori saarna, mutta oli itselle niin järisyttävä kokemus käyttää ekaa kertaa elämässäni oikean kokoisia ja oikeasti tukevia liivejä, että olen tästä aiheesta aika innoissani.

Tinelle onnea ultrakuulumisista!
 
Sabrinafair: Missä voi käydä mitottamassa et minkä kokoiset rintsikat oikeesti tarvis? Varmaan jossai alusvaateliikkees, mut mikä ois hyvä tääl Oulusa? Mä käytän tällä hetkellä 85B mutta vääränkokoisilta tuntuu... On hankalaa löytää hyvän tuntoisia liivejä. Urheillessa on käytössä Niken urheilurintsikat ja ne on niin tukevat ettei varmasti lylly mihinkään suuntaan :LOL: mutta nyt on raskauden myötä rinnat levenny sen verran että nekin urheilurintsikat puristaa.
 
lena Ainakin Zeppeliinissä on Change, jossa henkilökunta tuntui olevan oikeasti koulutettua ja asiantuntevaa kokojen suhteen. Niillä lukee nimilapuissa kaikilla oma kokokin ilmeisesti just siksi, että haluavat herätellä naisia miettimään omaa kokonaan. Ja tietenkin keskustassa on ainakin tuomiokirkon lähellä yks liiviliike ja toinen siinä Tivolin kans samassa talossa. Siinä en ole käynyt. Itse mittautin ekaa kertaa Shock Absorberin urheliluliiviesittelyssä.
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille, jotka siellä ovat käyneet! :heart:

Tervetuloa Keesha! :wave:

Mulla on ihan hirvee olo! Koko ajan oksettaa.. : / Sen vuoksi täällä käynti on vähän jäänyt. Tiistaina kävin lääkärineuvolassa ja kaikki oli ok. Vauva oli laskeutunut. Keskiviikkona kävin sokerirasituksessa, mutta en oo vielä saanut tuloksia. Yritän tänään niitä soitella. Eilen poksui 35+0 ja alkoi äippäloma! :)

Mesikämmen ja masukki 35+1
 
Mesikämmenelle ihanaa äippälomaa! Ja toivottavasti olo vähän paranisi... : /

Liivikeskusteluun tungen itseni... Mun on aina ollu ihan tosi vaikea löytää sopivia liivejä, kun nää on aina ollu tällaset pienet nyppyrät, mutta silti tarttis tukea. En suosittele ainakaan sitä yhtä liikettä (jonka nimeä en muista), sellainen tosi pieni siinä toripakan pysäkin lähellä. Kerran piti itkun kans sieltä lähtä pois, kun myyjä vaan tiuski että ei meillä oo sulle sopivia liivejä, eikö näistä mikään sulle kelpaa. :O No ei, kun olivat väärän kokoisia ja mallisia kaikki... Toisessakin yritti puoliväkisin myydä jotain, vaikka ei ollut sellaisia mitä etsiskelin. Tää toinen liike on kyllä jo lopettanut. En siis ihan hirveästi tykkää noista liiviliikkeistä, mulle sattunu aina jotku työhönsä kyllästyneet myyjät vissiin. : / Olin kerran alusvaatekutsuilla, joissa se myyjä katto mulle sopivan koon, joka olikin sama kuin se mitä olen käyttänytkin. Oli ihana kun kerrankin sai kunnon palvelua ja opastusta! :) Mutta siis, tuo liivien ostaminen on aina ollut melkoinen murheenkryyni, mutta nyt se saattais olla hieman helpompaa kun on tuo massa hieman runsastunut sillä suunnalla. ;) Mutta ne urheiluliivit pitäis kyllä lähtä hankkimaan ja odottelen josko nuo tuosta vielä vähän pullahtaisi, ja suunnata sitten muitakin liivejä sovittelemaan. :)

Mukavaa viikonloppua!
 
Mesikämmen Ihanaa äitiyslomaa! Itsellä olis vielä 9 viikkoa siihen ja tuntuu, että se on ihan hirmuisen pitkä aika. Toivotaan, että sulla olo paranisi niin saat kunnolla nauttia!

