Oulunseudun odottajat 2012

Nöhveli ja muut, jotka minut muistavat :wave:

Tulin kertomaan hieman erilaisia vauvauutisia =) Meille "syntyi" 4kk:n ikäinen poika ja 2.5 vuotias tyttö tuossa pari viikkoa sitten! Kotiin lapset pääsevät kahden viikon päästä. Lapset siis sijoitetaan meille pysyvästi ja tulevat olemaan meidän perhe suuren suurella todennäköisyydellä aikuisikään saakka.
Lapset ovat ihan super suloisia ja tää äiti on NIIN onnellinen :heart:

Ihanaa odotusta kaikille ja onnea niille, joille nyytti on jo syntynyt.

Kohta "suur"perheen äiti Sati
 
Voi Sati, miten ihania uutisia!! :heart: Aivan ihana juttu, että järjestyi teille pienokaiset ja vielä pysyvästi! Oonkin miettinyt, että mitähän sulle mahtaa kuulua, kun ei oo enää sua missään näkynyt. Olipa siis tosi mukava kuulla kuulumisia ja vielä näin onnellisia sellaisia. :) Oikein ihanaa jatkoa sulle ja mukavia hetkiä pienten perheenjäsenien kanssa! Käyhän välillä huutelemassa kuulumisia ettei tuu ikävä! :)
 
Onnea kaikille "vauvautuneille" tasapuolisesti! Oon lueskellut teidän kuulumisia mut itsellä on kirjottelu jäänyt. Täällä kaikki mukavasti, ainakin rakenneultran ja olon perusteella. Oon yrittänyt tehdä kovasti töitä et saisin äippärahaa " hinattua" hieman paremmaksi. Tähän asti oon ollu ns keikkatyöläinen ja tehnyt hommia vähänlaisesti.

Masu on alkanut muotoutua nätiksi vauvamasuksi, vihdoin! Ja painoakin tullut vain 2kg. Ihania muljahduksia oon tuntenut aikalailla 20+0 päivästä alkaen. Ihana tietää että joku tosiaan on kyydissä kun muusta olosta sitä ei oikein uskonut. Oon voinut tosi hyvin (täytyypä koputtaa puuta!) mut ehtiihän se olo vielä muuttua.
Hurjan nopsaa on aika mennyt, nyt mennään jo yli puolenvälin, hui! =) Ainut ns pieni mietinnän paikka on ollut masun kiristelyt ja paine alamahalla. Etenkin vessassa käynnin jälkeen tuntuu inhalta monesti. Soittelinkin neuvolaan asiasta ja täti meinotteli että olisi ns kohdun kohottelukipuja ja oikein tyypillisiä näille viikoille. Onko muilla ollut moisia? Minä jo supistuksiksi ehdin luulla..

Hermanni 12 22+6
 
Nostellaanpas tätäkin ketjua pitkästä aikaa! Lähinnä tulee tuonne facebookin puolelle kirjoiteltua...
Eilen kävin Meri-Oulun neuvolassa ultrassa, ja voin täydestä sydämestäni suositella kyseistä paikkaa ihan kaikille! Kätilö oli todella asiantunteva ja lämpimän oloinen nainen. Selitti koko ajan mitä katsoo ja otti meille paljon kuvia ja jopa pari videotakin! Meillä oli muistitikku matkassa niin sillä saatiin paljon materiaalia :) Vauva pyllisteli siihen malliin että minäkin erotin että tyttö se on :heart: kovasti vilkutteli, näytti kieltä ja raapi kasvojaan. Kyllä siinä meinas itku päästä! Ja pääsikin... :rolleyes: Tyttö oli ihan oikein päin eli pää alaspäin, ja tää kätilö meinas ettei se siitä enää väärinpäin käännähdä. Toivotaan siis parasta!
Tänään neuvolaan.. kauhean laiska aamu ollut niin ei millään jaksais lähtee pyöräilemään! Ja jos oikein katsoin niin onkohan vielä vesisadekelit.. Blääh!

Lena & Onni 33+6
 
Mä en tahdo päästä ikänä sinne facebookkiin, joten roikun täällä päivät pitkät. :rolleyes: Hiljaistapas on täällä enää Oululaisissa, kun kaikki on siirtyneet sinne... Käykös täällä enää muita?

Onnea lena tyttölupauksesta ja hienoa, että ultrakäynti oli noin miellyttävä kaikinpuolin! :) Kävitkö ihan huvin vuoksi vai halusitko vielä varmistella jotain? Mä kävin varhaisultrassa silloin Meri-Oulussa ja tosi hyvä mieli jäi siitä käynnistä kyllä. Et kyllä voisin uudemmankin kerran mennä, jos tarvetta olisi. :)

Täällä vaan porskutellaan ja popsitaan Rennietä... :)

Nöhveli & pikkumöykky 20+6
 
Nöhveli: Halusin käydä ultrassa saamassa jonkinlaista painoarviota, koska mua on pelottanu ajatus isosta vauvasta. Äitini on pelotellu että minä ja kaikki mun sisarukset ollaan oltu isoja vauvoja eikä meiän sukuun pieniä/normaalikokoisia vauvoja synnykään... Eipä meinannut uskoa kun eilisen ultran jälkeen kerroin että ihan normaalikokoista vauvaa meille luvattiin :D Että oikeastaan tuo ultra oli sellainen "huvin vuoksi" käynti ja oli kyl kiva saada viel varmistusta tuohon sukupuoleen!
 
