Oulunseudun odottajat 2012

Heippa vaan! :wave:

Ensinnäkin pahoittelut Marlinille! Oikein paljon voimia!

Ja mami2010:lle tsemppiä tälle päivää! :) Jännää!

Täällä odottelu senkun jatkuu. No eipä tämä mikään yllätys ollutkaan. Henkisesti olo on paljon parempi kuin esikoisen aikaan samoilla viikoilla, sillä silloin vaan odotti koko ajan milloin synnytys alkaa eikä muuta voinut ajatella. Joka aamu piti itkua tuhertaa, kun sinäkään yönä ei ollut mitään tapahtunut. Nyt kuitenkin olin valmistautunut tähän ja vielä olisi se reilu viikko odotettavana. Kroppa vain kyllä rupeaa vetelemään viimeisiään. Yöt on ihan hirveitä liitoskipujen vuoksi. Kyljen kääntäminen on aivan kamalaa. Eipä sitä paljon yössänsä tulekaan nukuttua. Täällä Oulussa kaiken hyvän lisäksi ainoa yliaikakontrolli on vasta 41+5, joten pitää vain toivoa, että istukka ei ole liikaa kalkkeutunut tmv. Olen kyllä tosi pettynyt tähän Oulun tapaan kontrolloida raskauden loppuaikaa. Asuin nimittäin esikoisen aikaan toisella paikkakunnalla ja seuranta oli paljon parempaa ja olo oli turvallisempi vauvan voinnin puolesta. Lasketun ajan ylityshän rupeaa nostamaan riskejä, kun istukan toiminta heikkenee koko ajan yms.

Tällaista valitusta täältä. :D Toivottavasti teillä muilla on positiivisempi mieli! :)

Lily ja tytsky 40+1 (mutta np-ultran mukaan jo 40+3)
 
Ensimmäinen lääkärineuvola käyty. Melkoisen turhaa jaarittelua. Onneksi lääkäri suostui näyttämään pikkusta ultralla, siellä se kovasti ui ja polski. Paino oli tippunu taas. Alkaa olla jo nuoruusvuoden kilot puntarissa. Mut eiköhän ne ala takasin hiipimään kun alkaa ruoka taas joskus maistua.

Kovin nihkiää oli ku sanoin että seuraavan neuvolakäynnin jätänki sitte väliin. Ei huvita kauheita järjestelyjä töissä tehdä et pääsis kesken päivän käymään ja kohta on itellä kesäloma, niin sillon en oo ees kaupungissa. Onneksi osasin perustella päätökseni hyvin, niin siihen pitkin hampain suostuttiin. Seuraava käynti onkin nyt sitte vasta vkolla 19+jotain.

Tänään siis jo 12+2! Jokohan tuota uskaltais ääneen sanoa että raskaana olllaan?!?
 
Jiira Kuulostaapa harmittavalta tuo sun neuvolatoiminta. : / Pääasia että äidillä ja vauvalla on siellä kaikki hyvin. :)

Lily08 Kuulostaa aika hurjalta, voi kyllä hyvin kuvitella että äiti on jo ihan väsy. : / Jospa sieltä pikkuinen pian haluaisi jo punnertaa ulos, että ei tarvisi enää hirveän kauan odotella! :)

Mesikämmenellä on aina hauskat nuo päivitysajat. :D Vaan eipä taida siinä valvoskellessa kovin hirveästi naurattaa... :(

(.) Tuo turvotus on oikeesti iltaisin jotain ihan hurjaa! Aivan kun olis rantapallon syönyt. :O Ei taida enää kellekään jäädä epäselväksi, että mikä on homman nimi. :) Dippidippiduu, ihanaa kun alkaa viikonloppu ja on LÄMMIN!

Mukavaa viikonloppua!

Nöhveli & pikkumöykky 11+1
 
En kyllä nyt yhtään muista mitä piti kirjottaa enkä kyl jaksa ( :ashamed: ) alkaa lukemaan uudelleen.

Oon ihan tuhottoman väsyny. Juhannusviikolla meän tyttö alko olemaan vähän nuhanen. Siis pikkusen nenä vuoti ja öisin yski. Sit 27.6 saatiin antibioottikuuri korvatulehukseen. Nyt sit viikonloppuna lopetti syömisen, silleen vähän koko ajan vähensi ja 3.7 mentiin uudelleen lääkäriin. Korvassa märkää ja lähete päivystykseen tiputukseen, kun ei ruoka eikä juoma maistunu. Eilen sit päästiin osastolta pois mut pitää vissiin lähtee takas, kun ei juo eikä syö vieläkään melkein mitään.
Nyt söi pari lusikallista hedelmäsosetta ja ruiskulla sain 15ml maitoa menemään. Se on ihan kaameeta, ku toinen kiljuu suoraa huutoa ja voi luoja. Oon niin väsyny. En ois uskonu, et voin olla näin väsyny. Toivottavasti meän nyt ei vaan tartteis lähtee sinne takas.

