~~ *Oulunseudun Odottajat 2011-2012* ~~

Minä kävin keskiviikkona nt-ultrassa. Kaikki oli hyvin ja sikiö oli viikkoa suurempi, joten laskettu aika muuttui ja on nyt 27.6.. Nyt voi ottaa odotuksen astetta rennommin. Paha olokin on jo helpottanut onneksi. Joulukiireitä vaan pukkaa vielä. Jospa sitä viikon päästä sais hengähtää hieman.

puppa 12+3
 
Käyn vaan vinkkaamassa muillekin eli jos on kiinnostusta sinne oulun kansalaisopiston äitiysjoogaan osallistua niin ilmottautuminen on heti vuoden vaihteessa; olikohan 2.1.Itte sinne yritän mukaan mahtua, jos saisi vähän lihaskuntoa kehitettyä ja oppisi hengittämään :D
 
Terve! Täällä ilmoittautuu varovaisesti yksi uusi oululainen odottaja mukaan :) nyt vasta rv 5 joten siksi hieman varovaisin mielin. Toista odotellaan ja esikoinen on nyt 2v <3 Tätä raskautta yritettiin 9kk joten nyt peukut ja varpaat pystyssä että pieni pysyy kyydissä! Huomenna ajattelin varailla varhaisultraan ajan, pakko saada tietää mitä tuonne masuun kuuluu, oon niin vainoharhainen!!
Oon vissiin ensimmäinen elokuulainen? :p Laskettu aika ois laskurien mukaan 27.8.2012 =)
 
Tervetuloa mukaan Jennivee =)

Tänään oli neuvola pitkästä aikaan. rv on nyt kasassa 19+3. Sydänääniä neuvolantäti kuunteli eka yhdellä laiteella ja haki sitten toisen laitteen, kun sydänääniä ei saatu kuulumaan. Kyllä siinä kävi monenlaiset tunteet kerkesi käydä lävitse. Onneksi toisella dopperilla sydänäänet saatiin heti kuulumaan ja hyvinhän ne kuuluivat n.140krt/min löi. Kovasti massuasukki nytkin lähti dopperia karkuun, joten liikkuvainen pikkuinen taitaa olla Vajaat kahden viikon päästä on rakenneultra, jotta pääsee ihan oikeisti näkemään onko pikkuisella kaikki kunnossa.

Onko teillä samaa vaivaa kuin mulla, että maha on täysin "kovalla" ja nyt on sitten tullut todella inhottava ja kopeä peräpukama.Esikoisen kohdalla samasta vaivasta kärsin vasta synnytyksen jälkeen, mutta nyt sitten olen saanut jo tämän riesan. En edes muistanut neuvolassa puhua asiasta, mutta kävin apteekista hakemassa lääkeet ja nyt toivon, että ne vaikuttaisi pikaisesti. Pakko mun on alkaa Levolacia ottamaan joka päivä, jotta tuo maha toimisi edes jotenkin..
 
Ompas täällä ollut hiljaista, liekkö kaikki siirtyneet facebookiin kirjoitteleen?

Tänään käytiin rakenneultrassa. Pikkuinen köllyytteli pääalas päin ja ei suostunut vaihtamaan asentoa, joten kasvoja ei nähty kunnolla. Rakenteet olivat kaikki kohdillaan, ainoastaan peräsuolessa näkyi vettä, mutta kätilö meinasi että se on normaalia. Istukka oli etuseinämässä, jota olinkin jo epäillyt, koska potkut tuntuu aivan erilailla kuin esikoisen kohdalla. Myös dopperilla kuunellessa sydänääniä on vaikea saada kuuluville, kun istukka on edessä. Ihan selvä poika sieltä oli tulossa, kun vehkeet näkyi niin selvästi ettei siitä ole päillystäkään =) Itsellä on nyt vihdoinkin väsymys kaikonnut ja alkanut tämä keskiraskauden ihannuus. Pahaolokaan ei enään vaivaa ja olo on ollut mitä mainioin. Rv on nyt kasassa 21+3
 
Moi pitkästä aikaa! Kiva ku on uusikin odottaja mukana. Tää ketju on tosiaan vähän hiljainen, ei tuo facebook ryhmäkään kovin aktiivinen ole, vaikka tapaamisia on kyllä ollut. Ite en oo päässy niihinkään.