Mie en ole facebookin ryhmään lähtenyt, koska haluan kirjoittaa vain nimimerkin takaa.

Tänään oli neuvola ja samalla lääkärissäkin käynti. Saa nähä onko meille tulossa iso vauva, koska kohdunpohjan korkeus oli jo 28 eli reilusti yläkäyrillä mennään ja sokeristakin kärähdin, joten sokerirasituskoe on edessä ensi viikon alussa. Ei yhtään hyvä, koska hirvittää jo nyt se, että jos ruokavalion muuttaminen ei riitäkään ja joudun pistämään itseäni. Minä kun en siihen pysty, tiedän jo sen, koska hoitojenkin aikana mieheni joutui pistämään minuun kaikki lääkkeet. Nyt pitää jättää herkut väliin vähäksi aikaa ja toivoa, että se auttaa. Varsinainen terveydenhoitaja oli sairaana ja häntä tuurasi kätilö-opiskelija, joka sitten tuli myös sinne lääkärin luo. Lääkärillä ja tällä harjoittelijalla meni aikaa, että saivat tunnusteltua missä pikkuisen pää on, ensin näytti että se oli alaspäin, sitten se löytyikin ylhäältä ja loppujen lopuksi se olikin alhaalla. Nyt on alavatsa vähän arkana, kun sen verran rasittu noista tutkimuksista, mutta varmaan palautuu ihan ajan kanssa. Mutta ei minua haittaa, että harjoittelija harjoittelee minun kanssa, koska parempi, että saavat näin kokemusta.

Peppi1981 ja Sykerö 27+2
 
No kiva että täällä vielä joitain muitakin käy! :)

lena Hyvä että normikokoista vauvaa lupailtiin sitten teille! :)

Peppi1981 Toivottavasti ei sokerit hälyttäisi ja pelkkä ruokavalion muutos riittäisi. Mie myös kammoan kaikenlaista piikittelyä. :( Synnärillä oon varmaan ihan hermoraunio, kun ruvetaan piikittelemään. Mäkin muuten sain kans lääkisopiskelijan hoitoa viimeviikolla, kun kävin lääkärissä. Oli kandiopiskelijoita siinä 3 mukana ja tosi innokkaasti tutkivat ja olivat tosi mukavia. Tuli hyvä mieli, kun sai olla niille apuna. :) Oli tosi liikuttavaa, kun olivat äitiysneuvolan toimintaan tutustumassa ja saivat sitten mua kokeilla ultrata (sellasella tosi vanhalla vehkeellä) ja ihan innoissaan olivat kun vauva näkyi ruudulla. :) OYSsillahan varmaan saattaa olla opiskelijoita, saa nähdä sattuuko synnärille sitten silloin just tulemaan ketään, kun minä siellä pötköttelen.

Ensmaanantaina rakenneultraan, jänskättää!!
 
Heippa hei! täällä ois yks uus kirjottelija oulusta :)
kävin myös tuolla meri-oulun neuvolassa varhaisultrassa, tosi mukava se nainen kyllä ja sillon näytti että vauveli ois jopa 6+2 :D nyt siis 8+1 <3 enpäs taija jaksaa kirjotella nyt muuta, pakko mennä päikkäreille :)
 
Tervetuloa vaan jutustelemaan hintriikka! :) Mitenkäs sulla lähtenyt odotus käyntiin, onko ollut pahoinvointia ym? Mulla ainakin oli just tuo ajankohta se kaikist pahin... :x Uhhuh. Millonkas sulla on laskettu aika? Monesko vauveli tulossa? :)

Juu, alkaa tuo liikunta olla vähän rajoitettua, vesijumpallakaan ei tahdo jalka enää nousta kovin ketterästi kun on maha tiellä. Mummot ne vaan puskee menemään ja minä yritän jotain vähän ährätä mukana. :D

Täällä poksutellaan tänään uudelle viikolle, jee! 21+0! :heart:
 
ihan hyvin lähteny tämä erikoinen ajanjakso käyntiin, tosin pahoinvointia ollu jonku verran (viime yönä töissä varmaan naama valkosena ku yritti oksennusta pietellä), hereillä ei meinaa pysyä sitten milllään ja kokoajan nälkäsenä. mutta en valita!
ensimmäinen lapsonen ois tuloillaan, vihdoinkin. johan sitä 1,5vuotta ollaanki ooteltu.. :) vauvan pitäis syntyä 23.4.
ensimmäistä neuvolaa tässä ootellessa, vasta 25.9 olis..
 
hintriikka: Sama täällä, mäkään en jaksanut alussa juuri muuta tehdä kuin raahautua töistä kotiin sohvalle ja pidätellä oksennusta. :whistle: Yritähän jaksaa, eiköhän se siitä vielä jossain vaiheessa helpota! Ja mitäpä sitä ei tosiaan kävisi läpi, kunhan pikkuisella on kaikki hyvin... :)

Onkos joku teistä saanut nyt lähiaikoina äippäpakkausta? Onkos tietoa tuleeko vielä uusia vai vieläkö vanhaa pakettia riittää pitkään? Kovasti sormet syyhyttäis päästä tilaamaan omaa pakettia, mutta vielä pitää malttaa hetki... Ja yritän malttaa mahd. pitkään, että saisin sen uuden paketin.