Nöhveli Mäkään en niin paljon ole käynyt noissa keskustan liiviliikkeissä. Pakko oli jossain vaiheessa käydä ennen kuin Change tuli Zeppeliiniin, koska tuota 65 ympärystä ei ole missään "tavallisissa liikkeissä". Edes sillä EveLacella, jolla niitä liivikutsuja on, ei ole sitä. Tämä on mielestäni aivan ihmeellistä, koska tiedän monia minua pienempiäkin ihmisiä, eli en varmasti ole yksin ongelmani kanssa. Siksikin varmasti monet käyttää vääränkokoisia liivejä, kun eivät tiedä pienempiä olevan olemassakaan. Tuota Changea suositelen lämpimästi! Olen aina saanut erittäin hyvää palvelua sieltä ja heillä ainakin tuota 65 löytyy paljon, joten uskon että yleensäkin kokovalikoima on laaja. Ja kun esimerkiksi kerran olin ostanut sieltä myyjän avustuksella liivit, jotka hiersivät kainaloon ja reklamoin, sain mielettömät pahoittelut ja uudet liivit ja vielä alennusta toisista ja alushousuja kaupan päälle. Heille tuntuu olevan tosi tärkeää, että asiakas saa oikeankokoiset liivit.
 
Kirjottelen ajan kuluksi tähän muutamia ajatuksia..

Minä täälä nyt jo teen listaa mitä otan sairaalaan mukaan (rv 32+3), oon luonnoltani stressaaja niin kaikki pitää olla aina valmiina ja just eikä melkein :D millasetkohan ilmat on syyskuun alussa, mulla laskettu aika 4.9. mietin vaan nuita vauvan kotiinlähtövaatteita että kuin paljon vaatetta siihen aikaan tarvii. senki kyllä näkee varmasti ajan kans ku lähemmäs päästään syyskuuta, mutta jotenki tosi vaikea koko pukemisasia mulle, en muuta niin ressaakkaa :) varmaan jokaisella vähän hakusessa nää asiat ensimmäisen kans..

Mua ei oo alusta asti pelottanu tuo tuleva synnytys, paitsi nyt. Ihan mielenkiinnolla oon menossa synnyttään ja haluan kokea sen ku kaikki kerta kertoo miten on ollu hirveää eikä voi mihinkään verrata, haluan tietää onko se tosiaan niin paha ku puhutaan :D masokistinen(ko?).. Nyt mulle on kumminki tullu joku rimakauhu kun se aika lähenee. Puhuin eilen neuvolantätin kans asiasta ja se onneks aika hyvin tsemppas. Pelkään eniten sitä että menee yliaikaseks ja sitte jouvun synnyttää jonku viiskilosen pojan ja repeän niin että oon vaipoissa loppuelämän :s vaikka kuulemma normaalin kokonen poika ois tulossa.

Kuinka paljon teillä muilla on noussu paino raskauden aikana? Ite oon tosi hoikka ollu aina ja nyt yhtäkkiä tullu jo 12kiloa lisää, hurjalta tuntuu mutta yhtään ei haittaa! :) Voi ku jäis synnytyksen jälkeen muutama ylimääränen kilo mutta taitaa olla turha toivo. Ei tää liho sitten millään, kukkakeppinä saa (joutuu) elää :p
 
Keesha: Mulla la 14.8 ja aion kotiintulovaatteeksi ottaa pitkähihaisen bodyn, potkuhousut/housut, töppöset, puuvilla lapset ja hatun..jos ilma on lämmin, niin laitan päälle vain vauvan viltin, jos kylmä niin ohuen kokopuvun. Mulla lyhyt matka kotiin ja se taittuu autolla, joten uskon vauvan pärjäävän.
Vaatetuksne kanssa pitää vain kokeilla ja pian asen oppii. Kokeile vauvan niskasta lämpö ja lisää/riisu sen mukaan vaatetusta. Mä aattelen aina,että mieluummin liian paljon kuin liian vähän. Ite pidin prinsessalla pitkään ohuita hattuja sisälläkin, ettei vaan viima mene korviin. Itse koin myös, että sellaiset puuvilla lapaset on tosi kätevät-vauva saattaa raapia itseään kynsillä. Tähän kyllä käy myös sukat =)