Kivoja uutisia Anneli :) Mä kävin rakenneultrassa maanantaina, ja kaikki oli hyvin paitsi et lapsi on perätilassa. Mut kaipa tuo ehtii kääntyä vielä monta kertaa. Poika tulee meillekin, ei ollut epäselvyyttä ja näin iteki :D Aika samoilla viikoilla mennään Annelin kans, mulla nyt 21+5.
 
Omakin kirjoittelu on melko hiljaista ollut... Facebook-ryhmästä olisin kiinnostunut, kuka sitä hoitikaan? Maha on jo sen verran iso, että raskaudesta ei ole enää epäilystäkään, ja pikku hiljaa ovat opiskelut ja muut ympyrät jääneet vähemmälle. Tapaamiset kiinnostaisivat. :)

Hieman harmittaa nuo Oulun synnytysvalmennukset, neuvolasta ei ole vielä saanut oikein mitään tietoa irti, vaikka on jo parilla kerralla asiasta kysellyt. Eikä kuulemma pääse mitenkään tutustumaan Oysiin etukäteen. "Sieltä netistä voi kattoa." :|

felina 28+0
 
Moi!

Olen muutamaan otteeseen käynyt täällä kirjoituksia lukemassa, ja ajattelin nyt itsekin esittäytyä. Olen ennestään 6- vuotiaan pojan ja kaksi vuotiaan tytön äiti ja nyt kolmatta odotellaan rv 21+1. Rakenneultra oli tänään ja tyttöä odotellaan toukokuussa saapuvaksi. Ultraajan mukaan rakenteellisia poikkeamia ei ole.

Meillä on uusperhekuvio, joka pieniä haasteita välistä tuo, mutta tähän mennessä on kaikesta selvitty. :) Nyt odotamme siis yhteistä lasta uuden miehen kanssa. Hänellä on lisäksi yksi kohta neljävuotias tyttö.

Itse olen voinut hyvin koko raskauden ajan ja toivottavasti kaikki menisi loppuun asti hyvin.

Felina Jos yhtään lohduttaa, niin ei sillä ole mitää merkitystä pääseekö sinne tutustumaan etukäteen vai ei, siis Oys:n. Riittää ku tiedät, että haluat esim. ammeeseen tms, niin osaavat ohjata sinua sellaiseen saliin, mistä se löytyy. Itse molemmat synnyttänyt Oys:ssa ja hyvin on mennyt vaikkei tiloista mitään tiennytkään. :D
 
piika12 tai joku muu jo OYS:ssa pyörähtänyt. Täällä loppumetreillä menijä pohtii, onko siellä saleissa soitinta, kun mietin otanko muutaman cd:n mukaan kuunneltavaksi.

Mulla siis kasassa tänään 39+2 ja varmaan kovin kauaa ei enää olla ns. yhtenä kappaleena :). Kiitos etukäteen, jos joku vastaa ja oikein mukavia odotushetkiä!
 
Toi Katapultin kysymä cd-soitin askarruttaa itseäkin. Onko jotain soitinta ja voiko sitä ihan vapaasti käyttää? Maalailen itselleni tulevasta synnytyksestä ruusuista kuvaa hämärästä huoneesta ja tuoksuvasta kylpyvedestä lempimusiikin soidessa taustalla ja miehen hieroessa selkää... (Realiteetit, mitkä realiteetit? :LOL:)

Onnea Katapultille loppuajalle, ei siihen varmaan kauaa enää mene. :)
 
Muistaakseni siellä soitin oli. Mulla meni niin nopeasti synnytykset, etten edes ehtinyt ajatella mitään musiikkia tai muutakaan. Varsinkaan kakkosen kohdalla kun käväsin sen neitin siellä vain punnertamassa pihalle. Mutta tosiaan siellä se amme on parissa salissa ja mistä itse olen tykännyt on ollut jumppapallo. Sellainen kotoakin löytyy ja sen päällä on ollut mukava istua supistusten aikana. Pystyy keinuttaan itteään ja asento pysyy kuitenkin pystynä.