Viikonloppuja!
 
Hei murut, tehän varmaan osaatte auttaa kun google ei kertonut. Pääseekö Oulussa neuvolasta varhaisultraan jos raskauden kesto on epäselvä? Kun minulla on sellainen tilanne etten ole ollenkaan varma viikoista, kierto on ollut tosi epäsäännöllinen (15-38päivää) kaksi viimeistä kiertoa oli kuitenkin 33 päivää ja niiden mukaan olen tähän asti laskenut. Kuitenkin vähän mietityttää kun jos noiden mukaan mentäis niin sain ensimmäiset tasavahvat viivat raskaustestiin jo viikoilla 3+3! testissä jonka tein eilen 3+6 testiviiva on jo selkeästi paljon paksumpi ja tummempi kuin kontrolliviiva ja tuli näkyviin ennen kuin kontrolliviiva ees kostui!

En ole vielä soitellut neuvolaan, ajattelin odottaa ainakin ensiviikkoon. Onko teillä minkälaisia kokemuksia?
 
Onnea Keesha! :heart:

Tervetuloa hintriikka! :wave:

Mä vähän siivosin tuota listaa ja päivittelin. Täällä vauva-arki on lähtenyt ihan kivasti käyntiin. Käytiin viikko sitten 1 kk neuvolassa ja neiti oli hienosti kasvanut. Pituutta oli 51 cm ja painoa 4320 g, jos oikein muistan nuo mitat! :D Vähän ollaan jouduttu mahavaivojen takia valvomaan. Neiti on aivan ihana ja valloittava tapaus! :heart:
 
Onnea vauvansa saaneille :) Osaako kukaan vastata kysymykseen? Niin ja minä myös voisin siis ilmoittautua tänne. Oulusta ollaan, neljäs olis tuloillaan ja itellä ikää 25v Laskettuaika olis menkkojen mukaan 26.5 mutta tosiaan en oo ollenkaan varma sen paikkansa pitävyydestä kun testissä on ollut tasavahvat viivat jo 3+3 alkaen, tänään olis tasan rv4 jos ton mukaan mennään :)
 
Paljon onnea Keesha!:flower: :heart:

Nuppunappi tervetuloa! :) En osaa kyllä tuohon mitään sanoa, kun ei ole ollut tuollaista tilannetta. Kannattaa varmaan soitella neuvolaan ja kysellä sieltä, millainen käytäntö on tuossa asiassa. Jotenkin jäänyt kyllä sellainen kuva, ettei taideta kovin mielellään mihinkään "ylimääräiseen" olla työntämässä, ellei oo hätä kyseessä...

Mesikämmen Teillä on aivan hurjan suloinen pikkuinen! :heart: En vaan ehdi koskaan tuolla facebookin puolella kommentoimaan mitään...

Laitetaas omaa napaakin vähän: rakenneultra takana, kylläpäs jännitti! Kaikki oli vauvalla ok ja rakenteet normaalit. :) Vähän hätäinen oli kuvaaja ja kun ei ollut ylimääräistä ruutua, piti yrittää niskat kenossa siitä ruudulta jotain selvää saada. Mutta hyvä tietää että kaikki kunnossa. Vähän oli yläkantissa vauvan koko, sanoi että hyvinpä oot saanut sitä kasvateltua. ;) Tosi hassua, kun ite oon tosi pieni, niin mun vauva on sitten keskimääräistä isompi, haha. :whistle: Kuitenkin normaalikäyrillä vielä, ettei tarvi onneksi siitä huolestua. Pitää vaan toivoa, ettei siitä nyt kovin hirveän isoa jytkylää oo tulossa... :whistle: Ja miulle saapi laittaa poikalupauksen:heart: Kuulemma aika selvästi näkyi killuttimet, vaikka en itse kyllä oikein saanut selvää mikä uloke oli mikäkin. :D Luotetaan siis ultraajan harjaantuneempaan silmään... Oon koko ajan ollut sitä mieltä, että tää vauva tuntuu enemmän pojalta kuin tytöltä, joten ei sinällään ollut mikään yllätys. Nyt pitää yrittää sitten sopeutua tuohon ajatukseen, kun on tottunut siihen että vauva on "sukupuoleton" ja tytölle oli nimi valmiina. :D

Menee tää työpäivä varmaan nyt sulatellessa näitä uusia tietoja... ;)

Nöhveli & pikkumöykky 21+4
 

Yhteistyössä