Ei kaikilla synnytys kauhea ole, joten ihan rennosti vain. Me ihmiset koetaan niin erilailla kipu ja asiat,että yrität vaan rennoin ja avoimin silmin mennä kohti uutta ja ihanaa.
Synnytys Tuolla aivan ihania ja kannustavia ajatuksia synnytykseen ja muuhunkin.

Tuutia & Papunen (35+3)
 
Kiitos viestistäsi Tuutia, eiköhän sitä tuu opittua se pukemisasia sitten ajan kanssa, enpä oo vielä kuullu että täälä ois vauva kuollu liian vähiin tai paljoihin vaatteisiin :) Ja ihana tuo sivusto! Luin tuosta kivunlievityksestä. Tuo on kyllä ihan totta että kun on nuita lääkkeitä ja kivunlievityksiä tullu niin sitä unohtaa välillä että ennenkin on pärjätty ihan ilman mitään.. Että enköhän minäki mahollisimman pitkään yritä sinnitellä luonnon mukasesti vaikka vähä hirvittääki :) Mietin vaan tässä että kumpi on pahempi vaihe, se avautumisvaihe vai se kun pitää ponnistaa se vauva ulos. Mulla on semmonen tunne etten uskalla ponnistaa ollenkaan kun tietää että se sattuu ku niin tekee..
 
Nopponen
Keesha:Itselläni sellainen synnytyskokemus esikoiselta että lääkäri laittoi epiduraalin väärään tilaan joten ei minkäänlaista vaikutusta siitä sitten. iin sitä vaan luomuna sit väännettiin tyttö maailmaan. Ja hengissä selvittiin. Mulle avautumisvaihe oli pahin, viimeiset 2-3cm kun kätilö kielsi ponnistamasta mutta ponnistamisen tarve oli valtava, kuin joku ois nyrkillä pananut alaspäin väkisin masussa. Onneksi viimeiset sentit meni nopeesti (kai, ei muista ku huusin ja kieriskelin sängyssä). Ponnistamisvaiheessa ei kipu enää tuntunu niin pahalle ku sai ponnistaa sen minkä ehti ja sit se autuas helpotus lopussa kun kivut häviää kun seinään ja oma pienokainen nostetaan masun päälle! :heart:
Mut siis mulle oli rankkaa synnytyksessä se et olin alusta asti ajatellu kivunlievitystä et viimeistään se sit helpottaa ja voi sitä epätoivoa kun se ei helpottanutkaan eikä mitään enää voitu antaa... Kun tyttö täytti 3 aloin vasta haaveilla tästä toisesta ja nyt alkaa pikku hiljaa taas jännittään et minkäslainen kokemus se on sit eessä... (apua!) Mut kaikille se on niin yksilöllistä et miten menee... Tää oli vaan mun tarinani ja varmaan alan panikoimaan loppua kohden jos vaan kaikki hyvin menee sinne asti ja päästään sinne saliin saakka. :)

Nopponen 6+6
 
Kiitos Nopponen ko kerroit kokemuksesi :) mielenkiintoista lukea, tosiaan kaikilla tuntuu olevan niin erilaiset kokemukset, että ei auta kun odottaa loppuun asti ja katsoa miten itellä sitte menee.. Kohta ollaanki viikolla 33.. että voiton puolella ollaan, vaikka onhan tästä vielä matkaa maaliin! :)
 
Hei vaan taas!