Anteeks ihan omanapanen selostus. :ashamed:

Tine & Tiiteri 11+4 (ja tyttö reilu 8kk)
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että tyttö syntyi 5.7. rv 37+5 ja mittaa oli huikeat 4440g ja 52cm. Äidin kulta.:heart: Painoarvio ennen synnytystä oli 3,1kg, joten heittoa oli paljon. Sektio meni hyvin, mutta tyttö on vielä lastenosastolla sinivalohoidossa ja sokeritipassa. Muuten kaikki on hyvin ja täällä oysissahan on ihana vauvojen osasto, jossa vanhemmat saavat olla vaikka kokoajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pampula84 ja Chizu
mami2010: Suuren suuret onnittelut pienestä neidistä! :heart:

Nöhveli: Välillä mua naurattaa tuo valvoskelu, mutta pitemmän päälle se ottaa päähän. :D No ehkäpä kroppa opettaa mua siihen, että yöllä ei välttis enää nukuta kun vauva syntyy? Samapa tuo millo sitä nukkuu ku sairaslomalla on. On vaan tosi tylsää kattoa ku mies vetää vieressä sikeitä. Mutta nyt mä oon täällä jopa ihan ihmisten aikoihin! Saavutus sekin! :D

Tine: Voi kurja! Toivottavasti siellä jo pikkuinen voi paremmin. Jaksuja! :hug:

(.) Mulla tais tulla tänään aamulla ainakin osa limatulpasta. Jotain alkaa tapahtumaan. :D Kuhan masukki nyt vielä kuitenkin muutaman viikon mahassa pysyis. Sitten saa mun puolesta syntyä. :heart:

Mesikämmen ja masukki 34+3
 
mami2010 Hurjan paljon onnea pienestä tyttösestä! :heart:

Täällä oon ihan fiiliksissä. =) Kävin nt-ultrassa aamulla ja kylläpä nyt meinaa työasiat vähän unehtua päästä... Siellä meidän pikkuinen hyppeli ja huiskutteli. :heart: Oli aivan ihana ultraaja ja sitäkin nauratti että kylläpä sitä touhua riittää näin aamutuimaan. Pituutta meidän sankarilla oli jo 55,2mm ja vastasi viikkoja 12+1, vaikka tänään piti olla vasta 11+4. Ei kuitenkaan muuttunut la. Oli kyllä niin ihana nähdä pikkuista ensimmäistä kertaa kunnolla, kaikki osat oli tallella pikkuista nenänpäätä myöten. Voi ihanuus. :heart: Nyt uskaltaa taas vähän hengähtää ja nautiskella tästä, kun tietää että kaikki on siellä hyvin. :)

Nöhveli & pikkumöykky (kumpaa päivää nyt pitäis sit käyttää, hmm...)
 
mami2010: Onnea*

Nöhveli: Onnea myös sinne ihanista uutisista*

Me saatiin tuloksia siitä kolibakteerista. Mulla ei ollut mitään, mutta prinsessalla sitä löytyi, nyt joudutaan huomenna viemään uusi näyte ja jos siinäkin on, niin sitten lääkkeet ja vielä munuaisultraan. Onko kellään mitään tietoa, kuinka munuaisultra tehdään?

Mies lähti ulkomaille työreissuun ja me jäätiin tänne kotiin. Naureskelin, kun just näiden viikkojen aikana lukee siinä kirjasessa miehen kohdalla, että vältä työreissuja ja meille just sattui reissu tähän saumaan. Mulla kyllä ihan ok olo, joten nou hätä. Sisko tulee lapsien kanssa meille huomenna ja siinä tämä viikko meneekin.

Mesikämmen: toivotaan, että pikkuinen vielä pysyy sisällä muutaman viikon.

Tuutia & Papunen (34+6)
 
Onneksi olkoon mami2010! :flower:

Nöhvelille onnea ultrakuulumisista. Mä olen mennyt ihan sillä lasketun ajan viikoilla, kun neuvolassakin sitä käyttävät, vaikka ultran mukaan ei ihan täsmääkään.