Toivottavasti felina sulle tulee suunnitelmiesi mukainen synnytys. :) Ja vaikkei tulisikaan, niin ainakin itse olen tykännyt Oys:ssa synnyttää. Henkilökunta on mukavaa ja asiantuntevaa. Edes esikon syntyessä en hätää tuntenut vaikka pikkumies sinisenä smurffina syntyikin. (Tai sitten olin vain niin helpottunut ku sai lapsen pihalle.) :)
 
Kiitos tiedosta! Taidan varuilta napata muutaman cd:n mukaan jos aikaa menee kauankin salissa, niin voi olla jotain taustameteliä edes tai rentouttavaa musiikkia muuten vain. Olenkin kuullut, että pari ammetta löytyy, sellaista voisi kokeilla jos on mahdollista.

Kyllä tässä loppuaika on käsillä, lähempänä tai kauempana mutta parin vkon sisällä kuitenkin :). Tsemppiä kaikille alkumetreillä ja keskivaiheilla oleville! Itsestä tuntuu, että loppujen lopuksi raskausaika meni hurjan nopeasti kunhan sai ensin sen 12 vkoa kasaan.
 
En muista minäkään onko OYSissa cd-soitinta vai ei. En ehtiny niin tarkkaan ympärille kattelemaan. :) Sen muistan kuitenki että radio siellä oli päällä että ihan hiljaisuudessa ei tarvi olla kuitenkaan.
 
Itse olin vasta Oys:ssa synnyttämässä. On siellä kyllä ammattitaitoinen ja mukava henkilökunta! Tunsi olevansa hyvissä käsissä vaikka synnytys olikin aika jännittävä. Siinä synnytys salissa, missä olin niin oli radio. En muista laitetta tarkemmin, mutta uskoisin, että siihen ois saanut cd:n laitettua. Se "sali" oli miellyttävä huone. Ei ollenkaan sellanen leikkaussalin oloinen tila mitä olin kuvitellut.

Kunhan vauva vähän kasvaa niin tapaamisiin osallistun minäkin mielelläni. :) Ois mukava tutustua paikallisiin äiteihin.
 
Kivaa kun on taas uusia! Me ollaanki sinttuliinin kans toukokuisia :)

Ihana myös kuulla et Oysis on kiva synnyttää. Mä oon lukenu tota synnytys-osiota ja siellä aika paljon haukuttiin Oysia ja melkeen alko jo pelottaa :D Tosin niinhän tuota Keski-Suomen keskussairaalaaki on haukuttu ja minä oikeen tyytyväisenä kaks siellä tein.

Oliskohan se tuo avantasia jolle piti laittaa nimi yksärillä et pääsee facebook-ryhmään, muistaakseni. Tai mäki saatan pystyä lisäämään, muistaakseni mulle annettiin oikeuksia ku lisättiin ryhmään :) Et viestiä vaan jommalle kummalle. Mä välitän kyllä nimen eteenpäin sit jos en ite voi lisätä.
 
Itse en tykännyt kyllä olla siellä osastolla ja jos vain on mahdollista eli mulla ja vauvalla on kaikki kunnossa ku synnytys on ohi, niin lähen kyllä meneen sieltä. Kakkoselta olin yhen yön ja se oli riittävä. Sitten on vain Lysy- käynti pari päivää synnytyksen jälkeen ja uskon sen riittävän meille.