Ensinnäkin onnea mami2010 tytöstä! Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Nöhveli ja Tine! :)

Itsellä on tosiaan vierähtänyt aikaa, kun on koneelle kerennyt kunnolla istahtamaan. Meille nimittäin syntyi rv 40+5 ihana pieni tyttö 9.7. mitoin 3340g ja 50 cm. :heart: Synnytys oli todella helppo ja kesto oli vajaat 5 h (josta ponnistusvaihe 3 min.). Kaikki sujui todella hyvin ja OYS oli kyllä hyvä paikka synnyttää. Lapsivuodeosastolla oli aivan mahtava henkilökunta (ainkin minun omahoitajat olivat aivan ihania). Oli kyllä todella hyvä kokemus kaiken kaikkiaan. :) Ainoa oli vain se etten osannut nukkua sairaalassa laisinkaan. Pienet univelat meinaa olla... Muuten olo on kyllä todella hyvä ja tuntuu kuin en olisi synnyttänyt lainkaan. :D

Tosiaan Keesha synnytykset voivat olla täysin erilaiset samallakin synnyttäjällä, niin kuin minulla oli. Nyt en tuntenut missään vaiheessa sellaista kovaa kipua kuin ensimmäisen aikaan. Spinaalipuudutteen sain 7cm kohdalla ja siihenkään mennessä ei ollut vielä siis kamalia kipuja ollut. Esikoisen kohdalla melkein tajun vieviä oli jo 3cm kohdalla. Kyseessä ensimmäisen kohdalla oli siis käynnistetty synnytys, joka selvästi vaikutti kivun laatuun. Joten ei kannata murehtia synnytystä paljon etukäteen (helppo sanoa), kun ei se välttämättä tosiaan mitään karmivaa ole ja vaihtelee jokaisella niin paljon. :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Onnellinen Lily ja ihana tyttönen 1vko
 
Hurjan paljon onnea Lily08 pienestä tytöstä! :heart: Mukava kuulla, että synnytys oli helppo ja kaikinpuolin miellyttävä kokemus. :)

(.) Neuvolalääkärissä kaikki oli hyvin, sekä äidillä että vauvalla. :) Sokeria oli pissassa hieman, joten sokerirasitukseen pitäisi mennä loppuviikosta. Ei hirveästi houkuttele, mutta hyvähän se on tarkistaa kaikki mahdollinen ja mahdoton. Paino oli noussut nyt takaisin normaalilukemiin, kun laski hieman tässä huonovointisena kautena. Sydänäänet siellä myös ihanasti jumpsutteli. :heart:

Nöhveli & pikkumöykky 12+4
 
Semmosta rupesin kyselemään että ootteko miettineet Vakuutuksia vauvalle? Itsellä alkais kohta olla ajankohtaisia nämä asiat ku vakuutuksen voi monessa firmassa ottaa rv 16 eteenpäin ja itse haluan sen ottaa jo ennen rakenneultraa (oon kuullu et jos rakenneultrassa näkyy jotain, esim. käsi puuttuu, niin sitä ei sitte korvata jos vakuutuksen ottaa sen jälkeen.)
Tietääkö kukaan missä firmassa tuon syntymättömän lapsen vakuutuksen saa ILMAN kotivakuutusta? Meillä on muut vakuutukset (koti, matka, tapaturma, eläimet, autot) Pohjolassa. Muut vakuutukset on miehen nimissä (halvempi hinta) ja niitä emme ole vaihtamassa pois sieltä, mutta koska vain vauvan äiti voi ottaa lapselle vakuutuksen, niin mitään keskittämisalennuksi tms. ei siis saa. Kauhian ressin tästäki siis saa aikaseksi.
 
Lily08: Onnea prinsessasta* Ihanaa, että kaikki meni todella hyvin.