Tuutia: Tsemppiä pikkuisen sairasteluun! Multa on muistaakseni juuri munuaiset ultrattu pienenä ja muuta siitä en muista kuin että joku vyö kiristettiin jotenkin johonkin vatsalle. Me harjoiteltiin sitä kotona niin, että äiti vähän kiristi vyötä mun vatsalle. Mutta tästä tosiaan vain hataria muistikuvia 25 vuoden takaa.

Edit. Se taiskin olla röntgen niistä munuaisista mulla silloin.
 
Tuutia Hyvä ettet sinä ollut tartuntaa saanut, toivottavasti tytöstäkin saatte pian bakteerin häädettyä! :)

(.) Maha se vaan paisuu... Painetta myös tuntuu tuolla alhaalla välillä. Farkut ahdistaa, pitää töissä istua nappi auki. Ei viittis töissä kuitenkaan ihan verkkareissakaan olla. Yritän nyt sinnitellä tämän kesän vielä ja syksyksi ostaa sit uudet mammahousut. Jospa sitä pärjäis hameilla ja mekoilla, vaikka tää KESÄsää on kyllä vähän välillä tätä, että pakko kaivella pitkiä housuja ja puseroita kaapista. :kieh:

Mitäs tänne muille kuuluupi? :)

Nöhveli & pikkumöykky 11+6
 
Mulla on alkanu turvottaa! :x ei auta kevyt liikunta, ei runsas vedenjuonti, ei mansikat, ei mikään... Höh.
Kovasti jo odotan äitiyspakkausta, hakemuksen laitoin postiin muistaakseni pari viikkoa sitten. Kauankohan siinä kestää, osaako joku sanoa? Hiljaa mielessäni mietin että saan sen varmaan elokuun alussa, mutta olis jo niiiiiin ihanaa päästä hypistelemään niitä tavaroita :saint:

Minuu ahistaa helteet, sais lämpötila pysyä alle 20 astetta koko kesän :LOL: niin sitä vaan jo syksyä odottaa aivan erillä tavalla kuin ennen...

Lena & Onni 24+6
 
Lena Kela-Kertulta löysin eilen tiedon, että 3-4vk on käsittelyaika ja sitten lähtee tilaus Reimalle, joka toimittaa pakkauksen noin parin viikon sisällä siitä. Eli joku 5-6 viikkoa Kelan mukaan menee. Itse pistin tuon hakemuksen vasta tällä viikolla, niin hetken saa vielä odotella. Olishan sen voinut jo aikoja sitten pistää, mutta halusin samalla pistää sen äitiysrahahakemuksen ja sitä varten piti selvitellä aika paljon juttuja, kun on useampi työnantaja ja y-tunnuksellakin osa tuloista saatu. En halunnut sitä hakemusta laittaa ennen kuin kaikki on selvillä, että varmasti tulee kaikki tulot huomioitua rahaa laskiessa.

Mulla olis kaikki tosi hyvin, jos ei tarvis olla töissä. Maha ei ole vielä niin iso, että kovasti häiritsisi elämistä ja jaksaminen on ihan hyvä. Mutta töissä tahtoo kipeytyä tuo selkä. Hommasin tukivyön ja olen kahdesti käynyt hierojalla, mutta ei auta. Kipeä on. Heti, kun on pari päivää poissa töistä, se on taas parempi, mutta täällä kipeytyy. Ei tämä toimistossa istuminen tee oikein hyvää.
 
Mulla oli tänään nt-ultra ja kaikki oli hyvin. :heart: Yksilö on hyvin hyvin vilkas mut onneksi saatiin mitat sun muut katottua. Turvotusta oli 1.1mm ja mulle tuli ultran aikana poikaolo. En tiedä miksi.. Kokonaisuudessaan pituutta löyty reilu 10cm.

mami2010 Onneksi olkoon nyytistä! :flower:

Meillä alkaa esikoinen olemaan terve. :) Mahtavaa, et alkaa pääsemään taas arjen makuun!