Nyt kolmannesta raskaudesta olen huomannut, että lonkkaluut on jo aika löyhällä. TUntuu epämiellyttävältä jo kävely ja eilen sai uudeksi vaivaksi häntäluun jomotuksen. Ja ku viikkoja on vasta se 21+ jotain, niin tässähän on vielä 18+ jotain kärsittävänä. :) Muutoin ei onneksi ole vielä mitään vaivoja ollut.

salailija minua voisit suositella sinne lärvän ryhmään. Sitä kuitenki tulee päivittäin käytettyä. Ja ois ihan kiva tutustua muihinkin oulun äiteihin ku en täältä juuri ketään tunne. :)

Nyt uimakamppeet kasaan ja uimaan läksii tämä perhe.

p.s. ihan uteliaisuutta kyselisin, että onko täällä muita uusperheellisiä odottajia kuin mie?
 
Piika12, sä pääset kyllä ryhmään ku vaan annat nimes. Se pitää tehä niin et eka sut lisätään kaveriksi ja sen jälkeen voi liittää ryhmään. Se ku on salainen kerho ni pitää olla liittäjäm kaveri eka. Ei sinne mun käsittääkseni mitää suositteluja tarvi :)

Muaki vaivaa tuo häntäluukipu. Ei voi pitkiä aikoja istua asentoa vaihtamatta ta ylipäätään istua, ku alkaa jo särkeä. Ja sit on tuskallista nousta. Myös lonkissa tuntuu ja selkä on melkeen aina kipee. Iltaisin muistutan ehkä kivuliasta mummoa ku koitan kävellä... Mut onneks kaikki kivut on kestettävissä ilman kipulääkkeitä, joten en jaksa niistä murehtia.

Mä koen hirveitä ulkonäköinhoja itseäni kohtaan. Oon lihonu yli 10kg ja näytän justiinsa siltä. Mikään ei meinaa mahtua päälle ja näytän ihan kauhealta pontsolta. Ärh. Olis jo toukokuu. Ärsyttää ku oon lähössä reissuun poikien kans, mikä on tietenki kivaa, mut ärsyttää lähtee julkisille paikoille ku oma olo on niin ruma.

Sori kauhea ulkonäkökeskeinen vuodatus.
 
salailija: laitoin viestillä nimeni, jos viitsit lisätä minutkin lärvikirjan ryhmään? :)

Mummomaista liikkumista täälläkin. Välistä on vaikea päästä ylös sängystä. Kävelylenkit sujuvat taapertaen, ja pitää mennä hyvin hitaasti tai kroppa tekee stopin. Ush, keveät askeleet hypähdellen tai juokseminen tuntuu olevan toisessa maailmassa oleva haavekuva.

Itellä suurempia ulkonäköpaineita tällä hetkellä ole, kerrankin on syy, minkä takia näytän plösöltä, ja se on kaikkien mielestä vaan söpöä. Toki välillä hirvittää, kun vatsa tuntuu olevan metrin edellä mua joka paikassa. Suurin huoli on, miten sitä synnytyksen jälkeen palautuu, saako kehoaan koskaan takas, vaikkei se nyt aiemminkaan ollut missään loistokunnossa.

Kai se, millasena on kokenu synnytyksen ja sairaalaan, riippuu oman synnytyksen sujumisesta. Ja henkilökemioista. Jotku tykkää tylyistä hoitajista, toiset paapovista. Eiköhän ne sairaalat pitkälle muistuta toisiaan. Kun vaan kaikki menis hyvin, eikä mitään painajaisia sais... :p

felina 28+
 
Itsellä taas on enemmän sitä, että maha on pieni eikä kaikki edes huomaa minun olevan raskaana. Kiloja tulee hitaasti, vasta neljä kg tullut lähtöpainoon nähden. Vaan kait se on ihan ok ettei liikaa kiloja tule. ja onhan se helpompaa olla pienen mahan kanssa ku pieni on muutenkin. :)

tottahan tuo on että jokainen tykkää eristä ja ottaa asiat erilailla niin synnyttäessä kuin osastolla. riippuu tosiaan paljon henkilökemioista ja omasta voinnista. tällä kertaa mulla on neuvolassa mukava terkkari jonka kans voi oikeasti puhua asioista ja sekin on plussaa.