Jiira: Meillä on prinsessasta vakuutus ja nyt on tälläkin kaverille vakuutus voimassa. Meillä kaikki vakuutukset samassa paikassa, joten sieltä sitten tuli nyt tällekin se vakuutus. En ole koskaan ajatellut, että vakuutus pitää olla sidottu äitiin. Meillä ainakin kirjoitin päähakijaksi miehen, koska se noita vakuutusasioita hoitaa. Minun piti täyttää muutamia lanketteja omasta terveydestä jne...
Itse olen niin onnellinen, kun prinsessalle vakuutus otettiin. Se on pienen lapsen kanssa ihanaa mennä yksityiselle lääkäriin. Sinne pääsee melkein heti ja saa kunnollista palvelua. Meillä oli yksi kevät yhtä sairastamista ja jouduttiin käymään n. 10 kertaa lääkärissä, kaikki meni samaan omavastuuseen ja hoito oli hyvää. Näin kesällä varsinkin tuntuu hyvältä turvalta, kun tietää että voi mennä yksityiselle...ollaan nyt jouduttu viemään kunnalliseen labraan näytteitä ja ohan se tuiran tk aika villilänsi.

Mulla ollu huonompi olo =( ...en tiiä oisko toi laskeutumassa, kun painaa alaspäin ja supistelee..ja eilen kyllä lorahti ja nyt mietin,että joko se oli sitä lapsivettä...torstaina ois neuvola, että josko sinne asti taistelis..no, jos vielä lorahtelee ni pitää sitten soitella tuonne neuvolaan...

Pinnasänky maalattu, rintapumppu keitetty..vaatteet kaapissa silitettynä...vauva vois vaikka jo tulla =)

Tuutia & Papunen (35+6)
 
Jiira Hyvä kun muistutit tuosta vakuutuksesta! Pitääpä siihen ruveta tutustumaan tarkemmin. Äkkiseltään sanottiin if:n sivuilla että voi ottaa viikosta 12 alkaen ja vaikutti näin nopeasti lukaistuna hyvältä. Eikä kyllä sattunut silmään että oliko mainintaa kotivakuutuksesta?? Ja ymmärsin kyllä että vakuutuksen ottajan ei tarvitse olla välttämättä äiti. On kyllä ollut selvää alusta asti, että vakuutus otetaan, mutta pääsipäs jo sekin unohtumaan! Pitääpä palailla siihen nyt paremmalla ajalla sitten uudestaan. Oon kyllä kuullut että kannattaa ehdottomasti se ottaa nyt raskausaikana ja sitten jatkaa lapselle.:) Mutta enpä tähän osaa nyt muuta järkevää vielä sanoa.

Tuutia alkaisi näköjään olla pian valmis synnärille! :) Kuinkahan kauan mahtaa pikkuinen siellä vielä pidätellä.
 
Vakuutus Meillä ei ole tytölle otettu eikä oteta nyt tulevallekaan. Mie oon aika tarkkaan laskenu, et mihin meillä on varaa mun ollessa hoitovapaalla ja vakuutukset on kalliita joten ne sai jäädä. Meillä on säästötili onneksi mistä voidaan tarpeen vaatiessa ottaa laskuihin rahaa. Tyttöhän on sairastanut nyt korvatulehuksia mut ihan tuossa meän tk:ssa on saatu hyvin hoitoa eikä vielä ainakaan ole valittamista.

Lily Onnittelut paketista! :)

Mulle ei oikein oo kuulunu mitään. Väsyttää edelleen ihan hirveesti ja tänään on supistellut joten keskiviikkona lääkärineuvolassa pyydän ottamaan tulehusnäytteitä ja toivon ettei tää olis mitään vakavaa...

Tine & Vilpertti 13+0 POKS
 
Juu, minä oon tässä päivän nettiä selannu, ja äkkiseltään IF:llä ois ehkä paras ja halvin. Siellä ei tarvi olla kotivakuutusta eikä hakijan tarvitse välttämättä olla äidin. Pohjolassa+ Tapiolassa ainakin vain äiti pysty hakemaan vakuutusta lapselle ja kotivakuutus on oltava samassa firmassa... Oon laittanu kaikkiin mahdollisiin firmoihin nyt tarjouspyyntöä ja Kuhan saa vähän ehtoja ja muita käsiin, niin voi vertailla paremmin. If:ssä näytti olevan, et ei oo mitään ns.varausmaksua, tosin koko ensimmäisen vuoden maksu tulee maksaa ennen lapsen syntymää. Ja hintakin oli aika edullinen. Pohjolassa hintaa ei edes tiedä ennen kuin äidin terveysselvitys on tehty, ainoastaan varausmaksun tietää ja se on 271€ (tuo huomioidaan sitten ensimmäisen vuoden maksussa).
 