Tine & Vilpertti 12+2
 
Tine: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :)

Mie kävin tänään vähän shoppailemassa ja löysin vihdoin äitiysfarkut, joissa on reilusti suorat lahkeet ja ostin samassa masutuubin korvaavan topin. Pikkuisen kirpaisi rahan meno, mutta jos nyt pärjäisi niillä ainakin syksyn. Yritän kuitenkin vielä pitää aikaisempiakin farkkuja niin pitkään kun vain nappi menee kiinni, eikä purista liikaa. Kävin ensin H&M:llä kokeilemassa yksiä farkkuja, mutta ne eivät sopineet minulle yhtään. Olivat oudon tuntuiset ja reisistä ihmeen tiukat, vaikka olivat kokoa 40. Löysin onneksi toissa päivänä netistä Jasmin-nimisen liikkeen, missä myydään myös äitiysvaatteita. Ilman nettiä en olisi osannut edes Stokan yläkerrasta sellaista liikettä etsiä. Farkun muuten istuvat hyvin ja oli vähän lihomisen varaa reisistäkin, mutta ovat vielä löysät tuosta alavatsan kohdalta, onneksi niitä saa helposti kiristettyä.

Peppi1981 ja Sykerö 18+2
 
Moikka!

Kesäkelejä täälläki odotetaan, että sais vetästä jonku ihanan löysän hameen tai leggarit jalkaan töihin, ku nyt ku 8 tuntia istuu töissä, niin rantapalloa kannetaan loppuilta ja illallaki vielä on maha outo ja supistelee. Aamusin ei vauvamahaa vielä näy. Yhdetkään vanhat farkut ei mahu enää mahan kohdalta, oon yhet mammahousut kaverilta saanu ja niitä pidetään kokoajan. Paino putoaa edelleenkin vaan, nyt on alkupainosta lähtenu jo -7 kg.

Mekin ollaan käyty ekassa ultrassa Maikkulassa. Ihana ultraaja sattu ja kauan jakso selittää asioita ja monesta eri kuvakulmasta näyttää vauvelia.. Meillä kans laskettu aika pysyi samana, vaikka yleensä mulla kuukautiskierto oli hieman pitempi kuin mitä yleinen 28 päivää. Kaveri vastas päivälleen niitä mittoja mitä pitiki.

2 viikkoa kesälomaan, jaksaa jaksaa!



Poksahti tänään 13+0, äkkiäpäs aika kuluu...
 
Tervetuloa mukaan Keesha! :wave:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille! :heart:

Peppi1981 Hei, olipa tosi hyvä kun muistutit tuosta Jasmin kaupasta! Oon siellä joskus vuosia sitten siellä, mutta nyt olin kyllä autuaasti unohtanut koko kaupan. Pitääpä sielläkin käydä tarjontaa katsastamassa, kunhan lähden sinne mammaostoksille. :)

(.) Uhhuh, ylämahaa nipistelee aika kovasti, musta tuntuu että mulla on suolet ihan solmussa ja tukossa tuolla. Argh. :( Pitäiskö muuten taaksepäin olevan kohdun kääntyä jotenkin ittekseen eteenpäin, eihän se ikuisesti mahdu tuonne taakse?

:attn: Jos teistä joku sattuu olemaan Oulun kaupungin eteläreunamilla tai lähimaastossa vailla lenkkeilyseuraa, niin täällä ois yks ensimmäisen masun ulkoiluttaja, jota laiskottaa lähtä yksin lenkille. :D

Nöhveli & pikkumöykky 12+0, POKS POKS!
 
Nopponen
Imoittaudun takaisi mukaan palstailemaan 2 viikon reissun jälkeen. Ihana oli palata kotiin. Oireilutkin alkoivat nostaa päätään loppu ajasta reissun päällä, 6+ viikoille päästyäni alkoi pahoinvointi, yök, yök, yök!!! Ja päänsärky palasi kiusaamaan esikoisen ajoilta jälleen, eikä mitään panadolilla selätettävää vaan piinaavaa koko päivän kestävää juilintaa!! :( Onhan se kiva et oireitakin on mut tää nyt vähä estää mun kesälomasta nauttimista, toisaalta kiva ku ei tartte töissä kärvistellä, vielä!

Mut palailen siis seuraanne! Nyt koti-askareisiin.... Pyykkivuori kohoaa suurena ja uhkaavana reissun jälkeen.

Nopponen 6+4
 
Minä en oo kuullutkaan mistään Jasmin-kaupasta :O täytyypä käydä katsastamassa tää paikka kunhan seuraavan kerran jaksan keskustaan asti raahautua. Sieltä vois katsella imetysliivejä. En oo vielä kamalan paljo perehtyny tuohon imetysliivien ihmeelliseen maailmaan, mutta osaisko joku kertoa, että onko olemassa sellasia imetysliivejä jotka ois mahdollisimman joustavat eikä niissä ois kaaritukia ollenkaan? Vähän niinkuin sellaiset urheilurintsikan malliset. Joo hölmö kysymys, tiedän :ashamed:
 

Yhteistyössä