Mulla tänään taas olo on ollut hyvä eikä luut ole vaivanneet. pikkuneitikin on ollut kovin aktiivisella tuulella mikä vain on mukava ku vielä ei sen liikehdintä satu. :-D
 
Ompas täällä ollut hiljaista, liekkö kaikki siirtyneet facebookiin kirjoitteleen?

Tänään käytiin rakenneultrassa. Pikkuinen köllyytteli pääalas päin ja ei suostunut vaihtamaan asentoa, joten kasvoja ei nähty kunnolla. Rakenteet olivat kaikki kohdillaan, ainoastaan peräsuolessa näkyi vettä, mutta kätilö meinasi että se on normaalia. Istukka oli etuseinämässä, jota olinkin jo epäillyt, koska potkut tuntuu aivan erilailla kuin esikoisen kohdalla. Myös dopperilla kuunellessa sydänääniä on vaikea saada kuuluville, kun istukka on edessä. Ihan selvä poika sieltä oli tulossa, kun vehkeet näkyi niin selvästi ettei siitä ole päillystäkään =) Itsellä on nyt vihdoinkin väsymys kaikonnut ja alkanut tämä keskiraskauden ihannuus. Pahaolokaan ei enään vaivaa ja olo on ollut mitä mainioin. Rv on nyt kasassa 21+3

Hei anneli80!

Löysin viestisi, kun etsin toisia, joilla olisi löytynyt rakenneultrassa nestettä peräsuolesta. Itse kävin viikoilla 20+3 rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Ainoastaan vauvan virtsarakon läheisyydestä löytyi pieni nestekertymä, jonka epäiltiin olevan peräsuolessa. Sanottiinko sinulle mitä se voisi olla? Näitkö itse kertymän, missä kohtaa se oli? Kiitos jos viitsit vastailla! Olisi kiva kuulla muidenkin vastaavaa kokeneiden ajatuksia. Minua jäi kuitenkin vaivaamaan asia hiukan, vaikka lääkäri sanoi, ettei syytä huoleen ole.
 
Moikka kaikki pitkästä aikaa!

Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan itsestäni ja toivon, että vielä jossain vaiheessa pääsen takaisin keskusteluun ihan kunnolla. Olen nyt vähän yli 8 viikkoa pelkästään oksentanut ja makoillut. Olen joutunut olemaan muistaakseni 7 tai 8 kertaa tiputuksessa, joista 2 krt olen ollut sairaalassa.

Oikein ihanaa odotusta kaikille teille! Tulen takaisin heti, kun oloni helpottuu. Minulla on jo hiukan ikävä teitä kaikkia!

Mesikämmen & masukki 15+2
 
Mesikämmen taisit saada pahoinvoinnit muutaman muunkin odottajan edestä :O Toivottavasti olo pian helpottaa ja pääset nauttimaan raskaudesta hieman enemmän :hug:

Tänne ei mitään ihmeellistä :) Tänään oli neuvola ja kaikki oli mallillaan hemoglobinia lukuunottamatta, meinaa hieman turhan alas laskea kun oli jo 89.. Mutta oloon ei vaikuta, joten en kyllä vielä aio huolestua! Masuasukki oli jo kovin alas kuulemma asettunu viikkoihin nähden, mikä kyllä itelle kelpaa kun ei kipeästi enää pyöri..

Sunnuntaina olisi enää seitsemän viikkoa laskettuun aikaan - aivan älytömän nopeasti rupesi viikot yhtäkkiä hupenemaan =)

hallaneito ja masuasukki 32+5
 

Yhteistyössä