Lily08 Onnittelut tytöstä! :heart:

Me otettiin vakuutus tulevalle. Itsellä on sellainen kokemus tuosta lähimmästä tk:sta, että sinne on usein vaikea saada aikoja. Voishan se toki olla helpompi saada lapselle aika kuin itselle, mutta onpahan sitten vaihtoehtoja. Ja on siitä myös yksi sellainen kokemus, että vuoden verran kävin oireiden takia, eikä mitään löytynyt. Kun vihdoin menin yksityiselle, löytyikin oikeastaan heti diagnoosi. Huonoa tuuria varmaan tämä, mutta on siitä sitten jäänyt sellainen, että ottaisin itsellenikin sen sairaskuluvakuutuksen, jos minulle sellainen myönnettäisiin. Meillä on kans kaikki vakuutukset miehen nimellä, koska on vuotta nuorempi, niin saadaan nuorten alennukset vuotta kauemmin :) Kyllä tuo vauvankin vakuutus tuli sitten miehen nimellä jasaatiin siihen ne samat alennukset. Minun vain piti tehdä se selvitys. Itselleni tästä löytyi ihan hyvää tietoa vakuutuksista http://www.fine.fi/userfiles/file/lasten_sairvak2011.pdf Reilun vuoden vanhaa tietoahan tuo on eli voi olla vähän hinnat muuttuneet eri yhtiöissä, mutta ei varmaan mitenkään suuremmin.
 
Onnea Lily! :heart:

Mä otin vakuutuksen keväällä pohjolasta eikä sitä varausmaksua tarvinut maksaa. Ilmeisesti tätä tarjousta ei enää ole? En mäkään tiennyt, että vakuutuksenottajan pitää olla äiti. Meillä tosin kaikki vakuutukset on mun nimissä niin eipä asia käynyt edes mielessä.

(.) Mulla alko viime yönä ihan hirvee alamahakipu. Kävin sen takia sit neuvolassa päivällä. Vauvalla kaikki hyvin. Oli jo melkeen kahelle sormelle auki, mutta kunnon supistuksia ei oo, joten synnytys ei oo vielä kunnolla käynnissä. Neuvolan jälkeen otin särkylääkkeen ja kävin lämpimässä suihkussa niin vähän helpotti kipua ja sain nukuttua. Nyt meinaa kivut taas haitata oloa. Saa nähä päättääkö masukki syntyä jo nyt.. :O

Mesikämmen ja masukki 35+4
 
Vakuutuksesta Me käytiin Pohjolassa ottamassa vauvavakuutus tai noh, vielä ei tiedetä saadaanko ja millä ehdoin, mutta yritettiin kuitenkin. Tuo alennus on voimassa vielä 31.7. asti, että varausmaksu ilmainen. Ja ainakin minusta hinta oli kiinteä ensimmäiselle vuodelle. Tuo varausmaksuhan vähennetään ensimmäisen vuoden maksusta ja sitä jäi nyt sitten maksettavaksi jotain 53 euroa. Vakuutukset on meilläkin miehen nimissä ja minä vain täytin osaltani terveysselvityksen. Myös esim. mun henkivakuutus on miehen nimissä. Tykkäsin ite pohjolasta, jossa on melko hyvät nuo korvaussummat ja pienehköt omavastuut. Vauvavakuutuksessa esim. 10 % vakuutuskauden aikana kertyneistä menoista, mutta vähintään 100 e. Laskuja sinne saa alkaa lähettämään heti ja niitä korvataan sitä mukaa kun menevät yli sen 100 euron.

Tulipas selitys, mutta jospa siitä jotain selvää saisi. Me suunnataan huomenna vähän lomailemaan ja shoppailemaan Luleåån. Aurinkoisia ilmoja kaikille!
 

Yhteistyössä